Triumph Street Triple-tråden

börjar se ganska många street triples i k-holmen / vasastans området.

hehe min fick också smaka asfalt tidigare, men det var bara bromshandtaget som tog stryk, bytte illa kvickt till Pazzo som var verkligen 10ggr skönare att köra med.

nu har jag bara blinkerskabeln kvar att koppla in som ligger under tanken, under airboxen ^________^
får passa på att sätta fast mitt nya K&N luftfilter.

ska nog byta ut mitt Mad Doctors kit till något mer stabilare, gillar inte plastkänslan över det..

Ja det finns några på k-holmen, minst fyra vad jag har sett:tummenupp

Robban77, 100, Kanske skulle ta en sväng ihop någon dag? Skicka ett PM:)
 
låter som en kul idé :tummenupp

beror på dock vilken dag, har ett ganska hektiskt schema i helgen :huvet
 
Var ju ett jävla helvete att få i en simpel blinkerskabel....

Drog bort bränsletanken, spruta bensin i ögat på mig... just my luck, sen efter det ska man fiffla bort luftboxen och koppla ur alla kablar för att sedan kunna köra in kablaget...

Tanken råkade ramla i mitt bildäck, efter att jag hade ställt den där, så fick en fin repa runt bränsletanken.

Måste inhandla nå metallfärg ^_^


Glad att den skiten är över. Ska aldrig mer lossa på höger blinkers xD
 
finns en tråd om det på triumph675.net, var någon som drog ur skitet ur sitt arrow 3>1 system.
 
Är det lönt att göra? Det dönar ju en del som det är, men vore kul om man fick lite till effekt
 
Några frågor till =)

1. I manualen står det om ett toolkit som ska finnas under sadeln, det fanns ej på min...?

2. När jag växlar från ettan till tvåan låter det ett markant klank, är detta normalt?

3. I ettans växel är det mer mekaniskt oljud än i de andra växlarna..?
 
Det så kallade " toolkitet " består av en insexa, metallpinne som du ser under sadeln.

Ingenting jag skulle oroa mig över iallafall.

När jag bytte olja på min hoj så funkade växlingen mycket bättre, och min hoj har bara gått 50-60mil.

Själv tycker jag inte att det e värt, för att få ut någon enstaka hästkraft till.. kan ju istället bara byta ut luftfiltret, motionera bort ölkaggen ( om du har nån )
 
Haha jaså det var insexan.. OK skönt att det inte är något onormalt =)

60 mil?? Köpte du hojen i onsdags eller? Jag köpte min igår och har 100milaservice på tors, får väl låsa in den i garaget och svälja nyckeln efter helgen så jag inte övertrasserar ;)
 
Haha jaså det var insexan.. OK skönt att det inte är något onormalt =)

60 mil?? Köpte du hojen i onsdags eller? Jag köpte min igår och har 100milaservice på tors, får väl låsa in den i garaget och svälja nyckeln efter helgen så jag inte övertrasserar ;)

haha nej, har bara haft för mycket jobb :gnissla
 
Är samma på min från 1:an till 2:an men antar att det hjälper med oljebyte min olja är rätt trött skulle precis byta olja och filter innan jag gick i backen så får väl ny fräsch när den nu kommer hem från verkstaden.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top