Triumph Speed Triple-tråden

Nästan säker på att det går. Minns inte hur det ser ut just på den men om du kommer åt packboxen så kan du skruva i en liten skruv för att dra ut den. Lättare om man ser en bild på det.
 
Hallå triumphpojkar o cheyer.
Det börjar bli dags för ny säsong. Har ni gjort något fränt med era speedysar nu i vinter? Själv hann jag provtjöra moddarna innan vinterförvaringen. ValterMoto tillbakaflyttat. Schysst med ohala fotpinnar.:yoparty
 
Köpte den sent i höstas, men han få på Mivv system och tailtidy innan vinterförvaring.
Men under vintern så har nya kopplings- bromsgrepp monterats och miniblinkers runt om (har dock problem med att ledreläet inte riktigt vill som jag vill, nån med tips på bra ledrelä till Sp3?)

2013_02_14_16_2.sized.jpg
 
Riktigt riktigt snygg hoj!
Lägg gärna upp en film med ljud så man får höra den! :tummenupp
 

Tack, testade det för europabilar då händer inget, kanske ska man testa den för japanska? (testat både med orgblinkers och led helt dött med båda)

Riktigt riktigt snygg hoj!
Lägg gärna upp en film med ljud så man får höra den! :tummenupp

Tack, ska försöka komma ihåg att spela in någon videosnutt vid nästa uppstart.
 
Här kommer lite förslag som gjort min -07 ganska så unik och i mitt tycke väldigt snygg:

Rensad bakdel
Arrows 3-1 helsystem
FlyScreen
BellyPan
Hugger
Triumphs FatBar-styre
Triumphs styrändspeglar
Pazzohandtag för koppling och broms
Kraschpuckar från R&G samt Rizoma
Svarta motorbultar
Triumphs axelkåpa på bakaxeln
Svartlackade skjutspinnar från en Daytona
Har du någon bild? Skulle också vilja snygga till min -97:a
 
Jag har fixat min 01a lite, här kommer några foton:
IMG_4032.jpgIMG_3978.jpgIMG_4034.jpg

Nästa steg blir nog att fixa till rumpan lite snyggare och kanske ett fatbar-styre.
 
Hallå triumphpojkar o cheyer.
Det börjar bli dags för ny säsong. Har ni gjort något fränt ....

Nä, jag har inte gjort något fränt, jag har gjort något gubbigt... nämligen monterat värmehandtag! Så om ni undrar vilken Speed Triple som dyker upp först på våren, så kan det vara jag!:banana
 
Är på G att införskaffa det oxå .... :tummenupp Hade det på förra hojen och det var grymt skönt för händerna...
 
En fråga till er som har bytt luftfilter, punden är ju så låg nu och ett K&N luftfilter till min 01a är väldigt billigt.

Behöver jag göra någon inställning när jag byter till ett mer öppet luftfilter?
Har någon bytt standard mot K&N och märkt eller inte märkt någon skillnad?
 
Nä, jag har inte gjort något fränt, jag har gjort något gubbigt... nämligen monterat värmehandtag! Så om ni undrar vilken Speed Triple som dyker upp först på våren, så kan det vara jag!:banana
Sån talar man inte om, utan köra bara och säger att det är inte kallt :tummenupp

/D
 
En fråga till er som har bytt luftfilter, punden är ju så låg nu och ett K&N luftfilter till min 01a är väldigt billigt.

Behöver jag göra någon inställning när jag byter till ett mer öppet luftfilter?
Har någon bytt standard mot K&N och märkt eller inte märkt någon skillnad?

Är det verkligen ingen som har testat K&N och orkar skriva något?
 
Är det verkligen ingen som har testat K&N och orkar skriva något?
Ptjaa, jag bytte på min Daytona och loggade med bredbandslambda men lyckades aldrig hitta någon säkerställd förändring när det gällde avgasvärdena. Så Du kan nog lugnt utgå från att det bara är att byta och köra vidare, om hojen nu är en 1 050 och vi inte talar racefilter (som rengörs var femtionde mil eller så). Luftflödet verkar inte vara en begränsande faktor på någon modernare hoj som jag loggat i alla fall...
 
Tack! Det är en 01a, 955...
Ursäkta, hade jag inte suttit på mobilen via Tapatalk hade jag ju kunnat se det på Dina tidigare inlägg. Snygg hoj :)

Men Du kan nog utgå från att det ska funka med ett öppnare filter, om den fungerar med det avgassystem som sitter på idag. Har Du kollar A/F eller bestyckat om den tidigare?
 
Ingen fara, jag köpte den med Triumph race can så jag vet inte vad som är gjort med den...
Det jag däremot vet är att den går fint på alla varv så frågan är om det kanske är lika bra att låta den vara som den är? filtret som sitter i nu byttes vid förra servicen. Är det inte någon direkt märkbar skillnad så kan det lika väl sitta i till jag byter nästa gång?
 
Ingen fara, jag köpte den med Triumph race can så jag vet inte vad som är gjort med den...
Det jag däremot vet är att den går fint på alla varv så frågan är om det kanske är lika bra att låta den vara som den är? filtret som sitter i nu byttes vid förra servicen. Är det inte någon direkt märkbar skillnad så kan det lika väl sitta i till jag byter nästa gång?
Klokt val. Nästa gång det är dags att byta kan Du säkert montera ett KN om Du vill ha rengöringsbart, men förmodligen ger det ingen märkbar effekt eller förändring på avgasvärden. Då är det som sagt bättre att köpa bensin och däck för de inbesparade slantarna:)
 
Back
Top