Triumph Street Triple-tråden

Hej Traja ägare!

Har precis gått över till Engelskt åk ochinnan jag börjar lira upp den på slangen så köpte jag kraschpuckar utav märket Puigi.

Har ni monterade CP och i sådant fall kanske bild vart ni moterade den. Vissa säger motorfäste, andra ram, svårt att hitta tydliga bilder..
Önskar gärna lite hjälp om det kan ges.

Väl möt folks!

Hoj det handlar om är en 955i från 2002
 
Zard Helsystem eller Slip-on??

Hej :tummenupp
Jag sitter här efter en operation och planerar för vinterens projekt, da jag inte får köra mc för till våren.
Har förälskat mig i en Zard, men kann inte bestämma mig om jag skal köpa en slip-on eller ett helsystem? Jag vill att inte larmar åt H.... till men lite sound våre kul!:yoparty

Någon som har erfaringer ni vill dela med av?

Mvh
Danskjävlen
 
Hej :tummenupp
Jag sitter här efter en operation och planerar för vinterens projekt, da jag inte får köra mc för till våren.
Har förälskat mig i en Zard, men kann inte bestämma mig om jag skal köpa en slip-on eller ett helsystem? Jag vill att inte larmar åt H.... till men lite sound våre kul!:yoparty

Någon som har erfaringer ni vill dela med av?

Mvh
Danskjävlen

helsystem om du ska ha det låga Basso med det tyngsta ljudet, Basso finns inte som slip-on . Det höga Penta finns bara som slip-on..
aha , såg nu att du har en Speed o inte en Street.. då finns bara Basso - men både som helsystem o Slip-on..
 
Last edited:
Jag gästspelar lite i den här tråden eftersom jag är ute på jakt efter en ny hoj till nästa säsong. Den här säsongen har jag kört runt på en er6:a och är sugen på att gå upp ett snäpp. :)

Under semester provkörde jag Honda's CB1000R och Kawa's Z1000. Där vann nog CB1000R matchen, men sen handlar ju inte allt om kubik och hästar utan även om hanterbarhet, körkänsla, ekonomi med mera. Så nu senast har jag tittat på Street Triple R.

R:en verkar ju styra upp den enda svaga länken på Streeten, fjädringen. I övrigt kan jag bara läsa mig till positiva omdömen gällande motor, chassi, bromsar osv.

Hur trivs ni med era maskiner och är det någon som har haft eller kunnat jämföra den mot låt säga en naken 1000cc? Jag är inte ute efter att ligga och pressa i höga hastigheter, däremot blir det en del bankörningar.

Vilket bolag har billigaste försäkringen på Street Triplen?
Bilsport&MC ska ha 8785 kr/hel/hel (jag är 31)

/Rotor
 
Jag gästspelar lite i den här tråden eftersom jag är ute på jakt efter en ny hoj till nästa säsong. Den här säsongen har jag kört runt på en er6:a och är sugen på att gå upp ett snäpp. :)

Under semester provkörde jag Honda's CB1000R och Kawa's Z1000. Där vann nog CB1000R matchen, men sen handlar ju inte allt om kubik och hästar utan även om hanterbarhet, körkänsla, ekonomi med mera. Så nu senast har jag tittat på Street Triple R.

R:en verkar ju styra upp den enda svaga länken på Streeten, fjädringen. I övrigt kan jag bara läsa mig till positiva omdömen gällande motor, chassi, bromsar osv.

Hur trivs ni med era maskiner och är det någon som har haft eller kunnat jämföra den mot låt säga en naken 1000cc? Jag är inte ute efter att ligga och pressa i höga hastigheter, däremot blir det en del bankörningar.

Vilket bolag har billigaste försäkringen på Street Triplen?
Bilsport&MC ska ha 8785 kr/hel/hel (jag är 31)

/Rotor

Mycket klokt val av uppgradering ;)

Kör en SMR 990 själv, och sambon har en R och jag har iiiiiinga problem med att ta ut den på en sväng istället för min egen. Det är verkligen en kalashoj! Vann förresten ett test i MCN mot en SuperDuke, B-King, Speed Triple...och en en till som jag har glömt ;)

Dä ä bah å kjöp!
 
Jag gästspelar lite i den här tråden eftersom jag är ute på jakt efter en ny hoj till nästa säsong. Den här säsongen har jag kört runt på en er6:a och är sugen på att gå upp ett snäpp. :)

Under semester provkörde jag Honda's CB1000R och Kawa's Z1000. Där vann nog CB1000R matchen, men sen handlar ju inte allt om kubik och hästar utan även om hanterbarhet, körkänsla, ekonomi med mera. Så nu senast har jag tittat på Street Triple R.

R:en verkar ju styra upp den enda svaga länken på Streeten, fjädringen. I övrigt kan jag bara läsa mig till positiva omdömen gällande motor, chassi, bromsar osv.

Hur trivs ni med era maskiner och är det någon som har haft eller kunnat jämföra den mot låt säga en naken 1000cc? Jag är inte ute efter att ligga och pressa i höga hastigheter, däremot blir det en del bankörningar.

Vilket bolag har billigaste försäkringen på Street Triplen?
Bilsport&MC ska ha 8785 kr/hel/hel (jag är 31)

/Rotor

Triumphs egen försäkring hos If kostar inte många kronor.. har för mig att det var en bit under 4000..
 
Vilket bolag har billigaste försäkringen på Street Triplen?
Bilsport&MC ska ha 8785 kr/hel/hel (jag är 31)

/Rotor

Kolla Triumph försäkring i samarbete med If. Jag fick bättre pris hos de än Bilsport-MC. Dessutom har de sistnämnda höjt premien på Street Triple till strax över 12000 kr/år hel/hel (35 år, trafikzon 1), vilket är det du får betala för en Daytona 675 hos If.

De verkar ha fattat att 675:orna är lite mer potenta än motsvarande 600:or .
 
Ja, då har man precis varit och provkört Street Triple R. Drog direkt efter jobbet; lika bra att passa på. Besviken? Nä, jäklar vad rolig den var att köra. :tummenupp Motor var riktigt trevlig. Bromsar och fjädring upplevde jag som ljusåret bättre än Er6:an (som jag efteråt kuskade hem på).

Ni som har Triple R:en, vet ni någon siffra på vad 3-till-1-Arrowsystemet med mappning ger i extra Hh och Nm?

Ja nu blev man lite sugen... :Bugar
 

Bifogat

  • IMG_1372_800px.jpg
    IMG_1372_800px.jpg
    147.6 KB · Visningar: 235
Tog kortet i onsdags så idag blev det att kika lite på hoj.
Slutade med en Street Triple R med 100mil på mätaren. Riktigt skön och smidig att köra måste jag säga.
 
Ja, då har man precis varit och provkört Street Triple R. Drog direkt efter jobbet; lika bra att passa på. Besviken? Nä, jäklar vad rolig den var att köra. :tummenupp Motor var riktigt trevlig. Bromsar och fjädring upplevde jag som ljusåret bättre än Er6:an (som jag efteråt kuskade hem på).

Ni som har Triple R:en, vet ni någon siffra på vad 3-till-1-Arrowsystemet med mappning ger i extra Hh och Nm?

Ja nu blev man lite sugen... :Bugar

Stället matchar ju, det är ett tecken :tummenupp

Är det Sulas demomaskin det där? Den har jag isåfall oxå kört ;)
 
Hej,
undrar om det är någon som har testat att montera speed triplens screen på streeten? har sett på några bilder dock, men undrar om man måste fixa nya fästen osv.?
 
Hej, två korta frågor till er :)

1. Är det någon som vet vad servicearna på Street Triplen kostar?
Läste att det är 1000-mils-intervaller.

2. Tankar ni 98 oktan i era maskiner?
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top