Triumph Speed Triple-tråden

Är det någon som vat vart jag kan få tag på en kåpa till min sp3 -01

Den har tydligen utgått hos triumph och ingen handlare har den på lager ( i svart).

Någon som kanske har en liggande?

http://www.mcweb.se/toppkapa-stor-med-lampa-p-1086-c-2288.aspx

har en liggandes helt ny
skicka ett pm

Tror inte det går alls det var det kag menade men gå & prata med Mattias på Motorbolaget fast jag är rätt så 100 på att han säger det samma.

du verkar ju ha lite koll ,, vill få lite mer fart i min ,, men mattias hade dålig koll på kammar o dylikt , har du några tips är det välkommet
 
Last edited:
Matte är förmodligen best i detta lilla land på Trajjorna men det absolut billigaste är att sätta dit en Daytonamotor fram till -01(130 hk ligger en på deras vind) Byter du till nyare så måste du byta allt runt om el grenrör kylare modda luftburken osv annars så kan du byta med mig jag har ju -02ans Daytonamotor i min & dryga 140 bakhjulshästar, dock lite många hembyggen i garaget just nu.
 
Matte är förmodligen best i detta lilla land på Trajjorna men det absolut billigaste är att sätta dit en Daytonamotor fram till -01(130 hk ligger en på deras vind) Byter du till nyare så måste du byta allt runt om el grenrör kylare modda luftburken osv annars så kan du byta med mig jag har ju -02ans Daytonamotor i min & dryga 140 bakhjulshästar, dock lite många hembyggen i garaget just nu.

tackar för erbjudandet , men jag trivs ju med min sak
även om det bara är en prototyp :)
 
Någon som är sugen på ett byte av 05 fälgarna mot ett par 08-fälgar ? Pengar emellan såklart. Har förstått att vissa gillar dom äldre bättre!
:)
 
Katalysator är jag tämligen säker på att alla sen 1997 har haft.
955i modellerna och senare har det defintivit.

Nja, jag har en -04 955i men jag har definitivt ingen katalysator på min hoj, däremot så har jag lambdasond(syresensor) men det är väl just det enda i "katväg" jag har.
 
ingen som sitter på en trasig instrumentpanel till en 00-01

jag behöver kontakterna 4 st
mvh mugge
 
På vinden i LKPG finns en hel mätare iallafall i somras.
 
På vinden i LKPG finns en hel mätare iallafall i somras.

ah hoj o mc ? nu heter det väl motorbolaget ?

du est jag funderar på en koso multimätare ,, det mesta på tripplen är ju elstyrt ( förutom hastighetsätaren )

kan det vara så enkelt att man bara kopplar kablarna dit de hör hemma ? eller är det motstånd o dylikt som inte linar med den nya mätarn
 
Nja, jag har en -04 955i men jag har definitivt ingen katalysator på min hoj, däremot så har jag lambdasond(syresensor) men det är väl just det enda i "katväg" jag har.

Katalysatorn sitter längst fram i orginalljuddämparen.
 
ah hoj o mc ? nu heter det väl motorbolaget ?

du est jag funderar på en koso multimätare ,, det mesta på tripplen är ju elstyrt ( förutom hastighetsätaren )

kan det vara så enkelt att man bara kopplar kablarna dit de hör hemma ? eller är det motstånd o dylikt som inte linar med den nya mätarn

Har faktiskt alldrig pillat med såna men jag tror att det ska funka enkelt på en så pass gammal hoj & japp det var rätt ställe du kom fram till. Men kolla på detta forumet det brukar lösa sig där ifall man undrar nåt om Trajjorna :http://www.triumphtorque.com/
 
Nu är min gamla s3 uppdaterad:) Nytt zard slipon och styre från en street triple R, fick plocka bort fly screenen men hojjen blev faktiskt snyggare utan!! Ska kolla om det går att modda dit en fly screen från en 1050, den är ju åtminstone mindre. Nu kom dessutom styret fram och ner så det blir lite mer attackmode på hojjen, skulle bara snön smälta oxå så vore det perfekt:yoparty
 
Tänkte pulverlacka lite delar på min Speed triple i mattsvart.. "Kylarskydden" och heelguardsen bland annat men har även pratat med weird performance & coating om att "lacka" avgassystemet i en svart matt värmebeständig coating... Detta för att slippa den flammiga färgen som rören nu består av.. Tanken var att lacka hela vägen fram till dämparna..

Nu till frågan.. Är det någon som har några synpunkter på detta som kan vara beaktansvärda innan man sätter igång.. Kostnaden landar totalt på kring tusenlappen...

Finns det någon som lackat piporna och isf har någon en bild på det?
 
Går det att byta ut röven på en -03 till en från -05?
Utan alltför mycket avancerat meck och speciallösningar.

Hur stor skillnad är det körmässigt mellan 955i och 1050 egentligen?
Säg för en som bara kört cross och lite motard.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top