Triumph Speed Triple-tråden.

beloreth

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
Triumph Speed Triple -97
Kanoners! Tackar! :)
Jag hör av mig om jag inte hittar en sådan kabel någonstans i närheten.
 

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Jo skoja, såg lite dit shop:at ut bara.
Men kan en T509 va en 955cc , eller är det bara om det är en T595?

Edit, kanske läge släppa denna diskussion, förgasare och volym, bara man e nöjd och får ut å gasa

Sent from my Desire HD using Tapatalk
 

beloreth

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
Triumph Speed Triple -97
Jo skoja, såg lite dit shop:at ut bara.
Men kan en T509 va en 955cc , eller är det bara om det är en T595?

Edit, kanske läge släppa denna diskussion, förgasare och volym, bara man e nöjd och får ut å gasa

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Det är väl en trevlig diskussion som vi har? :)
Det skulle ju kunna vara så att föregående ägare har lackat om bakdelen och köpt nya stickers men inte riktigt visste vad han skulle köpa.

Jag märkte igår att någon föregående ägare har slipat bort en del på styrutslags-stoppet så att det blir bättre svängradie. Ser lagomt tattigt ut.
 

Josth

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Umeå
Hoj
Triumph Speed Triple -07
Packboxar!

Hallå pöjkar!

Trots att jag reparerar engelsk ingenjörskonst på jobbet har jag mot bättre vetande gått och handlat mig ett exemplar av detta vidunder till maskin!
Å herre jävlar vilken rolig cykel!

Men, som vi säger på jobbet... Om marken under är torr, indikerar detta att avsedd vätska är slut! Så jag har de senaste dagarna med säkerhet kunnat bestämma att det funnits olja i vänster gaffelben. Efter som en del av den smitit ner på marken under.

Därför hänger cykeln och dinglar från en tak-balk i garaget och ovan nämnt gaffelben ligger i molekyler på arbetsbänken.
Nu undrar jag bara om det är någon som har koll på prat-nummer på ev tredjeparts packboxar som passar?

Någonstans i min hemstad finns det säkert en firma som har en packbox som passar, det gäller bara att hitta den fan.

P.S Tack paPs för en ypperlig guide i ämnet gaffelslakt!
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Hallå pöjkar!

Trots att jag reparerar engelsk ingenjörskonst på jobbet har jag mot bättre vetande gått och handlat mig ett exemplar av detta vidunder till maskin!
Å herre jävlar vilken rolig cykel!

Men, som vi säger på jobbet... Om marken under är torr, indikerar detta att avsedd vätska är slut! Så jag har de senaste dagarna med säkerhet kunnat bestämma att det funnits olja i vänster gaffelben. Efter som en del av den smitit ner på marken under.

Därför hänger cykeln och dinglar från en tak-balk i garaget och ovan nämnt gaffelben ligger i molekyler på arbetsbänken.
Nu undrar jag bara om det är någon som har koll på prat-nummer på ev tredjeparts packboxar som passar?

Någonstans i min hemstad finns det säkert en firma som har en packbox som passar, det gäller bara att hitta den fan.

P.S Tack paPs för en ypperlig guide i ämnet gaffelslakt!

Hoppla, original p-boxar är inte så dyra. Jag har provat både original och andra-tredje part och fått dåligt resultat. Använder endast original p-boxar:banana
 

Josth

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Umeå
Hoj
Triumph Speed Triple -07
Tackar för visat intresse :)
The quest for original säl has begun!

Och det blev en s.k hit and miss.
ARI "orginal" fork oil seal var vad som fans på hyllan.
Packboxen håller för övrigt måtten 43 x 54 x 11 om någon är intresserad.

Monterat och provkört å det håller tätt efter två mil och åtminstone ett hårt nedslag :näsblod

Men till mitt stora förtret så har föregående ägare misshandlat justerskruven på gaffelbenet så till den milda grad att den gick av när jag skulle göra de sista justeringarna :mad:
Undra just vad detta kommer att kosta mig.
 

nisse

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
alafors
Hoj
speed3 husaberg fs 650 honda cbr 600 triumph legend
när jag gasar upp och släpper gasen dör den den e ny servad med omprogramerag box någon som vet vad felet kan vara sp3 02
 

beloreth

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
Triumph Speed Triple -97
Då har man fått sig sin ODB2-kabel... Beställde i lördags från UK (Ebay), cirkus 140 skr med frakt. Fungerar klanderfritt och nu har jag en mapp från http://www.tomhamburg.net/Tune_List.html, det med originalsystem. Märker ingen större skillnad från tidigare så strypningen verkar ha varit borttagen. 30 hk till måste jag ju märka mer än såhär tycker jag?!
Vill någon i Gävle låna denna så har jag den som sagt.

Nu till det tråkiga som hände idag.
Skivbromslås. Bra att ha, dåligt att glömma bort :huvet
Detta resulterade i en trasig hastighetsmätarvajer samt (från början) vågig bromsskiva (egentligen aluminiumet som skivan sitter i, vad den nu heter). Den knackas tillbaka och bromsskivan blev rak igen!
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Och det blev en s.k hit and miss.
ARI "orginal" fork oil seal var vad som fans på hyllan.
Packboxen håller för övrigt måtten 43 x 54 x 11 om någon är intresserad.

Monterat och provkört å det håller tätt efter två mil och åtminstone ett hårt nedslag :näsblod

Men till mitt stora förtret så har föregående ägare misshandlat justerskruven på gaffelbenet så till den milda grad att den gick av när jag skulle göra de sista justeringarna :mad:
Undra just vad detta kommer att kosta mig.

Och jag missade att vägskatten inte går till underhåll så det slog igenom igår så det spärrade i händerna, tror du inte på f-n att det gick en packbox!!! Den har suttit i en månad:huvet:huvet
Bara börja om igen......
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
äntligen på skånsk mark

Nu har jag äntligen fått hem min 1050a på Skånsk mark efter ett par veckors vändor med försäkringsbolaget. I slutändan löste de det förhållandevis snabbt och smidigt.

30mil körandes i bil först sen 30mil hoj tillbaks. Har nog upptäckt ett par svagheter redan.

1. Sadeln suger. Stenhård nerförsbacke så pungen rullar in i röven. Båda benen somnar och det går inte att köra mer än 10-12 mil åt gången.

2. Backspeglarna suger. Man kan inte (hur man än försöker ställa in de) se någonting bakom sig. Helt värdelösa.

Dessa bytes ut direkt vid hemkomst. (FÖRE OCH EFTER NEDAN)

Nu står han inlåst med 2 bromskivelås i garaget. Sov gott stumpen, nu ska pappa ha biiir!
:glömdet
 

Bifogat

  • IMG_2410.jpg
    IMG_2410.jpg
    256.9 KB · Visningar: 113
  • IMG_2411.jpg
    IMG_2411.jpg
    254.3 KB · Visningar: 137

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Nu har jag äntligen fått hem min 1050a på Skånsk mark efter ett par veckors vändor med försäkringsbolaget. I slutändan löste de det förhållandevis snabbt och smidigt.

30mil körandes i bil först sen 30mil hoj tillbaks. Har nog upptäckt ett par svagheter redan.

1. Sadeln suger. Stenhård nerförsbacke så pungen rullar in i röven. Båda benen somnar och det går inte att köra mer än 10-12 mil åt gången.

2. Backspeglarna suger. Man kan inte (hur man än försöker ställa in de) se någonting bakom sig. Helt värdelösa.

Dessa bytes ut direkt vid hemkomst. (FÖRE OCH EFTER NEDAN)

Nu står han inlåst med 2 bromskivelås i garaget. Sov gott stumpen, nu ska pappa ha biiir!
:glömdet

Grattis !:tummenupp

1. ? :va, 75 mil på en dag, 154 mil på två dar, inga problem

2. ? :va Du får vicka in armbågarna och glutta :)
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Grattis !:tummenupp

1. ? :va, 75 mil på en dag, 154 mil på två dar, inga problem

2. ? :va Du får vicka in armbågarna och glutta :)

Tack, dock tror jag inte jag fixar mer än 50mil på en dag i den sadeln helt ärligt. Blir att bita ihop dock då den redan på torsdag ska genom Polen med mig.
Innan dess måste den få en ny baksula, annars skiter det sig inom 50mil.

Backspeglarna har redan bytts mot model "billig" som rekomenderades innan i tråden. Helt klart en förbättring i både utseende och funktion. Själva spegeln är konkav, och alltså får en bredvinkel. Jag ser allt i dessa, bästa köpet hittils.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Nu har jag äntligen fått hem min 1050a på Skånsk mark (klipp)
Grattis :tummenupp

2. Backspeglarna suger. Man kan inte (hur man än försöker ställa in de) se någonting bakom sig. Helt värdelösa.

Dessa bytes ut direkt vid hemkomst.
Strange, jag har inga problem att se i mina....
Hur lång är du? Jag är 172 cm, om nu det kan ha betydelse.
Blev fundersam när du skriver att du ser bättre i dom små än i dom stora orginal :confused:
Jag kanske skulle kunna se ÄNNU bättre om jag skulle byta tänker jag nu då. När jag kör som instruktör på bana använder jag mina backspeglar flitigt då det ju är viktigt att ha koll bakåt.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top