Triumph Street Triple-tråden

Där är filmklippet och jag tycker det beskriver ljudet rätt bra, avgasröret satt som en sten!
Är du fortfarande lite orolig över ljudet Areschoug så kan du få jämföra ljudet med min. En 2009'a som har gått 3000mil. Ska f.ö. på service på måndag.


Gjorde en liten ljudtest när jag kom hem från jobbet innan den fick rulla in i garaget. Ni får stå ut med att den är lite lortig sen senaste regnet.
 
Last edited:
Är du fortfarande lite orolig över ljudet Areschoug så kan du få jämföra ljudet med min. En 2009'a som har gått 3000mil. Ska f.ö. på service på måndag.


Gjorde en liten ljudtest när jag kom hem från jobbet innan den fick rulla in i garaget. Ni får stå ut med att den är lite lortig sen senaste regnet.

Tack så mycket, lät liknande. Arrowpiporna lät lite mer än mina TORpipor :D Får kolla över budgeten!

Ska kolla över ventiler och kamkedjan under vintern, men det är förmodligen de rakskruna dreven jag funderar över, är ett rätt obekant ljud på de varvtalen!
 
Då har jag fått min komfortsadel med 2 cm extra höjd. Det var ett lyft så att säga, på flera plan. Fastare dyna vilket är skönare för mig iaf, sen tippar den inte fram mig mot tanken lika mycket heller. Och till sist så kom jag ju upp lite mer, vilket blir rimligare för min knävinkel.

Kort och gott väldigt välspenderade 1500 kr.
 
Kört ner till södra Danmark för lite jobb, nya sadeln är verkligen mycket bättre än standardsadeln. Märktes väldigt tydligt idag när jag hade fullpackad 30-liters rygga på. Asnöjd!
 
Då har jag fått min komfortsadel med 2 cm extra höjd. Det var ett lyft så att säga, på flera plan. Fastare dyna vilket är skönare för mig iaf, sen tippar den inte fram mig mot tanken lika mycket heller. Och till sist så kom jag ju upp lite mer, vilket blir rimligare för min knävinkel.

Kort och gott väldigt välspenderade 1500 kr.

Kul att höra att du är nöjd! Blev en sån för mig oxå!! Fick med ett Leo Vince Slip-on i dealen då jag köpte hojen i Juni på Hojcenter. Problemet var bara att dom konkat och det inte finns några att få tag i till STR:en.
Tydligen ska dom vara på gång igen i Polen men det tar tydligen tid och ingen vet något.......
Var förbi igår och kom överens om att vi kör lite andra grejor istället och så beställer jag ett SC Project GPM2 så fixar dom mappningen på det.
Då blev det den höga komfort-sadeln. Ska köra på ett nytt stöd och så får jag se vad mer det blir.
 
jag har en liten från till er lyckligt lottade. hur mycket skillnad gör en flyscreen egentligen? minskar draget något, eller förflyttas det bara uppåt?

vilka årsmodeller har "större" ändringar på sig, och vad är bra att ta i beaktning när man kollar på dom?
 
Jag är på jakt efter en Street Triple R för runt 55-60 000. Det verkar vara lite spridda skurar prismässigt, men enligt Blocket bör detta ge mig ett skapligt kittat exemplar runt årsmodell -11 utan alltför många mil på klockan.

Något speciellt att hålla utkik efter vid begagnatköp av just denna modell utöver en normal kontroll vid köp? Kända typfel, unika saker som lätt missas osv?
 
Någon som har koll på om sadeln är densamma på den andra generationen (2013-) som på den första? Jag körde en Triple R -12:a i helgen och störde mig på "sluttningen" upp till passagerarplatsen. Det kändes som om platsen för mig som förare var för kort.
 
Någon som har koll på om sadeln är densamma på den andra generationen (2013-) som på den första? Jag körde en Triple R -12:a i helgen och störde mig på "sluttningen" upp till passagerarplatsen. Det kändes som om platsen för mig som förare var för kort.

Det är inte samma.
 
Någon som har koll på om sadeln är densamma på den andra generationen (2013-) som på den första? Jag körde en Triple R -12:a i helgen och störde mig på "sluttningen" upp till passagerarplatsen. Det kändes som om platsen för mig som förare var för kort.

Nu låter du lika kinkig som jag. :)

Men jag håller med om att förarplatsen känns aningen kort.
 
Det är inte samma.
Tack! Ungefär samtidigt som jag skrev det förra inlägget så kom jag dock på själv att det så klart inte är samma sadel. De ser ju olika ut. Frågan är snarare om någon som har kört både den nya och den gamla generationen reflekterade över hur mycket plats det finns att röra sig på? :)
Nu låter du lika kinkig som jag. :)

Men jag håller med om att förarplatsen känns aningen kort.
Ja, jag vet... börjar vi bli gamla och griniga?
 
Ja, jag vet... börjar vi bli gamla och griniga?

Eller så är det så att vår analysförmåga och kompetens fått oss att inse vad som behöver justeras för en så god upplevelse som möjligt?

Vi har kört så mycket att vi nu har enbart hojen kvar att justera.

För det är alltid materielen det är fel på när det inte går (så fort) som vi vill. :tungan
 
Jahapp, då har man snöat in på en lite mindre hoj inför nästa säsong. ST3 känns som det givna valet.

Antar att ni avhandlat detta en miljon ggr i denna tråd, men vad ska man tänka på?
 
Jahapp, då har man snöat in på en lite mindre hoj inför nästa säsong. ST3 känns som det givna valet.

Antar att ni avhandlat detta en miljon ggr i denna tråd, men vad ska man tänka på?

Kolla inlägget ovan, där lär du inte behöva fundera på någonting :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top