Triumph Street Triple-tråden

Har lite funderingar på att byta broms/kopplingsgrepp på hojen, då de som sitter på inte är de vackraste... ASV eller Titax lutar de åt, dock inga kina-kopior. Läste någon tråd på forumet om de som fått sitt framhjul låst med såna. Inte kul!
Har hört samma sak - så satsa som sagt på icke-kopior! Jag var inne på verkstad med min daytona och pratade lite bromshandtag osv och han rekommenderade mig att INTE montera nya för han just hade haft en kille inne som fått sitt framhjul låst på motorvägen.. han kom till verkstaden följd av polis osv.
Det fick mig personligen osäker på att ens montera icke-kopior...
 
Har hört samma sak - så satsa som sagt på icke-kopior! Jag var inne på verkstad med min daytona och pratade lite bromshandtag osv och han rekommenderade mig att INTE montera nya för han just hade haft en kille inne som fått sitt framhjul låst på motorvägen.. han kom till verkstaden följd av polis osv.
Det fick mig personligen osäker på att ens montera icke-kopior...

Precis! Det jag är lite skraj för också. Skulle vilja ha guldfärgade, men Triumph orginal är ju svarta med röd justering på.. :/
Säkerhet framför utseende kanske.. :)
 
Har hört samma sak - så satsa som sagt på icke-kopior! Jag var inne på verkstad med min daytona och pratade lite bromshandtag osv och han rekommenderade mig att INTE montera nya för han just hade haft en kille inne som fått sitt framhjul låst på motorvägen.. han kom till verkstaden följd av polis osv.
Det fick mig personligen osäker på att ens montera icke-kopior...

alltså seriöst, hur kan ett icke original bromsgrepp orsaka framhjulslåsning!?:va
 
alltså seriöst, hur kan ett icke original bromsgrepp orsaka framhjulslåsning!?:va

Om inte handtaget helt släpper trycket mot pumpen så KAN den ligga o tjuvpumpa utan att man har fingrarna på spaken.

MEN! Detta är SJÄLVKLART nått man kollar INNAN man far iväg på första rundan om man bytt handtag. Detta gäller om det är "original", "märkes" eller "pirat" prylar man köpt.

Dessutom toklåser inte däcket helt plötsligt, utan den bromsar ju hårdare och hårdare under en period. En normalt funtad förare bör märka att något är lurt.


:brinnerup
 
Jag har inte märkt av något av mina kopior, funkar precis på samma sätt som mina titax gjorde på förra hojen. Körde idag och släppte gasen i 90 km/h och då sjönk hastigheten sakta utan att någon bromspåverkan märktes.
 
Jag är oxå av den åsikten att ett par bra pirat handtag är mist lika bra som original.
 
r33z, vad använder du för shampoo/rengörningsmedel för att tvätta hojen med? Måste hitta ett tvättmedel utan vax, ska ju vara matt lack =)
 

Danke, var hittar jag det? :)

För övrigt så är nu, led-blinkers, kopplings/bromshandtag, bellypan och kraschpuckar från GB-Racing monterade.

Lyktkåporna är numera svarta och toningsfilm adderad.

Skinnstället kommer i slutet av mars:

1513316_N33.jpg


Dröjer premiärturen länge till kommer jag gå sönder på insidan....

EDIT:
Farligt att vakna tidigt på en söndagsmorgon och inte ha något att göra - blev ett par nya heelguards...

resizer.php
 
Last edited:
Då sticker jag till Mekonomen och frågar där vilken Autoglym produkt som lämpar sig för matt lack eller du kanske har namnet på det?
 
Ska kolla upp det, hittade inget om Autoglym på mekonomens hemsida.

Edit: Närmaste stället som kunde ha Autoglym var i Löddeköpinge och dit orkar jag inte köra för att köpa det så det blev ebay för ett helt kit för 410kr.
 
Last edited:
Danke, var hittar jag det? :)

För övrigt så är nu, led-blinkers, kopplings/bromshandtag, bellypan och kraschpuckar från GB-Racing monterade.

Lyktkåporna är numera svarta och toningsfilm adderad.
text och bilder...
du råkar inte ha någon bild på lyktlåporna? jag är sjukligt sugen på att göra mina svarta...
 
Någon som har lust att mäta diametern på sina gaffelben,? Funderar på att handla alternativa strålkastare till hojen som kommer från Uk om två veckor. Vill ju ha allt klart så fort som möjligt :)
 
Nu när jag bestämt mig för att det blir en Street Triple till våren har jag börjat titta runt lite på blocket. Den första jag såg som jag snabbt kan ta mig iväg och titta på är den här:

http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Street_Triple_31908470.htm?ca=19&w=3

Vad tror ni om den? Det som talar emot den antar jag är att däcken ska bytas och att det börjar närma sig service snart. Det är väl service varje 1000 mil?

Min tanke är att det ändå följer med lite extrautrustning och att det kan vara möjligt att pruta lite då däcken och service ska åtgärdas.

Har även funderat på denna:

http://www.blocket.se/orebro/Triumph_Street_Triple__675_32552053.htm?ca=19&w=3

Mindre utrustning, men även kortare körsträcka och nyservad.

Synpunkter?
 
Den senare är ju suveränt snygg.. Ägaren är också jävligt snygg! Skär i mitt hjärta att jag måste sälja den =(
 
2000 mils service kostar ca 4000 då det ska kollas ventiler.
På den andra så är original avgas och det låter riktigt tråkigt i mina öron.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top