Triumph Speed Triple-tråden

Körde mina första 7 mil idag och måste säga att jag älskar ljudet och känslan vid 5000 rpm. Det är inte heller fel med växelindikatorn, så galet smidigt. Det blir ännu bättre av att den funktionen är en ren bonus för mig eftersom jag inte visste om den förrän häromdan!
 
Körde mina första 7 mil idag och måste säga att jag älskar ljudet och känslan vid 5000 rpm. Det är inte heller fel med växelindikatorn, så galet smidigt. Det blir ännu bättre av att den funktionen är en ren bonus för mig eftersom jag inte visste om den förrän häromdan!

Grattis!
Själv fick jag hem min i slutet av oktober och har inte kört en mil sedan dess... Gissa om jag är sugen nu när vägarna är torra och solen skiner... :Bugar
 
Då var premiärturen avklarad på min "nya" hoj. Jävligt trevlig hoj måste jag säga. Har mest kört sporthoj innan men har testat nya z1000 tidigare och speedyn har sjukt mycket vassare bromsar och lite sportigare känsla. Possitivt överraskad och det ska bli kul att testa den på riktigt när värmen kommer. :tummenupp
 
Ser fram emot att få ta ut SP3'an när jag bara orkat tagit mig för däck inköp.
 
Hahah kul å grattis!, var å tittade på den hojen i höstas. =)
(blev en annan för mig)

Vad hade dom för pris på den när du tittade på den? och vad va anledningen till att du inte nappade?

Dom hade sänkt priset ganska nyligen när jag köpte den sa dom men jag glömde fråga vad den låg ute för innan.

Bara nyfiken :)
 
Har noterat att de säljer helt nya 2013 Speed Triple R för 125000:- på nätet, 127000:- för 2014. Frågade min handlare och han var inte alls så positivt inställd till detta.

Han menade att de inte tog emot en gråimporterad Speed Triple annat än på "goodwill" när man ville göra service, att de inte var direkt prioriterade.

Är detta en generell hållning i branchen? Skall man akta sig för att köpa gråimport av någon fler anledning än att man blir hatad av handlarna?

Vad har ni för erfarenheter?

De ligger ju 30.000:- under handlarnas priser!

//K
 
Håller med.
Prata med handlaren och se vad du kan få hos honom.
Kan han inte erbjuda något i närheten så har du åtminstone gett honom en möjlighet att få dig som kund.
För 30 000 kan du få rätt många servicar och annat kul för hojen någon annanstans.

(Det är inte konstigt att handlare konkar när de inte är mer tillmötesgående och prisanpassade till dagens verklighet)
 
Handlaren menar att deras inköpspris från Triumph är över vad näthandlaren tar i utpris..

Och att skillnaden är ungefär momsen, dvs. han antyder (indirekt) att de kanske fifflar bort momsen någonstans på vägen. Och att man kanske kan bli krävd på denna i efterhand.

Jag vet inte vad som är sant, men man bör ju betrakta alla åsikter.

//K
 
Handla hos Näthandlaren om det känns bra. Men kolla först så du har någonstans att serva den.
Jag har svårt att tro att någon säger nej till dina pengar på en verkstad.

Handlaren har ju faktiskt ingen aning om vad olika bolag gör. Men jag förstår att de funderar på hur de ska kunna behålla dig som kund. Sen att du som privatperson ska betala ett företags "fiffel" låter ju absurt.

Nu är det torrt ute på gatorna, undrar när de ska sopa bort all grus... Då blir det nog påställning. :tummenupp
 
Hur upplever ni som kör de nyare modellerna kvaliteten?

Jag har länge varit lite skeptisk till Triump just på grund av detta, men är det fortfarande problem med cyklarna eller börjar de bli lika bra som de japanska hojarna när det kommer till driftsäkerhet?

Hur är det att skruva med dem? Är det mer tidskrävande att skruva triumph än andra hojar? Jag tänker mest på servicekostnaden.

Sjukt sugen på speed triple men har lite lite kött på benen ännu.

//K
 
Hur upplever ni som kör de nyare modellerna kvaliteten?
//K

Kan bara berätta att jag körde ca 1000 mil på min 2001 i somras. En dag på bana, resten rätt snabba vägar med mycket svängar. Enda som hände var att när jag körde i Norge och det ösregnade i flera timmar så slutade blinkers fram att funka, men när det slutade regna så funkade den igen. :tummenupp
 
Vad hade dom för pris på den när du tittade på den? och vad va anledningen till att du inte nappade?

Dom hade sänkt priset ganska nyligen när jag köpte den sa dom men jag glömde fråga vad den låg ute för innan.

Bara nyfiken :)


Tror den låg ute för 59,900:- men jag kunde få plocka den för 55 har jag för mig... Dock riktigt osäker nu när du frågar =) Grymt fin hoj, va ju tydligen en i personalen som hade haft den. Jag var tvungen att sälja innan jag fick köpa nytt, för frugan... enkelt med hårt =)

Kul å höra att du e nöjd.
Men i år så jävlar :banana
 
Last edited:
Tror den låg ute för 59,900:- men jag kunde få plocka den för 55 har jag för mig... Dock riktigt osäker nu när du frågar =) Grymt fin hoj, va ju tydligen en i personalen som hade haft den. Jag var tvungen att sälja innan jag fick köpa nytt, för frugan... enkelt med hårt =)

Kul å höra att du e nöjd, för mig blev det en svart 05 och inte så många mil i slutet på förra säsongen. Men i år så jävlar :banana

Ofan, då förstår jag varför dom inte ville gå med på mitt prutförsök. dom hade den ute för 47900:- när jag köpte den.

Ja! nu börjar det bli dags att köra på riktigt snart :)
 
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top