Triumph Street Triple-tråden

Vilka serviceintervaller är det på -08 och vad innefattar dom, har prövat att söka utan resultat...:)

Enligt i Triumphcenter i STHLM. Så är det första vid 100:a mil sen 1000 mils intervall. Varannan stor, varannan liten.

Edit: Vad dom innehåller prata med din närmaste verkstad som servar Triumph.
 
Last edited:
10-12 extra för helsystem och ommappning... är det för mycket?

ja , annat på g.. är sugen på en Triumph Thruxton - går inte så förbenat fort...

Tror inte helsystem och mappning ger mycke mer än kanske 6hk. .fanns ju lite bänkningar på triumph675.net.. tror ingen gav några jätte resultat.
 
Tror inte helsystem och mappning ger mycke mer än kanske 6hk. .fanns ju lite bänkningar på triumph675.net.. tror ingen gav några jätte resultat.

ok, var väl lite optimistisk.. har ändrat i anonsen nu..
 
Äntligen!!!

Tog lappen i Tullinge för 2 tim sen. Nu e de bara tre jobbiga veckor tills jag hämtar ut min rykande färska -09.:) Yees!!!
 
jag får min 09a i juli-aug jag med, ska bli jäkla nice. är det någon som vet om dom har gjort några ändringar på 09ans modell?
 
jag beställde i april, då var datumet juli-aug. jag antar att det blir senare datum ju senare man beställer. som att ställa sig sist i en kö. 08 kostade 79900
 
Jag beställde min gröna 09:a i april jag med, nere på Triumphcenter i Löddeköpinge för 79 990kr.
Den ska komma i slutet av juni. Eller nu nån gång.
Den långa väntan är snart över:gnissla
 
Japp då va motarden såld och Street beställd med hämtning början av juli. Beställde även arrow 3-1 system och flyscreen.... Längtar nu .utan hoj i 3 veckor oxå...
 
Va fan ska jag ha på mig?

Ämnet har kanske inte benhård anknytning till st3 men man måste ju ha kläder på kroppen oxå...

Har haft lappen typ en kvart. Hämtar ut min st3 snart och tänkte fixa garderoben innan, men känner mig ganska kluven.

Jag kommer pendla till jobbet vilket innebär ca 2 mil per dag i stadstrafik + lite huvudled/motorväg. Kommer köra landsväg så ofta jag kan. Jag vill inte bränna mer än 8-10 papp på kläder + hjälm.

Funderade på en skyddsjacka och någon typ av kevlarbrallor i sommar, å sen fixa Gore Tex alt skinnjacka till hösten. Eller ska man köpa ett helt jävla roadracingställ och trösta sig med att man kan glida massa meter när man svettar sig uttorkad i sommar? Utöver det, vad ska jag ha för boots?

Tacksam för input!
 
Last edited:
hjälmen och ryggskydd e ju viktigast så den ska du inte snåla med, boots är ju bra och ha om du ska köra mycket, sedan beror det på vad du vill ha för snygghetsfaktor, helställ inkl skydd är ju helt klart säkrast, men rätt dyrt. Annars finns det ju allt från skyddsvästar man kan ha under, till skinnjackor med fransar. det är en smaksak. Har själv lite beslutsångest, tycker helställ är obehagliga, så det kanske blir skinnbraller + någon väst med ryggskydd typ bionic och tröja ovanpå.
 
hjälmen och ryggskydd e ju viktigast så den ska du inte snåla med, boots är ju bra och ha om du ska köra mycket, sedan beror det på vad du vill ha för snygghetsfaktor, helställ inkl skydd är ju helt klart säkrast, men rätt dyrt. Annars finns det ju allt från skyddsvästar man kan ha under, till skinnjackor med fransar. det är en smaksak. Har själv lite beslutsångest, tycker helställ är obehagliga, så det kanske blir skinnbraller + någon väst med ryggskydd typ bionic och tröja ovanpå.

Ja snygghetsfaktorn e ju inte helt oväsentlig... Vi verkar va inne på lite samma spår. Men om man vurpar med skyddsjacka/väst och får glida lite - håller bitarna ihop? Å andra sidan är väl största faran att vurpa i kurva alt drifta in i mötande på landsväg å då är det väl bara frånvaron av träd och andra omjuka föremål som hjälper - man hinner ju inte glida så mycket. Åker man in i något är det väl egentligen skit samma vad man har på sig, det blir väl ganska kladdigt vad mötet än består av...

Inser att jag inte ens är säker på vad det är jag försöker skydda mig mot:confused:
 
Last edited:
Kevin Carmichael's street triple .
Den ser jäkla fräck ut! dock gör inte flyscreen mycket nytta där nere =)

tuttaexposureridimensiowk2.jpg


Men om man vurpar med skyddsjacka/väst och får glida lite - håller bitarna ihop?

Det är nog inte omöjligt att dom flyttar sig, det har du nog rätt i. Det finns ju lite olika modeller och vissa är säkert bättre än andra. Starta en tråd och fråga om nån har vurpat med väst vettja. Väst är kanske aningen mer anpassat för stunts och offroad än för rejsingbanan.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top