Triumph Street Triple-tråden

Hej,

tänkte kolla om du med street triplen som var och körde på rörken i måndags finns här?

vi stog å snacka om din hoj och kameran du hade monterat på styret.

Vill ju se lite filmer :D
 
Fick lappen för 2 dagarsedan och är därför ny på allt vad båge och street triple heter...men går och funderar hårt på att beställa mig en.

Var och testkörde häromdagen och fick ett helt grymt bra mottagande på Triumph Sthlm i Skogås, testkörde en R.

Tänkte fråga Er som kan lite om bågen,...

Är det stor skillnad på dem (r och vanlig), har kollat spec osv, visst justerbara dämpare osv, men i real life för ett blåbär på 90 pannor...är det värt de extra pengarna ??

Kollar även på z750/z1000 då jag tyckte att street triplen kändes kändes lite väl "lätt", kanske en vanesak iofs.

Har go beslutsångest....någon som har någon bra input om kvalitet, jämförelse med kawa z serien osv ??

Tacksam för alla svar

//Hasse
 
Jag älskar ZARDsystemen men eftersom jag hörde att garantin bara gäller med original och ARROW så var valet lätt- Arrow.

SlipOn är dock meningslöst då de kostar bara några hundra mindre än helsystemet. Och så ger de ingen effekt! Bara ljud.

I say spara ihop till Arrow helsystem =)
 
Fick lappen för 2 dagarsedan och är därför ny på allt vad båge och street triple heter...men går och funderar hårt på att beställa mig en.

Var och testkörde häromdagen och fick ett helt grymt bra mottagande på Triumph Sthlm i Skogås, testkörde en R.

Tänkte fråga Er som kan lite om bågen,...

Är det stor skillnad på dem (r och vanlig), har kollat spec osv, visst justerbara dämpare osv, men i real life för ett blåbär på 90 pannor...är det värt de extra pengarna ??

Kollar även på z750/z1000 då jag tyckte att street triplen kändes kändes lite väl "lätt", kanske en vanesak iofs.

Har go beslutsångest....någon som har någon bra input om kvalitet, jämförelse med kawa z serien osv ??

Tacksam för alla svar

//Hasse


Jag hade inte köpt en literhoj precis efter jag fått kortet därför går Z1000 fetbort...
Z750 känns lite som den har en en elmotor... Nuff said =)
STR3 är mkt lättkörd, fungerar bra både som nybörjarhoj och räser.
 
att garantin bara skulle gälla med Arrow är inte med sanningen överensstämmande.. Har som importör av Zard varit i kontakt med Triumphs tekniska avd hos generalagenten och deras svar är att så länge som en auktoriserad triumphverkstad monterar systemet så gäller garantierna även för eftermarknadssystem..




Jag älskar ZARDsystemen men eftersom jag hörde att garantin bara gäller med original och ARROW så var valet lätt- Arrow.

SlipOn är dock meningslöst då de kostar bara några hundra mindre än helsystemet. Och så ger de ingen effekt! Bara ljud.

I say spara ihop till Arrow helsystem =)
 
Jag hade inte köpt en literhoj precis efter jag fått kortet därför går Z1000 fetbort...
Z750 känns lite som den har en en elmotor... Nuff said =)
STR3 är mkt lättkörd, fungerar bra både som nybörjarhoj och räser.


Okaj, hajjar vinken ;-) testkörde z1000 idag då dom inte hade några 750 på lager och den lät rätt skönt och gick bra och kändes lite mer stabil, men som du säger 1000cc, kanske är lite att ta i.

Det kändes lite som man satt långt upp och rakt på ST'n bara..
Å andra sidan så har man ju bara Suzukin dom hade på körskolan att jämföra med, vilket kanske inte en sån bra utgångshoj.
 
Sådär nu sitter nya blåset på och dem låter som en fröjd! Nu mullrar lillan istället för att jollra som tidigare :tummenupp
Men shortysarna ville inte passa så ingen framgång utan vissa bakslag. Nån som märkt av nån direkt skillnad på att köra med slip-ons utan att mappa om kontra ommappat? har lite tight med stålar för tillfället så vill vet om det handen på hjärtat är värt pengarna för en som bara nöjeskör?:va
 
Last edited:
Sådär nu sitter nya blåset på och dem låter som en fröjd! Nu mullrar lillan istället för att jollra som tidigare :tummenupp
Men shortysarna ville inte passa så ingen framgång utan vissa bakslag. Nån som märkt av nån direkt skillnad på att köra med slip-ons utan att mappa om kontra ommappat? har lite tight med stålar för tillfället så vill vet om det handen på hjärtat är värt pengarna för en som bara nöjeskör?:va

Om du bara har slipon så ere skit samma.

Jag har inte ens mappat om min båge, sen jag satte på mitt nya helsystem och bytte luftfiltret...

Är själv lite osäker om jag ska mappa eller inte, vill ha kvar mitt stabila sound som jag har just nu...
 
Om du bara har slipon så ere skit samma.

Jag har inte ens mappat om min båge, sen jag satte på mitt nya helsystem och bytte luftfiltret...

Är själv lite osäker om jag ska mappa eller inte, vill ha kvar mitt stabila sound som jag har just nu...

Körde du med db-killer i dina ixil föresten?
 
att garantin bara skulle gälla med Arrow är inte med sanningen överensstämmande.. Har som importör av Zard varit i kontakt med Triumphs tekniska avd hos generalagenten och deras svar är att så länge som en auktoriserad triumphverkstad monterar systemet så gäller garantierna även för eftermarknadssystem..

Känner mig blåst=(
De ville väl bara kränga Arrow så jag inte skulle köpa av någon annan då. Hade definitivt tagit ZARD om jag visste
 
Om du bara har slipon så ere skit samma.

Jag har inte ens mappat om min båge, sen jag satte på mitt nya helsystem och bytte luftfiltret...

Är själv lite osäker om jag ska mappa eller inte, vill ha kvar mitt stabila sound som jag har just nu...


Z750 är kanske bra val ändå, mkt mer nybörjarvänlig mjuk motorgång än STR3 (inga ofrivilliga wheelies osv;) )
 
ofrivilliga wheelies? Förstår ingenting.. finns det ofrivilliga wheelies?
 
någon som vet vart man kan köpa någon sorts plastfilm man kan sätta på tanken för att skydda lacken från att bli nött vid knäna. Har redan förstört den, men tänkte lägga på någon plast efter jag fixat upp lacken.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top