Triumph Street Triple-tråden

Va jag har hört så klonkar trajjor generellt rätt mkt. English steel =)

Bump!

Söndag 3/5 kl13.00
Plats: Shell-macken Thorhildsplan/Lindhagen
Vart vi åker bestämmer vi på plats.

1. Magoshine
2.Robban77
3.
4.

Har funderingar på att byta system på min street har orginalet nu, har prov åkt en street med arrow systemet på men tyckte den va för mye oljud på de låga varven...gillar inte att använda öronproppar.... nån som har nått bra tips på vilket system som är bäst, endast intresserad av de som går under sadeln.
Nån som vet om zard systemet är bra?

Vill allså ha ett med gött ljud i men får gärna va någorlunda tyst på de lägre varven så man inte blir idiot om man tar en långtur

Last edited:
Har funderingar på att byta system på min street har orginalet nu, har prov åkt en street med arrow systemet på men tyckte den va för mye oljud på de låga varven...gillar inte att använda öronproppar.... nån som har nått bra tips på vilket system som är bäst, endast intresserad av de som går under sadeln.

Vill allså ha ett med gött ljud i men får gärna va någorlunda tyst på de lägre varven så man inte blir idiot om man tar en långtur

zard med db-killer? enkelt att plocka i och ur , iplockat vid längre turer..

arrows med DB-killer låter inte så mycket mer än orginal.

93 db istället för 91.

Robban77, tack för e trevlig tur idag:) Hoppas det blir fler tillfällen och att fler St3'or gör oss sällskap nästa gång. Upptäckte att "fegranden" på bakdäcket krympt en hel del...:yoparty

Robban77, tack för e trevlig tur idag:) Hoppas det blir fler tillfällen och att fler St3'or gör oss sällskap nästa gång. Upptäckte att "fegranden" på bakdäcket krympt en hel del...:yoparty

Tack själv! Kul att träffa likasinnade!!
Klart vi måste styra fler träffar! Måste ju se hur många vi kan bli
" Fegranden" är snart ett minne blott:yoparty

//Robban

Vad tyckte ni om jämnförelsen mellan Hornet och Streeten i Motorad?

Vad tyckte ni om jämnförelsen mellan Hornet och Streeten i Motorad?

Var det för ett par månader sedan? Såg en artikel när jag väntade på MC-huset.. Horneten stabil, trygg och tråkig - Street Triplen bra drag genom hela registret, busig och kul men alldeles för mjuk framdämpning.. eller nått sånt stod det va? Dämpningen fram är i o f sig lätt fixat, 1000-lappen för ett par Öhlins-fjädrar.

Hornet mot STR3 är skrattretande.
Varför tror folk fortfarande att STR3 är en brukshoj? Förblindade av motorvolymen

Fast iofs bra att de tror det, så länge det håller nere försäkringen på 4000kr/år ;D

Jo ja tackar man vill ju gärna behålla st3an i sport classic försäkringskategorin ;) Hur den nu hamnade där? nån som har mer koll på det mest av nyfikenhet jag är helnöjd med att den hamnade där

Varför tror folk fortfarande att STR3 är en brukshoj? Förblindade av motorvolymen

Fast iofs bra att de tror det, så länge det håller nere försäkringen på 4000kr/år ;D

Vad jag läs i andra formum så finns det många som använder streeten som brukshoj. Så för vissa är nog jämförelsen relevant. Själv letade jag en hoj för att kunna ta mig till jobbet, dra en repa upp till Norrland och köra bana då och då. Vilken djävla hoj! Den är vass på allt.

Vad hälde du i för olja när du bytte?

Jag köpte statoils mcolja, den klarade av minimum kraven med goda marginal som stod i serviceboken.

Får hänga med nästa gång då ni kör..

För att det är det, för mig i alla fall. Ett riktigt underhållande sätt att ta sig till och från jobbet. :tungan

Var det för ett par månader sedan? Såg en artikel när jag väntade på MC-huset.. Horneten stabil, trygg och tråkig - Street Triplen bra drag genom hela registret, busig och kul men alldeles för mjuk framdämpning.. eller nått sånt stod det va? Dämpningen fram är i o f sig lätt fixat, 1000-lappen för ett par Öhlins-fjädrar.

Var hittar man dessa?

Gruppkörning

Kan bara köra på Lördag den här helgen för på Söndag har jag plannerat att vara galet bakis :fyllisar

Några som är på och kör en sväng?

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...