Triumph Street Triple-tråden

Han ni sett en finare skönhet? och hojen han sitter på :hihi :hihi :rofl :rofl
 

Bifogat

  • redigerad (Large).jpg
    redigerad (Large).jpg
    84 KB · Visningar: 179
får väl visa upp senaste övningarna... lite mörkt i garaget, så bilderna är väl inte dom bästa...






mussepigg-backspeglarna borta, rizoma styrändspegel på
bakpinnnar bortplockade
tail kortad, hemmabygge... köpte spikplatta, lite skruv och klistra-på-led-blinkers, kostade en 120kr och en söndagseftermiddag. thank you biltema :tummenupp


tydligen så ska man inte varva över 5000rpm första 50 milen, men om man bara kör på ett hjul så går 10 000 bra eller? :rolleyes:
 
Premiärbrummat! Inte långt, men jävligt gott! Om prognosen håller så blir det mer i veckan. Ses där ute! :tummenupp
 
Inte illa alls, "R" är klart snygg och även Speed Tripple i orange ser fin ut ;)

Triumph har fått till sina modeller fint till i år .
Mvh
 
får väl visa upp senaste övningarna... lite mörkt i garaget, så bilderna är väl inte dom bästa...

mussepigg-backspeglarna borta, rizoma styrändspegel på
bakpinnnar bortplockade
tail kortad, hemmabygge... köpte spikplatta, lite skruv och klistra-på-led-blinkers, kostade en 120kr och en söndagseftermiddag. thank you biltema :tummenupp


tydligen så ska man inte varva över 5000rpm första 50 milen, men om man bara kör på ett hjul så går 10 000 bra eller? :rolleyes:

Hur gjorde du tail tiddyn? Jag e inte riktigt nöjd med min.:näsblod
 
Akrapovic slip-onsen var riktigt snygga kanske får bli ett par sådana burkar om dem inte kommer vara svindyra :yoparty
Ska ta en premiär tur i veckan så fort vädret tillåter.
 
Hur gjorde du tail tiddyn? Jag e inte riktigt nöjd med min.:näsblod

köpte en 90graders spikplatta, ställde mig på den tills den blev typ 45grader istället... plockade bort skruven och skruvfästet (eller vad man ska kalla det) typ under baklampan, och satte en bult rätt igenom istället... fäste spikplattan i bulten och skylten i spikplattan...
ska klibba dit lite dubbelhäftande tejp oxå, spikplattan sitter med 1 bult och skylten med 1, så där är 2 punkter som skylten kan vrida sig runt, så den hamnar lätt på sniskan...
 
köpte en 90graders spikplatta, ställde mig på den tills den blev typ 45grader istället... plockade bort skruven och skruvfästet (eller vad man ska kalla det) typ under baklampan, och satte en bult rätt igenom istället... fäste spikplattan i bulten och skylten i spikplattan...
ska klibba dit lite dubbelhäftande tejp oxå, spikplattan sitter med 1 bult och skylten med 1, så där är 2 punkter som skylten kan vrida sig runt, så den hamnar lätt på sniskan...

spikplatta.. rostar inte den?
 
Var och startade min hoj för första gången sen jag ställde in den i vintras. Och felindikeringslampan för motorns styrsystem lyser :huvet Får väl ringa Johans MC imon och se om dem kan kika på den så det inte blir ras innan säsongen börjat.. Har inte gjort något mer än att petat dit mitt mad doctor kit. Verkar ju konstigt att det skulle påverka. Hoppas inte det är något allvarligt:(
 
Var och startade min hoj för första gången sen jag ställde in den i vintras. Och felindikeringslampan för motorns styrsystem lyser :huvet Får väl ringa Johans MC imon och se om dem kan kika på den så det inte blir ras innan säsongen börjat.. Har inte gjort något mer än att petat dit mitt mad doctor kit. Verkar ju konstigt att det skulle påverka. Hoppas inte det är något allvarligt:(

Har du satt tillbaka givaren för temp, lufttryck mm som ska sitta i det lilla hålet i undertailplattan?? den ger ju information till motorns styrsystem och är inte den där den skall vara så kan det säkert ge fel info till styrsystemet..
 
Hmmm nu blev jag osäker får kolla på det hur såg den ut egentligen?
Var ju en stor kontakt som fanns ansluten till original undertailen som saknar anslutning i mad doctor kitet men kanske inte är den eller?:gnissla

Jobbar hela dagen idag men ska förbi garaget imon och kolla upp det. Tack för tipset!
 
Hmmm nu blev jag osäker får kolla på det hur såg den ut egentligen?
Var ju en stor kontakt som fanns ansluten till original undertailen som saknar anslutning i mad doctor kitet men kanske inte är den eller?:gnissla

Jobbar hela dagen idag men ska förbi garaget imon och kolla upp det. Tack för tipset!

ja den ska inte kopplas till mad doctorkitet - den hör inte dit överhuvudtaget, men givaren satt ju monterad i den gamla skylthållaren och har en plats i den nya "undertailen" i form av ett litet hål där "piggen" som är själva givaren skall sticka ut ,elkopplingen till den skall hållas intakt då den som sagt inte har att göra med själva bakljuskitet alls.
 
Dom är nog inte helt fel. är mest intresserad fram. Kollat lite och Öhlins är ju inte så dyra heller.. Doch har jag inte specen på standard fjädrarna så jag har kunnat kolla upp priser på dom.
men 1800 eller vad det där kittet kostade är ju ganska överkomligt.

Ja det verkar vara intressant.. Inte någon som har provat?
Jag letar faktiskt efter en daytona dämpare. Men den uppgraderingen verkar bra, och dessutom så får man fjädrar till fram fjädringen.
 
Hej, har tittat en del på Street triplen, riktigt sugen på en R och sluta köra sporthoj, men ser inga alls begagnade (vanliga eller R) ute på blocket, bara Speed triple. Antar man får vänta till hösten, ska i alla fall till Triumph center i Lödde och provköra en när det går. Kul tråd att läsa :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top