Triumph Street Triple-tråden

orange

Ännu en ny ägare till en orange street R-10.
Arrow lowboy, bellupan och flyscreen på.
Nu hopas man bara att höst och vinter kunde lungna sig lite.
 
Street Triple now comes with even more as standard

Purchasers of Triumph’s award winning Street Triple and Street Triple R motorcycles now get an added bonus in the form of a free accessories pack worth over £340!

From September 1, all new Street Triple models will come with a dealer-fitted colour-coded flyscreen, bellypan and radiator cowl as standard, giving an even sportier edge to the class-leading 675cc streetfighters.

Triumph’s Street Triple and Street Triple R are the British company’s best selling models. Powered by a 106PS version of the character-laden 675cc three-cylinder engine, they have an appeal and accessibility that satisfies new and experienced riders alike and which saw them voted one and two in leading UK motorcycle magazine Bike’s ‘Bike of the Year’ awards in 2009.

The promotion will run for a limited period only.

http://www.triumphmotorcycles.co.uk/motorcycles/offers

*gäller ej i sverige, vad jag förstått
 
Hade jag varit dig så hade jag åkt till Mitonga i Lomma och fått den mappad för 400 spänn, fixat på 10 min och inget klydd med kablar osv. Helt klart värt det, och det blir ordentligt gjort:)

Tror inte det är något problem för r33z att lägga in en ny mapp i sin ECU, han flashar om sina androidlurar oftare än jag dricker kaffe. (och jag dricker mycket kaffe..)

Ännu en ny ägare till en orange street R-10.
Arrow lowboy, bellupan och flyscreen på.
Nu hopas man bara att höst och vinter kunde lungna sig lite.

Fin hoj du valde :tummenupp rätt färg o allt!

Hej..nu har man bytt tråd och är en stolt ägare av en röd -10 fr Johans Mc i Göteborg

Vankade rundor kring den tror jag, medans jag väntade på att få köpa min. Mycket snygg färg på den också!
 
Last edited:
Trodde inte att de skulle bli en sån skillnad i effekt med Arrow blåset, men nu är den ju riktigt svår att hålla i backen på första o andra växeln, KUL =)

Den går för fett nu, baktänder så fort man släpper gasen. Kanske ska skaffa ett bättre luftfilter innan mappar. Får sätta mig in lite i mappningen, man kanske kan tweeka lite själv :yoparty
 
Last edited:
Tjenare stolta triple-ägare. Fick en idé att börja piffa till trajjan baktill. När jag rev loss lite lampor blinkers m.m stötte jag på en kabel jag inte hajjade direkt vad den gick till. Det går ju 5 sladdar bak. 1 för bakljuset, 1 för reg-belysning, 1 för vardera blinkers och så en kabel till som gick in i en "kontakt". Vad är denna till för, med risk för att bli i idiotförklarad? Stod i lite halvdåligt ljus med för lite mat i magen för att undersöka vidare :)
 
Tjenare stolta triple-ägare. Fick en idé att börja piffa till trajjan baktill. När jag rev loss lite lampor blinkers m.m stötte jag på en kabel jag inte hajjade direkt vad den gick till. Det går ju 5 sladdar bak. 1 för bakljuset, 1 för reg-belysning, 1 för vardera blinkers och så en kabel till som gick in i en "kontakt". Vad är denna till för, med risk för att bli i idiotförklarad? Stod i lite halvdåligt ljus med för lite mat i magen för att undersöka vidare :)

Den är till en sensorn som ska sitta en liten "dosa" fast skruvad i skärmen, den känner av lufttrycket för att ställa bränslemängden.

http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=39911
 
Last edited:
Snyggt! Det tackar jag för. Vad jag förstod efter lite forskning på nätet så spelade det ingen större roll vad den satt.

Ännu en ny fråga. Jag har ny regbelysning som bråkar lite. Jag hade tänkt att använda kontakterna till den gamla regbelysningen. Går det? Försökte pilla ut sladdarna ur "hane-kontakten" Men det gick sådär. Hur gör djur?
 
Jag köpte 2st nya kontakter. Klippte bort den gamla kontakten. Satte honan på kabeln in till hojen och de två hanarna satte jag på de två skyltbelysningarna. Så nu kan jag byta regbelysning utan att behöva fibbla runt med olika kontakter.
 
Vad ska ni pilla med i vinter?

Själv ska jag:
# Lämna in den på 80mila service
# Plocka av tank, små kåpor och sen tvätta med allt in i minsta detalj
# bestämma mig om flyscreen ska på eller inte
# fixa orange kåpor till kylaren
# lära mig mappa om
 
Vad ska ni pilla med i vinter?

Själv ska jag:
# Lämna in den på 80mila service
# Plocka av tank, små kåpor och sen tvätta med allt in i minsta detalj
# bestämma mig om flyscreen ska på eller inte
# fixa orange kåpor till kylaren
# lära mig mappa om


* Förmodligen fixa kolfiber detaljer som tex Hugger, Kedjeskydd, fotpins-skydden osv, finns en hel del att byta ut.
*1000 mila service
*Tvätta och putsa upp ordentligt.
*Dreva om för att lättare på upp han på bakan.
*Kolla fler videos på bakhjulskörning!:yoparty
 
Trodde inte att de skulle bli en sån skillnad i effekt med Arrow blåset, men nu är den ju riktigt svår att hålla i backen på första o andra växeln, KUL =)

Den går för fett nu, baktänder så fort man släpper gasen. Kanske ska skaffa ett bättre luftfilter innan mappar. Får sätta mig in lite i mappningen, man kanske kan tweeka lite själv :yoparty

Vanligtvis så baktänder den för att den går för snålt.

\Masonit
 
I brist på koll var jag ska lägga den här frågan slänger jag ut den här. Är det nån som vet varför (enl specifikationen) Striple R är 3 cm längre än den vanliga Striplen?
 
I brist på koll var jag ska lägga den här frågan slänger jag ut den här. Är det nån som vet varför (enl specifikationen) Striple R är 3 cm längre än den vanliga Striplen?

R-modellen har andra dämpare (daytonans), tror den har annan gaffelvinkel också.
 
Intressant iakttagelse, googlade wheelbase och fick fram följande siffror (mm).

2010R 1394.5
2010 1389.4
2009R 1394.5
2009 1394.5
2008 1394.5

Daytonan har 3mm längre hjulbas (1395mm) genom flackare gaffelvinkel på "nya" modellen (2009-2010).

EDIT: Hittade nu detta
2010 Street Triple
# Wheelbase: 54.7 in / 54.5 in - "R" model
# Rake/Trail: 24.3 degree / 95.3 mm; 23.9 degree / 92.4 mm - "R" model

De har alltså gjort standard streeten mer snabbstyrd o daytonan något långsammare (samma som streeten varit hittils...)

:va
 
Last edited:
Vanligtvis så baktänder den för att den går för snålt.

\Masonit

Ja du har nog helt rätt där.

Fick kabeln idag, men blir nog inte något pillande denna veckan.

Hade inne den på 80 mila service idag, så nu flyttade jag rpm-led-indikationen till 8000
 
blev 22 mil i lördags, 15 grader o strålande sol och en raket mellan benen, hoppas på fler sådana dagar innan vintern kommer

Så nu är man över 120 mil, då är de bara att dra gasen fullt
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top