Triumph Street Triple-tråden

SoRiiNHo

ThE DoCToR #46
Gick med
15 Oct 2011
Ort
Täby
Hoj
Street Triple
Är också intresserad av att veta, min ska in nästa vecka. Nån? :7peta

det verkar som att alla st3 ägare har hoppat över 1000 mil/ 1 år servicen lr så vill dom bara inte dela me sig :confused:
Jag fick betala 2300 för de :( men jag känner mig blåst:mad: jag tror inte att de kostar mer än 1700 kr. vad fick du betala?
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Ja har inte kommit upp i 1000 mil men ja har gjort 1 års servisen o ja gav 1300 för den på lelles mc Uppsala.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Min hade rullat 470 mil då 1 års servicen gjordes, men jag förstår fortfarande inte varför de ska kosta 2300 kr :s

Haha min hade också bara gått 470 mil när ja servade den o de ända som byttes va olja o oljefilter sen lyssnade han på den o sa att de går som den ska o att de inte fans några missljud ,Sj tyckte ja att 1300 kr va rätt mkt för bara olja och oljefilter men men huvudsaken är väl att den håller o ges lite kärlek o omtanke
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Jag lämnade in mina öhlinskittade framgafflar för byte av olja och packboxar till öhlins serviceställe utanför Hässleholm, blev en slutsumma på 1250kr. Helt ok enl mig.
 

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Hej.

Funderar på att skaffa en Street Triple -08, Några förslag på vad man skall titta extra på när man kollat beggat?
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Du menar det låter då ;)
Ingen som har den nya 8077 som har LED indicator?

Borde inte vara så många som har det nya Detecto, ABUS har fått ett litet legeringsfel på 8077:an och de "korrekta" ska lanseras i Juli (nån gång). Men jag tycker de är värda att vänta på, c:a 870 gram istället för c:a 1500 gram på 8000 låset och även då en mindre storlek.
Skälet till att det nya är mindre och lättare är oxå dess enda eventuella nackdel, till 8000 låset finns en kätting med ett speciellt fäste, det går inte att ha på det nya. Men använder man inte kätting till hojen så är ju allt grejjt.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Ofan de va inte så farligt alls de billigaste ja har hittt här i Sthlm va mellan 1500-2000 så de e väl bara att langa upp plånboken o betala ..
 

tiasb

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Mölndal
Hoj
2018 Kawasaki Z900
Köpte mig en street triple idag efter att varit hoj lös sen i tisdags då jag sålde min er6n.
 

tiasb

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Mölndal
Hoj
2018 Kawasaki Z900
En vanlig blev det. Funderar på att köpa till en flyscreen, men får väl testa utan först :)
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
Tjena Hurtig!

Jag har samma sak som du beskriver, var förbi verkstaden (MC-Experten i sthlm) och dom sa att det är en Triumph ;)
Lyssnade på det och sa att det inte är några problem alls.. Skulle vara kul att jämföra lite någon dag? :)

Men han försäkrade mig om att det verkligen inte var någon fara. Jag har hittat flera trådar om detta i ett forum i England. Och det finns lite olika teorier om vad det kan vara...

Tjena Glennert.
Jag var förbi Mc-experten med min och dom lyssnade på den, sen tog dom in den över dagen.
När jag hämta den så hade dom börjat med att drag åt grenröret mer, sen hade dom kommit på att det var nummerplåten som rasslade som fan.
Snacka om pinsamt.. :p
Så nu låter den som vanligt igen. :rock
 

kontje

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
Lerum
Hoj
Ingen för tillfället.
Hur är påde Street:en och Speed:en att köra med passagerare? Har funderat på båda två men ser trångt ut för 2 "stora" människor att få plats riktigt bra?
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top