Triumph Street Triple-tråden

Se på fan...du menar kanske dessa?

http://www3.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/LED-Miniblinkers-2-st/

Ser ju helt ok ut. Måste man ha något motstånd som de påpekar eller är det bara att byta?

Ja det var de jag tänkte på. Vet inte hurpass de passar rakt på originalfästena. Man får kanske trixa lite för o sätta dem i samma hål som originalblinkersna satt i. Motstånd eller nytt relä behövs också, annars blinkar de fortare än normalt. Vill du dessutom inte klippa originalsladdarna så måste du bort med tank, elektronik och luftbox för o komma åt kontakterna för framblinkerserna. :näsblod
 
Ja det var de jag tänkte på. Vet inte hurpass de passar rakt på originalfästena. Man får kanske trixa lite för o sätta dem i samma hål som originalblinkersna satt i. Motstånd eller nytt relä behövs också, annars blinkar de fortare än normalt. Vill du dessutom inte klippa originalsladdarna så måste du bort med tank, elektronik och luftbox för o komma åt kontakterna för framblinkerserna. :näsblod

Det blir med andra ord ett litet projekt. Tackar så mycket för tipsen och så får vi se när jag får arslet ur och orkar fixa detta. Kan ju inte påstå att jag har gjort något sådant tidigare :gnissla
 
nu morrar hon

dB-killern i arrowpipan åkte ur igår... tog väl ett par timmar...
daaaaaaaaamn vilket ljud!
(och detta kommer från en som tidigare körde ducati med termignioni-pipor)
 
dB-killern i arrowpipan åkte ur igår... tog väl ett par timmar...
daaaaaaaaamn vilket ljud!
(och detta kommer från en som tidigare körde ducati med termignioni-pipor)

Så det var lite pyssel alltså?

Lite sugen på att testa själv men jag vet fan inte hur man gör :huvet

Har iof inte ens försökt ;)
 
Så det var lite pyssel alltså?

Lite sugen på att testa själv men jag vet fan inte hur man gör :huvet

Har iof inte ens försökt ;)


finns bra beskrivning av tillvägagångssätt om man googlar lite...
men turbo-beskrivningen kan du få nu direkt:

* montera av dämparen
* borra ur popnitarna som sitter runt kolfiberhylsan längst bak
* plocka loss ringen/bandet som sitter runt kolfiberhylsan
* plocka loss kolfiberhylsan
* jucka loss bakänden på dämparen, den är bara fasttryckt men kan sitta som fan ändå
* slipa ner svetsen som håller fast dBkillern ett par-3 millimeter, tills man ser att det syns en liten svart skarv mellan killern och dämparröret
* banka till dBkillern så den lossnar
* fippla ihop allt igen och popnita ihop, montera på dämparen på röret och skräm grannarna :D
 
Hej!

Ny ägare till en street triple, 2009:)

Jag undrar vad default-inställningarna är på växlingsindikatorernas varvtal?

//Oskar
 
Hej!

Ny ägare till en street triple, 2009:)

Jag undrar vad default-inställningarna är på växlingsindikatorernas varvtal?

//Oskar

Min var inställd på 5000 som ny och så har jag ökat vartefter jag kört in den.

Vet inte om det var det du menade?
 
Beställde min andra street triple R igår. blev en phantom black denna gång med arrow system och lite tillbehör =)
 
tja tja! jag är ny här och tänkte få lite expert råd!:tummenupp det är så att jag håller på för fullt med att ta A-kort och min lärare tror jag är klar innan midsommar så då har man mycket av sessongen kvar!:banana och då har jag bestämt mig för att det ska bli en street triple som första hoj! därför vill jag höra om ni som har den underbara hojen kanske tycker att den är för mycket att åka med som första hoj? av det jag läst och hört är att det är en lättkörd cyckel som är hur kul som hellst :D men idag var jag till sulas i uppsala för att kika lite på drömmen så snackade säljaren om att han tyckte den var för stark för en nybörjare! jag har pratat med andra säljare som sagt raka motsatsen och att den är perfekt för en färsking! vad tycker ni? känns som att man litar mer på era råd.
 
tja tja! jag är ny här och tänkte få lite expert råd!:tummenupp det är så att jag håller på för fullt med att ta A-kort och min lärare tror jag är klar innan midsommar så då har man mycket av sessongen kvar!:banana och då har jag bestämt mig för att det ska bli en street triple som första hoj! därför vill jag höra om ni som har den underbara hojen kanske tycker att den är för mycket att åka med som första hoj? av det jag läst och hört är att det är en lättkörd cyckel som är hur kul som hellst :D men idag var jag till sulas i uppsala för att kika lite på drömmen så snackade säljaren om att han tyckte den var för stark för en nybörjare! jag har pratat med andra säljare som sagt raka motsatsen och att den är perfekt för en färsking! vad tycker ni? känns som att man litar mer på era råd.

Jag kan inte säga något negativt än sålänge så jag tycker det är en utmärkt första hoj.
 
tjena, behöver lite hjälp med tips om en rensad bakdel? tänkte köpa ett bakljus med inbyggda blinkers i och en mini regskylt så man får plats med den mellan piporna, (som inte orginalskylten gör) men ja tänkte på om plastkåpan som bakljust sitter i om man måste kapa den eller? nån som har gjort något liknande?
 
tja tja! jag är ny här och tänkte få lite expert råd!:tummenupp det är så att jag håller på för fullt med att ta A-kort och min lärare tror jag är klar innan midsommar så då har man mycket av sessongen kvar!:banana och då har jag bestämt mig för att det ska bli en street triple som första hoj! därför vill jag höra om ni som har den underbara hojen kanske tycker att den är för mycket att åka med som första hoj? av det jag läst och hört är att det är en lättkörd cyckel som är hur kul som hellst :D men idag var jag till sulas i uppsala för att kika lite på drömmen så snackade säljaren om att han tyckte den var för stark för en nybörjare! jag har pratat med andra säljare som sagt raka motsatsen och att den är perfekt för en färsking! vad tycker ni? känns som att man litar mer på era råd.

Tja Berra.

Jag har haft diverse hojar och hade förra året en Kawasaki Er-6n innan jag skaffade en st3:a och tycker att st3:an är minst lika lättkörd som er-6:an (som ofta klassas som en optimal "nybörjarhoj"). Det enda som är lite negg med st:n är att man får bryta den lite mer än er-6:an när man kör bana för att den ska lägga ner sig i kurvorna (beror nog på 180 backdäck kontra 160 på er-6). Annars är den bättre som hoj , bland annat med ett väldigt stabilt chassi.
Jag började min hojkarriär på en Kawasaki 1600 MeanStreak och det gick alldeles utmärkt, och det är nog inte en optimal nybörjarhoj.

Det viktigaste när du börjar är nog DIN EGEN inställning till hojåkande, och då kan jag inte se något fel i att börja med en "stark" hoj. Ofta så följer det samtidigt med andra bra egenskaper som främjar din säkerhet, bra bromsar, chassi m.m.

Kan det vara dåligt för en nybörjare? :va

Det enda som kan vara negativt justerar du ju själv med högerhanden och det vet jag inte alltid om nybörjare gör sämre än "erfarna".

Ledsen om det blev långt och svamlande.:rolleyes:
// Jimmy
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top