Triumph Street Triple-tråden

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Börjar bli sugen på att fixa om min str3 lite.
Vet nån var man kan köpa Flyscreen billigt, eller i alla fall billigare än original, eller är det original via Triumph som gäller?
Har kollat lite på ebay i england, men de är rätt dyra.

Behöver du ha ett visir till flyscreenen (orginal) så har jag en oanvänd till salu ;)
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Börjar bli sugen på att fixa om min str3 lite.
Vet nån var man kan köpa Flyscreen billigt, eller i alla fall billigare än original, eller är det original via Triumph som gäller?
Har kollat lite på ebay i england, men de är rätt dyra.

Med mkt lite modifikation så passar Speed Triples flyscreen. Snygg som fan! Och finns nog beg på Ebay
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Visir

Börjar bli sugen på att fixa om min str3 lite.
Vet nån var man kan köpa Flyscreen billigt, eller i alla fall billigare än original, eller är det original via Triumph som gäller?
Har kollat lite på ebay i england, men de är rätt dyra.

Och om du behöver ett visir (kåpglas) att sätta ovanpå flyscreenen har jag ett Triumph Original som endast använts på en körning som du kan få för en billig peng!
 

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Ort
uppsala
Hoj
triumph street triple -10
äntligen klar!

JAAAAA!!:rock jag klarade uppkörningen idag! och det första jag gjorde var att åka hem och hämta skinnstället och sticka iväg på en provkörning av en street triple! jag är kär!:kär och imorn ska jag till banken så det blir nog affär på fredag!!:D men det är en sak jag undrar över! jag hade tänkt köpa till arrow 3-1 pipan. men min kära hona:tuttar kommer ju vilja åka med ibland,:död och på dom bilder jag sett med 3-1 där skjutspinnarna är kvar ser det ut som om dom sitter jäkligt nära pipan.:gnissla är det någon av er som har 3-1 som brukar skjutsa? är det något problem? tack på förhand!:tummenupp
 

Teaboi

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple-11, Street Triple-10 (Såld)
JAAAAA!!:rock jag klarade uppkörningen idag! och det första jag gjorde var att åka hem och hämta skinnstället och sticka iväg på en provkörning av en street triple! jag är kär!:kär och imorn ska jag till banken så det blir nog affär på fredag!!:D men det är en sak jag undrar över! jag hade tänkt köpa till arrow 3-1 pipan. men min kära hona:tuttar kommer ju vilja åka med ibland,:död och på dom bilder jag sett med 3-1 där skjutspinnarna är kvar ser det ut som om dom sitter jäkligt nära pipan.:gnissla är det någon av er som har 3-1 som brukar skjutsa? är det något problem? tack på förhand!:tummenupp

Fan vad grymt, grattis!

Vad gäller 3-1 så vet jag inte för jag har inte det.
 

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Grattis till kortet!! Och bra val av hoj =)

Åter till min wheelie lärning :p 1an å gasa upp funkar bra men får verkligen inte till med koppling vet fan inte hur man gör känns som man provat det mesta med 1an kommer upp i varv så jäkla fort 100km/h vid rödmarkering är jobbigt å ligga..
2an av och på gas runt 8k rpm hände inte så mkt men har inte kommit till så många långa "säkra" rakor att träna på skulle behöva ett eget flygfält :)
 

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Ort
Strawtown
Hoj
R R R [Triple R]
Grattis till kortet!! Och bra val av hoj =)

Åter till min wheelie lärning :p 1an å gasa upp funkar bra men får verkligen inte till med koppling vet fan inte hur man gör känns som man provat det mesta med 1an kommer upp i varv så jäkla fort 100km/h vid rödmarkering är jobbigt å ligga..
2an av och på gas runt 8k rpm hände inte så mkt men har inte kommit till så många långa "säkra" rakor att träna på skulle behöva ett eget flygfält :)

standardfel 1A som alla gör i början är att inte glida bak på sadeln. sätt dig så långt bak du kommer innan upphöjningen till kutsen börjar.

annars handlar det om att hitta var vridtoppen är (vid vilket varv du har max vridmoment alltså)
jag har helsystem, luftfilter och chip monterat och då har jag bäst vrid runt 8k, men om du har annan upsättning på din hoj så kan det skilja lite...
av-på räcker inte för att skicka upp framhjulet i 2an, utan det behövs ett litet ryck i styret oxå. du kan även testa att dutta till fotbromsen precis innan för att få den att niga till och på så sätt få lite hjälp av framfjädringen på väg upp.

annars är det bara att öva. prova växla upp till 2an tidigt och dra fullt, när du når 5-6k på mätarn, in med kopplingen och släpp samtidigt som du fortfarande håller fullgas så borde den komma.:tummenupp

slå inte runt nu bara :död
 

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Sitter långt bak på sadeln i "sluttningen" armar hyffsat raka och foten på bromsen. Så placering har jag varit noga med sen dag 1 så där är det lugnt. 1an 4k varv fullgas och litet ryck och jag kommer upp utan problem. Provade igår att försöka dra upp den på 1an i 8k rpm då gick det inte alls kändes som det inte fanns någon kraft kvar.

Ska man släppa kopplingen helt eller mjukt och fint? Är det helt överkurs att försöka sig på att växla till 2an från 1an när ja kör på bakhjulet? Känns just nu som det jag gör är lite högre powerwheelies. I helgen blir det till att försöka hitta lite schyssta industriområden med långa raksträckor för iår ska jag fan lära mig köra hoj på riktigt :) :näsblod

Tack för guidningen :tummenupp
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
JAAAAA!!:rock jag klarade uppkörningen idag! och det första jag gjorde var att åka hem och hämta skinnstället och sticka iväg på en provkörning av en street triple! jag är kär!:kär och imorn ska jag till banken så det blir nog affär på fredag!!:D men det är en sak jag undrar över! jag hade tänkt köpa till arrow 3-1 pipan. men min kära hona:tuttar kommer ju vilja åka med ibland,:död och på dom bilder jag sett med 3-1 där skjutspinnarna är kvar ser det ut som om dom sitter jäkligt nära pipan.:gnissla är det någon av er som har 3-1 som brukar skjutsa? är det något problem? tack på förhand!:tummenupp

Grattis till kortet! :cpparty

Jag kan inte se några problem med att skjutsa och ha 3-1 pipan. Jag har själv 3-1-röret, och så himla nära skjutspinnarna tycker jag inte den ligger. Min "hona" har inte premiärat på nya hojen än, men det är dags nu tycker jag.
 

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Tycker du snackar goja rent ut sagt. ;) Eller kanske du helt enkelt inte kör "inspirerande"?

R är allt annat än överskattad. Ca 7000 dyrare än standard, vilket är fruktansvärt bra pris med tanke på vad de dyrare fjädrings- och bromskomponenterna kostar.

Jag märkte redan efter 2 månader med Str3 att fjädringskapaciteten är alldeles för låg för "inspirerad" körning. Inte kul att bottna framgaffeln i en kurva bara för att det är lite kass asfalt.
Kollade runt vad det skulle kosta att fixa till fjädringen och det landade på en bra bit över 7000. Hade jag inte kraschat nu precis, hade jag tänkt byta in min standard mot en R (med typ 30k i förlust).
Därför vill jag gärna rekommendera andra som vet med sig att de ska köra hojen någorlunda hårt att absolut köpa en R och inte göra samma dyra misstag som mig.

Det var ju synd du kläckte ur dig denna infon :D Har ju suktat över din annons hela veckan! :tungan Är ju dock inte klar med kortet riktigt än, samt att man kanske inte kör så "inspirerande" i början... Även om jag vill :yoparty
Väger ju dock 95 pannor så när man väl gasar på lite kanske detta blir ett störande moment? Eller klarar man sig nån säsong och därefter kanske slänga i nån uppgradering i framgaffeln?
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
JAAAAA!!:rock jag klarade uppkörningen idag! och det första jag gjorde var att åka hem och hämta skinnstället och sticka iväg på en provkörning av en street triple! jag är kär!:kär och imorn ska jag till banken så det blir nog affär på fredag!!:D men det är en sak jag undrar över! jag hade tänkt köpa till arrow 3-1 pipan. men min kära hona:tuttar kommer ju vilja åka med ibland,:död och på dom bilder jag sett med 3-1 där skjutspinnarna är kvar ser det ut som om dom sitter jäkligt nära pipan.:gnissla är det någon av er som har 3-1 som brukar skjutsa? är det något problem? tack på förhand!:tummenupp

Grattis Berra, och lycka till med hojköpet...men först måste det firas :fyllisar
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Det var ju synd du kläckte ur dig denna infon :D Har ju suktat över din annons hela veckan! :tungan Är ju dock inte klar med kortet riktigt än, samt att man kanske inte kör så "inspirerande" i början... Även om jag vill :yoparty
Väger ju dock 95 pannor så när man väl gasar på lite kanske detta blir ett störande moment? Eller klarar man sig nån säsong och därefter kanske slänga i nån uppgradering i framgaffeln?

Du kommer nog inte sakna den extra fjädringskapaciteten som R har förrän du kört ganska många år. Men vad vet jag, du kanske är värsta naturbegåvningen och kör knäskrap om 2 månader?
 

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Du kommer nog inte sakna den extra fjädringskapaciteten som R har förrän du kört ganska många år. Men vad vet jag, du kanske är värsta naturbegåvningen och kör knäskrap om 2 månader?

Haha, det tvivlar jag på! Ska ner till pengahuset i veckan och få lite info om medlemslån och lite annat. Hoppas inte det är många spekulanter på din hoj tills dess :D Du bor ju i skåne och allt...
Ha en härlig helg med mycket körande allesamman! Förhoppningsvis så kan jag joina in i detta forum som en sann ST3 ägare inom kort!
 

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR -11
Råkade ut för en skum sak idag. Precis efter rödljus när jag precis hade petat i 2:an tvärdog hojen. Körde väldigt lungt, så inget varv och tala om. Försökte starta ett par gånger men inte en antydan till tändning, dock en tilltagande stank av bensin, med en fin lite pöl strax under.
Hade ingen mobil med mig, så det vara bara att ställa hojen och knalla hemåt. Lagom skönt med full mundering och 27+ ute. Låna farsan bil, köpa spännband på Biltema(dom blå är inga höjdare, så här i efterhand skulle jag köpt dom orangea) och hyra släp(lemmen är ingen bra ramp för 170kg hoj, även om det gick).

Lyfte på tanken och såg att soppaslangen från tanken hade hoppat ur. Köpte den rätt nyligen, så bara kört strax över 100 mil, så har inte mekat något alls med den. Före dess hade den precis fått nya pipor, luftfilter och mapp på verkstad. Tycker det verkar märkligt att den inte har hoppat före om det nu var verkstaden som hade slarvat. Tryckte ihop snabbkopplingen, men märkte aldrig av om det var något som låste direkt. Kunde i varje fall inte bara dra isär kopplingen efteråt. Något mer man borde kolla?
 

Pudding

...en man med stora drömmar!
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Västkusten
Hoj
En liten naken 3:a
Jag kommer förhoppningsvis vara en stolt ägare av en street triple inom en vecka eller två. Jag har testat lite olika hojar inför mitt första inköp. Jag testade främst er-6:an som anses vara en bra nybörjarhoj. Den är säkert jättebra men ett råd till er som trånar efter en er-6 är att inte provköra street triple samtidigt. Skillnad som natt och dag. Valet var lätt för mig.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top