JMB
Medlem
- Gick med
- 1 Aug 2012
- Hoj
- HD Night rod -16, XT660R -07 plus en massa ex. hojar :)
Hallå, nu håller jag på att bli tokig efter att ha monterat bort tank och luftburk ett par gånger. Har plötsligt fått dålig tomgång från att den varit för hög i neutral, ligger och pendlar mellan 900-600 varv och dör till och från.
Detta har jag kontrollerat/gjort:
Kollat slangarna från IACV (idle air control valve) - alla ändar var spruckna så har temporärt lagat med vulktejp, blev något bättre efter denna åtgärd, men fortfarande långt ifrån bra. Har kollat att IACV motorn fungerar, den går upp och ned vid start.
Har ohm mätt tändspolarna, alla låg på 0,5 ohm.
Har ohm mätt syresensor (sitter i luftburken, vette fan vad den heter egentligen)? Denna låg på 1,8K ohm, är detta högt?
Har kollat slangar efter sprickor...
Tändstiften är nya, luftfiltret är nytt, inget fågelbo i luftfilterboxen.
Vad kvarstår som man kan göra i garaget på egen hand? Har tyvärr ingen Tuneboy så har ingen möjlighet att läsa felkoder.
Detta har jag kontrollerat/gjort:
Kollat slangarna från IACV (idle air control valve) - alla ändar var spruckna så har temporärt lagat med vulktejp, blev något bättre efter denna åtgärd, men fortfarande långt ifrån bra. Har kollat att IACV motorn fungerar, den går upp och ned vid start.
Har ohm mätt tändspolarna, alla låg på 0,5 ohm.
Har ohm mätt syresensor (sitter i luftburken, vette fan vad den heter egentligen)? Denna låg på 1,8K ohm, är detta högt?
Har kollat slangar efter sprickor...
Tändstiften är nya, luftfiltret är nytt, inget fågelbo i luftfilterboxen.
Vad kvarstår som man kan göra i garaget på egen hand? Har tyvärr ingen Tuneboy så har ingen möjlighet att läsa felkoder.