Triumph Speed Triple-tråden

Om jag fattat det rätt med Castro så var det problem förut & många kopplingar har bytts pga den men det ska vara löst för länge sen. Vet iallafall en Triumph verkstad som bara kör Castrol nu för tiden. Ingen koll på vilken dock.
 
Halloj
Fick gathojs återfall i höstas och köpte en speed triple 2005. Ville ha en kåpors hoj men det satt flyscreen, bellypan och cuts monterat så jag funderar på att sälja dessa. Jag såg vad kåporna kostade nya vilket var hutlöst men kom gärna med input vad som kan vara ett vettigt pris.
Tackar

Hej, är intresserad av en flyscreen. Vilken färg är det? Skicka pm. Ha d
 
Jag tog första turen med nya däck, Michelin Power 3 fram och Road 3 bak. Funkar fin fint, fick också testa det grymma våtgreppet! Rekommenderas!:tummenupp
 
Premiär idag, var riktigt skönt att få komma ut och lufta hojen lite, den vill dö på tomgången, likaså om man torrgasar och släpper ner den på tomgång så dör den, någon som har tips eller råd för att åtgärda detta irritationsmoment?:Bugar
 
Premiär idag, var riktigt skönt att få komma ut och lufta hojen lite, den vill dö på tomgången, likaså om man torrgasar och släpper ner den på tomgång så dör den, någon som har tips eller råd för att åtgärda detta irritationsmoment?:Bugar

Vri ur den?
 
För att väcka livet i tråden så behöver jag lite hjälp från er.
Jag är nybliven S3 ägare, har en 01a, 955i med Triumph race can.

Har hört och sett S3 med GPR, men även andra hojar och de låter riktigt tunga med GPR-rör på.
Nu såg jag att GPR har släppt ett riktigt snyggt rör till min 01a:
05ok2.jpg


Men det blir ju verkligen som att köpa grisen i säcken. Är det någon här som har haft på ett Triumph race-rör och bytt till GPR? Eller något liknande byte? Och kan dela med sig av erfarenheter.

Tex så har ju GPR en uttagbar DBkiller vilket jag inte har på mitt rör...
 
Jag beställde en ny Speed Triple R 2013 i oktober, handlaren säger att den kommer att skeppas från England denna vecka...

Är det någon som vet vad den långa leveranstiden beror på?
 
Premiär idag, var riktigt skönt att få komma ut och lufta hojen lite, den vill dö på tomgången, likaså om man torrgasar och släpper ner den på tomgång så dör den, någon som har tips eller råd för att åtgärda detta irritationsmoment?:Bugar

Ingen som har något tips på dett bekymmer?
Finns det någon justerskruv för tomgång som man kommer åt utan att plocka isär hojen?
 
Jag beställde en ny Speed Triple R 2013 i oktober, handlaren säger att den kommer att skeppas från England denna vecka...

Är det någon som vet vad den långa leveranstiden beror på?

Fråga gärna handlaren och posta svaret här sen! Och grattis till en ruggigt bra hoj!:yoparty
 
Fråga gärna handlaren och posta svaret här sen! Och grattis till en ruggigt bra hoj!:yoparty
Hojhandlaren säger att dom har försökt ta reda på vad förseningen beror på men inte fått något svar från generalagent/fabrik, det enda dom fått veta är att fabriken har haft en generell försening på drygt en månad som man nu mer eller mindre har jobbat ikapp.
 
Känner igen förklaringen. Hoppas du får din nya hoj snart. Vart har du beställt ifrån?
Vill inte i dagsläget svara på den frågan. Hämtade ut en lånehoj igår och såg då att min egen hoj precis hade anlänt till handlaren, så nu ska dom montera extrautrustningen. Därefter är det "bara" att vänta på att nummerplåt och kontrollnummer ska dyka upp (kan ta allt från några dagar till två veckor).
 
För att väcka livet i tråden så behöver jag lite hjälp från er.
Jag är nybliven S3 ägare, har en 01a, 955i med Triumph race can.

Har hört och sett S3 med GPR, men även andra hojar och de låter riktigt tunga med GPR-rör på.
Nu såg jag att GPR har släppt ett riktigt snyggt rör till min 01a:
05ok2.jpg


Men det blir ju verkligen som att köpa grisen i säcken. Är det någon här som har haft på ett Triumph race-rör och bytt till GPR? Eller något liknande byte? Och kan dela med sig av erfarenheter.

Tex så har ju GPR en uttagbar DBkiller vilket jag inte har på mitt rör...
Vart (vilken butik) hitta du det där? Några andra tips på "butiker" som har liknande.

/D
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top