Triumph Street Triple-tråden

Bilder Street 3 med Arrow-pipa

Som utlovat lite bilder. Tagna med sliten mobilkamera, så ta dem för de är.

Film med lite ljud ur burken kommer strax.
 

Bifogat

  • DSC00942_s.JPG
    DSC00942_s.JPG
    87.1 KB · Visningar: 432
  • DSC00947_c.JPG
    DSC00947_c.JPG
    37.3 KB · Visningar: 327
  • DSC00938_c.JPG
    DSC00938_c.JPG
    93.8 KB · Visningar: 353
  • DSC00937_s.JPG
    DSC00937_s.JPG
    131.1 KB · Visningar: 472
  • DSC00946_s.JPG
    DSC00946_s.JPG
    122.1 KB · Visningar: 339
  • DSC00940_s.JPG
    DSC00940_s.JPG
    110.8 KB · Visningar: 314
Som utlovat lite bilder. Tagna med sliten mobilkamera, så ta dem för de är.

Film med lite ljud ur burken kommer strax.

Är det ok om jag beställer en exakt likadan?:D
Tanken är att göra detta med lev. i mars nästa år. Har samma tanke på både avgas och "keps". Har du kollat möjligheten att montera reg.plåten på svingen framfr bakhjulet? Har sett detta på en Daytone 675 men vet inte om det går på denna.:va

Lycka till med nya hojen.:yoparty
/R
 
Är det ok om jag beställer en exakt likadan?:D
Tanken är att göra detta med lev. i mars nästa år. Har samma tanke på både avgas och "keps". Har du kollat möjligheten att montera reg.plåten på svingen framfr bakhjulet? Har sett detta på en Daytone 675 men vet inte om det går på denna.:va

Lycka till med nya hojen.:yoparty
/R

Du får göra precis som du vill, det där är en lånehoj... :)

Än så länge behåller jag storasystern (dvs Speed 3).
Får se om jag byter, lägre försäkringspremie och nåt nytt lockar lite.

Är det samma ram som daytonan eller?

Såvitt jag vet, ja. Enklare bromsar och fjädringskomponenter är väl de stora skillnaderna, tillsammans med "nertrimmad" motor. När det gäller motorn tycker jag bara det var positivt, testade Daytona igen samtidigt, och jag gillar karaktären hos Street bättre (dvs mer botten-ommpf).

Om jag vore som du skulle jag allvarligt överväga att byta in den där getingen... :) Det enda som talar emot är väl att hojen inte är direkt stor (du är väl rätt lång?).
 
Last edited:
Du får göra precis som du vill, det där är en lånehoj... :)

Än så länge behåller jag storasystern (dvs Speed 3).
Får se om jag byter, lägre försäkringspremie och nåt nytt lockar lite.



Såvitt jag vet, ja. Enklare bromsar och fjädringskomponenter är väl de stora skillnaderna, tillsammans med "nertrimmad" motor. När det gäller motorn tycker jag bara det var positivt, testade Daytona igen samtidigt, och jag gillar karaktären hos Street bättre (dvs mer botten-ommpf).

Om jag vore som du skulle jag allvarligt överväga att byta in den där getingen... :) Det enda som talar emot är väl att hojen inte är direkt stor (du är väl rätt lång?).

Getingen ska säljas och jag funderar stark på speed triple.
Finns det ngn vettig anledning till att välja street framför speed om man bortser från pris?
 
Street Triple är en jäkligt cool cykel, men jag tror vridet är lite för klent? Kanske har jag fel... :)
 
Ljudklipp Street Triple med Arrowpipa

Här kommer lite ljud ur den lille...
Taskig kvalitet eftersom det är filmat med mobilkamera, men man anar den vackra sången... :)

http://www.youtube.com/watch?v=Dt8UPltlTrU

Getingen ska säljas och jag funderar stark på speed triple.
Finns det ngn vettig anledning till att välja street framför speed om man bortser från pris?


Kanske inte.

Det är ju dock en viss skillnad i vikt också, Street känns jävligt liten och smidig i jämförelse med storasyrran. Som ju ändå är grymt kvick i styrning och känsla.

Men visst, när man rör på rullen på Speed, då händer det grejer ganska omgående, man får ju gasa lite mer med Street...

Street Triple är en jäkligt cool cykel, men jag tror vridet är lite för klent? Kanske har jag fel... :)

Jämfört med Speed, kanske. Jämfört med andra hojar i klassen, nej.

Vridet räcker ju för Kevin att leka lite iaf... :)

http://www.youtube.com/watch?v=IT8g1Wav_HE
 
Last edited:
Här kommer lite ljud ur den lille...
Taskig kvalitet eftersom det är filmat med mobilkamera, men man anar den vackra sången... :)

http://www.youtube.com/watch?v=Dt8UPltlTrU




Kanske inte.

Det är ju dock en viss skillnad i vikt också, Street känns jävligt liten och smidig i jämförelse med storasyrran. Som ju ändå är grymt kvick i styrning och känsla.

Men visst, när man rör på rullen på Speed, då händer det grejer ganska omgående, man får ju gasa lite mer med Street...



Jämfört med Speed, kanske. Jämfört med andra hojar i klassen, nej.

Vridet räcker ju för Kevin att leka lite iaf... :)

http://www.youtube.com/watch?v=IT8g1Wav_HE

Då blir det en speed istället :D
 
...så var cirkusen igång...

http://www.triumph675.net/phpBB2/viewforum.php?f=5

Det verkar som Wayne MacDonald (TuneBoy) letar Daytonakammar för att testa hur Str3 svarar på lite aggressivare prylar:D

Det vore väl en hit, om nu inte det omskrutna mellanregistret tar för mycket stryk bara...

Fint ljud ur avgassystemet på det tidigare klippet:tummenupp

Ha de!
 
Nej men dra åt helv-te vad kul den var. :yoparty
Jag kan ju säga att Street tripeln kickar röv med Daytonan när det gäller bus.:näsblod

Den var ju lite lätt slangningsbenägen om man säger så.:D

Däremot var fjädring och bromsar (som väntat) lite nerköp mot Daytonan, när jag pressade som jag brukar genom en högfartskurva med ett gupp mitt i, blev jag luftburen i sadeln när fjädringen dekomprimerade hejdlöst.

Iövrigt blev jag positivt överraskad av hur lite fartvinden kändes, gick ju utmärkt att marscha 150+, vilket är direkt jobbigt med Daytonan. :confused:
 
Så jävla surt!!!!
Var ute och lekte med hojen idag och när jag pausade lite så upptäckte jag att jag fått ett jack i bakhjulet, ser ut som jag kört på en glasbit eller nått..
Jacket är typ 1cm och går ner till väven.
Så ska kolla med däcka firman imorrn om det går att fixa, i annat fall får jag byta däck...
Då är min undran... kan nån rekommendera ett bra bakdäck till hojen?
 
Last edited:
Så jävla surt!!!!
Var ute och lekte med hojen idag och när jag pausade lite så upptäckte jag att jag fått ett jack i bakhjulet, ser ut som jag kört på en glasbit eller nått..
Jacket är typ 1cm och går ner till väven.
Så ska kolla med däcka firman imorrn om det går att fixa, i annat fall får jag byta däck...
Då är min undran... kan nån rekommendera ett bra bakdäck till hojen?


Ta vilket skit som helst.. kör några mil och ge oss sen den fetaste Burnouten vi sett med en street triple på film innan vintern :D :yoparty
 
Ta vilket skit som helst.. kör några mil och ge oss sen den fetaste Burnouten vi sett med en street triple på film innan vintern :D :yoparty


Här har du en film dedikerad till bara dig ;)
Blev bara 2 korsta filmer idag för jag hade bråttom till mitonga för att hinna få ett däckbyte idag...

[YOUTUBE-ID]UcovT6BfRBY[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top