Triumph Street Triple-tråden

Nu har jag fått TPMS monterat, rätt trevligt faktiskt, om än en smula onödigt kanske. Jag kan se aktuellt däcktryck i displayen, samt att en varningslampa börjar lysa i instrumenthuset om däcktrycket sjunker under det normala (punktering alltså), något jag nojat för under hela min mc-tid. Smutt!

Nu väntar jag bara på att dom korta greppen ska komma! :)

Få se vilka mods det blir i vinter, heelguardsen ska bytas till kolfiber iaf, för original i stålplåt är rätt fula. Sen får vi se om det blir annan bromsvätskebehållare och så.

Tror nog jag behåller original-blåset, det är ganska lagom högljutt. Kanske kanske att det blir Arrow-slipon.

Var på Knutstorp med hojen i måndags, otroligt nöjd med Striplen. Tight och fint chassi, en jävla skillnad mot gamla Z1000. Önskar sommaren var längre bara.
 
Nu har jag fått TPMS monterat, rätt trevligt faktiskt, om än en smula onödigt kanske. Jag kan se aktuellt däcktryck i displayen, samt att en varningslampa börjar lysa i instrumenthuset om däcktrycket sjunker under det normala (punktering alltså), något jag nojat för under hela min mc-tid. Smutt!
Är lite småsugen på s-tripple, tjuvläste därför lite här... Helt off-topic, men dom gånger jag brassar på på exempelvis en tråkig motorvägssträcka så är däcktrycket det sista jag oroar mig över (jag oroar mig istället för, i nämnd ordning; finns det risk att en grävling eller annat vilt springer ut här, alternativt finns det risk att det ligger en död hare mitt i vägen (finns det viltstängsel och är det inte gryning eller skymning)? Är kedjan i i bra skick/rätt spänd? Finns det månne en hastighetskontroll här?

Till frågan; oroar du inte dig själv mer för dessa saker än en pyspunka? :7peta :va :hihi
 
Är lite småsugen på s-tripple, tjuvläste därför lite här... Helt off-topic, men dom gånger jag brassar på på exempelvis en tråkig motorvägssträcka så är däcktrycket det sista jag oroar mig över (jag oroar mig istället för, i nämnd ordning; finns det risk att en grävling eller annat vilt springer ut här, alternativt finns det risk att det ligger en död hare mitt i vägen (finns det viltstängsel och är det inte gryning eller skymning)? Är kedjan i i bra skick/rätt spänd? Finns det månne en hastighetskontroll här?

Till frågan; oroar du inte dig själv mer för dessa saker än en pyspunka? :7peta :va :hihi

Jo det gör jag, finns det något tillbehör jag kan köpa till hojen som varnar för det du radar upp? Isåfall springer jag till handlaren nu och beställer. :tummenupp
 
Åkte med passagerare på Triplen för första gången idag. Helt ok att köra plus att damen också tyckte att det var ok (hon är 178 lång och 65 bast), quickshiftern kändes som ett klart plus när man körde med passagerare. :tummenupp
 
Ptja, laservarnare, radarvarnare och viltvarnare är ju en start :tungan

Fast inte integrerat i färddatorn jue :hihi

Nä men allvar, det var därför jag skrev att det är ett kanske onödigt tillbehör. Men det kostade inte massa deg, är rätt användbart och jag tycker lite ballt. Det handlar också om riskminimering och kontroll helt enkelt.
 
Fast inte integrerat i färddatorn jue :hihi

Nä men allvar, det var därför jag skrev att det är ett kanske onödigt tillbehör. Men det kostade inte massa deg, är rätt användbart och jag tycker lite ballt. Det handlar också om riskminimering och kontroll helt enkelt.
Ja lite extra säkerhet skadar aldrig, nya s-triple:n har ju ABS, ett krav jag har på en landsväghoj :)
 
Hallå! Har gjort första 80mils servicen på st3an nu! Enligt triumph så får man inte börja gå upp på högre varv förns efter 160mil, hur ligger det till egentligen, måste man hålla sig runt 6000varv eller kan man börja gå upp? Hur har ni andra gjort??

JAG VILL JU GASA!! :D:yoparty:banana:tuttar
 
Hallå! Har gjort första 80mils servicen på st3an nu! Enligt triumph så får man inte börja gå upp på högre varv förns efter 160mil, hur ligger det till egentligen, måste man hålla sig runt 6000varv eller kan man börja gå upp? Hur har ni andra gjort??

JAG VILL JU GASA!! :D:yoparty:banana:tuttar

Vet inte vad som är rätt och fel, men jag hämtade ut en demohoj som gått 77 mil, den fick första-servicen då, och jag har kört på som sig bör, dvs utan att hålla mig under några varvtal. Min hoj har inte exploderat än. Om inte annat så har man ju garanti!
 
Vet inte vad som är rätt och fel, men jag hämtade ut en demohoj som gått 77 mil, den fick första-servicen då, och jag har kört på som sig bör, dvs utan att hålla mig under några varvtal. Min hoj har inte exploderat än. Om inte annat så har man ju garanti!

Oki! :D:D:yoparty
 
Jag har precis skaffat mig en Street Triple R. Efter dagens första ordenliga hojrunda med inspirerande körning upptäckte jag att man får vrida väldigt mycket på gashantaget för att få full gas. Funkar väl på gata, men ska man köra på bana är det väl inte helt acceptabelt. Har inte hunnit läsa igenom hela tråden, men är det nån av er som har ordnat till detta med snabbgas eller liknande. Finns det som tillbehör till humant pris? Tips
 
Vet inte på rak arm. Köpte mitt för ett par år sen. Google eller triumph675.net vet säkert. Eller så kanske de har koll ute på Johans, är inte en helt ovanlig beställning skulle jag tro...
 
Vet inte på rak arm. Köpte mitt för ett par år sen. Google eller triumph675.net vet säkert. Eller så kanske de har koll ute på Johans, är inte en helt ovanlig beställning skulle jag tro...

Är det bara rullen som behöver bytas, eller hela huset? Vajrar monteras på samma sätt, och har samma fäste eller?
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top