Triumph Street Triple-tråden

snyggaste jag har sett hittills måste vara zards " low boy " ...

fast den låter rätt rejält, 108db eller något sånt stod det...

shark har ju system till speed triple, så man tycker ju att dom borde fixa något liknande till street...
 
Tog precis bort bakre fotpinnarna. Vad har ni pluggat hålen med? Orginalbultarna ser ju inte helt snyggt ut. Finns det svarta pluggar eller dyl?

Fragger: hur gjorde du? Det ser rent ut på din hoj :tummenupp
 
snyggaste jag har sett hittills måste vara zards " low boy " ...

fast den låter rätt rejält, 108db eller något sånt stod det...

shark har ju system till speed triple, så man tycker ju att dom borde fixa något liknande till street...

Zards basso låter högt bara om man vill.. 102 dB utan dB killer, 79dB med...
 
Min nya :-)

kul om det kunde bli bättre väder så man kan vädra ordentligt :-)
 

Bifogat

  • DSC00028 small.JPG
    DSC00028 small.JPG
    40.2 KB · Visningar: 178
  • omoligezed from behind small.JPG
    omoligezed from behind small.JPG
    39.3 KB · Visningar: 217
Tog precis bort bakre fotpinnarna. Vad har ni pluggat hålen med? Orginalbultarna ser ju inte helt snyggt ut. Finns det svarta pluggar eller dyl?

Fragger: hur gjorde du? Det ser rent ut på din hoj :tummenupp

Har inte pluggat hålen alls.. HAHA. men ska nog fixa nått. borde ju finnas små svarta plastpluppar man kan sätta dit.. typ sånna som satt i svingen innan man monterade fast huggern.
 
Om fästena i ramen ser lika ut som på Daytonan så är Triumphs egna täckbrickor till Speed Triple de som ser bäst ut enl, många på 675.net.
Själv kör jag med svarta "julgranar", alltså täckbrickor i plast från ex,vis bilinredning.
 
Hej.

Vi funderar på att utöka flottan i garaget med just en Street3a, själv kör jag D675 och undrar om någon har en objektiv jämförelse att dela med sig av, att det är mer mos i min och toppigare effekt vet jag redan, det jag undrar över är bromsar, chassi m.m
 
Hej.

Vi funderar på att utöka flottan i garaget med just en Street3a, själv kör jag D675 och undrar om någon har en objektiv jämförelse att dela med sig av, att det är mer mos i min och toppigare effekt vet jag redan, det jag undrar över är bromsar, chassi m.m

Bromsarna tyckte jag dög, fjädringen var väl det som var största skillnaden.
Kändes väldigt mjukt jämfört med Daytonan.

Men en kanonhoj är det, blev själv sugen på att byta. Inte minst pga, försäkringen.
 
snart dags

sitter och tummar och stampar..
Snart kommer min nya grönt ödleliknade st3:a

dom låvat mig den i månadsskiften april-maj.. ska bli kul at hämta den, om det nu är snöfritt på vägarna d.v.s. :D :yoparty
 
Grattis! Roligt med en märkesbroder i grannkommunen:tummenupp . Var köpte Du den? Luleå eller?

Ha de!

sitter och tummar och stampar..
Snart kommer min nya grönt ödleliknade st3:a

dom låvat mig den i månadsskiften april-maj.. ska bli kul at hämta den, om det nu är snöfritt på vägarna d.v.s. :D :yoparty
 
Det blir en gröna ST3 istället för den svarta... Försäljaren hade kollat i papperna ordentligt och såg att den var grön..:va Men det gör inte så mycket den är ju jävligt snygg den med:yoparty

Men den svarta är ju lite snyggare... Men den svarta hade inte kommit förrän i augusti.. :huvet
 
Jämförelser: 600 street klassen

Jag hittade lite rolig information på www.triumph675.net/forum..:)


Bike............................Bhp..Torque lbft...Dry kg...1/4 Mile...0-60Mph...0-100Mph...40-110 TopGear...Top Speed
Ducati S2R
..................70.4...50.1...178...12.66...3 .93...9.99...13.0...126.8
Honda CB600F Hornet..86.8...40.4...173...12.15...3.81...8.39... 16.0...137.4
Kawasaki Z750............95.4...53.5...203...12.14...3.56.. .8.84...16.7...134.18
Suzuki GSR600............86.2...42.4...183...12.09...3.96 ...8.93...17.9...135.56
Triumph Street triple....97.6...46.9...167...11.93...3.69...8.08. ..12.9...140.77
Yamaha FZ6 S2...........88.4...42.1...180...12.01...3.63...8. 35...19.7...132.94
 
hehe, jag ringde ju till min säljare 2 gånger och ändrade färg... bestämde mig för att vänta på den svarta till slut...

hittade bara ett ljudklipp på zard systemet, men måste säga att den sången är precis det jag är ute efter..

hur mycket kostar ett sånt system komplett med mappning?
såg 11k för systemet men då ingår väl inte mappningen antar jag..
 
Första Basso i Sverige? Ser mycket trevligt ut. Men nu måste du rensa bak så blir det super :tummenupp

ja det blev grymt bra med basson (det första - ja ;-) ) , ska rensa bak , finns nya grejor snart för rensning bak på www.rucknrunracing.se :D
sen blir det styrändsspeglar..

hehe, jag ringde ju till min säljare 2 gånger och ändrade färg... bestämde mig för att vänta på den svarta till slut...

hittade bara ett ljudklipp på zard systemet, men måste säga att den sången är precis det jag är ute efter..

hur mycket kostar ett sånt system komplett med mappning?
såg 11k för systemet men då ingår väl inte mappningen antar jag..

du har pm...
 
Last edited:
Bromsarna tyckte jag dög, fjädringen var väl det som var största skillnaden.
Kändes väldigt mjukt jämfört med Daytonan.

Men en kanonhoj är det, blev själv sugen på att byta. Inte minst pga, försäkringen.

Ja byta är inte aktuellt:) det är snarare en familjemedlem som sett ljuset och kommit på att Tajja gäller.:D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top