Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är Triumph du kör, det låter och har sig om motorn.
Nån fler som har problem med att elkabelstammen nöter mot godset under styret? Jag har noterat att elkabelstammen på min Str3 R nöter mot gods när jag svänger (låg fart och behöver vrida på styret). Det här kan ge elproblem i framtiden så jag har pimpat med silvertejp, tänkte be Triumph slänga på längre kablar och det är samma på fel båda sidorna. Undrar om fler har lite väl tajta elkablar vid styret?
På bilden syns höger sidas kabelstam nötas mot godset vid fullt vänster utslag, har ni också så här tajt på era Str3?![]()
Ingen?
Skruvade på ett par nya broms och kopplingshandtag idag och när jag ska ut och provköra tittar jag ner och ser att en skruv sitter halvt utskruvad ur motorn! (se bifogad bild)
Tog ett spärrskaft och kände på de övriga och de satt även de skapligt löst. Kunde dra typ ett kvarts varv utan att ta i det minsta.
Är detta något vanligt på Street Triple ?
Min är en 2010 med ca: 830 mil på. Köpte den begagnad för en månad sen med 450mil på.
Är skitnojig nu och tycker att det låter konstigt ur motorn... tickar liksom.
Bör väl inte va problem med ventiler efter så få mil?
Kollat oljan och det finns![]()
Och här kommer svaret: Det sitter tajt på alla Str3. Har kollat runt på några och det är ganska tajt med kabeldragningarna på allihop. Styrkronan kommer alltså skava på höljet som skyddar kablarna, tids nog lär det gå hål och snart har man ett elfel på nacken. Tar säkert några tusen mil att få det men bra om nån får elfel och ser att det är nött och avskavt på kabelstammen vid styrkronan så är detta svaret, att Triumph helt enkelt snålat in lite väl på längden.
Jag har ej det problemet.
2011 R..
Är på jakt efter ett nytt gaffelben då mitt vänstra har fått sig en törn.
Ingen som har något liggandes eller vet vart man kan få tag på ett ? till en R är det jag behöver
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |