Triumph Speed Triple-tråden

AAAAAAHH!!!!!

Har precis köpt en begagnad speed triple -05. Funkade fint och startade direkt när jag köpte den och likaså när jag fraktat hem den. men sen imorse stog startmotorn bara och tuggade 3-4 ggr och utan att tända..
Nu vill inte ens startmotorn börja låta och varvmätarn har stannat på 11 OCH den typ "knorrar" när man vridit om nyckeln.......
Vad är det för fel?

Har slängt i 95-oktanig bensin nu. är det därför?
 
Det är nog bara batteriet som är lite trött efter vintern.

Ladda upp det sen skulle jag tro att det funkar bra igen.

Bensin kan man köra med 95 el. 98. Spelar ingen större roll.

Lycka till! :tummenupp

AAAAAAHH!!!!!

Har precis köpt en begagnad speed triple -05. Funkade fint och startade direkt när jag köpte den och likaså när jag fraktat hem den. men sen imorse stog startmotorn bara och tuggade 3-4 ggr och utan att tända..
Nu vill inte ens startmotorn börja låta och varvmätarn har stannat på 11 OCH den typ "knorrar" när man vridit om nyckeln.......
Vad är det för fel?

Har slängt i 95-oktanig bensin nu. är det därför?
 
min st3 02 a har ingen tomgång samt att hastighets mätaren lägger av ibland vad kan detta bero på
 
AAAAAAHH!!!!!

Har precis köpt en begagnad speed triple -05. Funkade fint och startade direkt när jag köpte den och likaså när jag fraktat hem den. men sen imorse stog startmotorn bara och tuggade 3-4 ggr och utan att tända..
Nu vill inte ens startmotorn börja låta och varvmätarn har stannat på 11 OCH den typ "knorrar" när man vridit om nyckeln.......
Vad är det för fel?

Har slängt i 95-oktanig bensin nu. är det därför?

Nog inget att oroa sig över låter bara som batteriet är slut.

BTW. hur är din frambroms, vet du om den är åtgärdad?
 
AAAAAAHH!!!!!

Har precis köpt en begagnad speed triple -05. Funkade fint och startade direkt när jag köpte den och likaså när jag fraktat hem den. men sen imorse stog startmotorn bara och tuggade 3-4 ggr och utan att tända..
Nu vill inte ens startmotorn börja låta och varvmätarn har stannat på 11 OCH den typ "knorrar" när man vridit om nyckeln.......
Vad är det för fel?

Har slängt i 95-oktanig bensin nu. är det därför?



hej hade samma problem med min och som de andra redan svarat så räckte det mad att ladda batteriet.
 
nä jag kom på det igår kväll efter jag skrivit.
Min frambroms?

De flesta s3or från -05 hade problem med svampig frambroms. Den var ej distinkt och kunde i vissa fall dras ända in till styret.

Jag har själv precis köpt en -05a och den har detta problem. Ska se om Triumph center i Länna kanske kan fixa detta på goodwill.
 
De flesta s3or från -05 hade problem med svampig frambroms. Den var ej distinkt och kunde i vissa fall dras ända in till styret.

Jag har själv precis köpt en -05a och den har detta problem. Ska se om Triumph center i Länna kanske kan fixa detta på goodwill.

har samma problem på min 06 svampig frambroms, frågade på johans mc i samband med service. men det mena på att bromsen fungerar lika bra för det och att det inte är något garanti jobb. men de kanske inte resonerar på samma sätt på triumph center i länna?
 
har samma problem på min 06 svampig frambroms, frågade på johans mc i samband med service. men det mena på att bromsen fungerar lika bra för det och att det inte är något garanti jobb. men de kanske inte resonerar på samma sätt på triumph center i länna?

johans.... :gnissla
 
har samma problem på min 06 svampig frambroms, frågade på johans mc i samband med service. men det mena på att bromsen fungerar lika bra för det och att det inte är något garanti jobb. men de kanske inte resonerar på samma sätt på triumph center i länna?

Lika bra som vad är frågan? Inte lika bra som om man fixar det iallafall.

Ruggig skillnad blev det på min.
 
de sa att det inte är något fel på bromsarna, att de fungerar som de skall och därför är det inget garanti jobb. Men det kanske bara e på johans mc de resonerar så.:confused:

Garantijobb eller ej. Kan man dra greppet i botten som jag kunde (trots luftning m.m.) tycker iallafall inte jag att det är ok. Det gäller nog att köpa hoj på rätt ställe. På TC Linköping hjälpte de mig så att jag blev nöjd tillslut. De har även riktigt bra priser på service om man jämför med Gbg och sTokholm.
 
Garantijobb eller ej. Kan man dra greppet i botten som jag kunde (trots luftning m.m.) tycker iallafall inte jag att det är ok. Det gäller nog att köpa hoj på rätt ställe. På TC Linköping hjälpte de mig så att jag blev nöjd tillslut. De har även riktigt bra priser på service om man jämför med Gbg och sTokholm.

Jag undrar om en hoj ens går igenom besiktningen UA med en broms som bottnar så.
 
Re: Triumph Speed Triple tråden

Tjo började putsa på bågen nu inför sommaren men upptäckte att burken under sadeln va helt tom! Hade korriderats lite runt/i den med.
Är den till stötdämparen?
Hur skall detta åtgärdas?
Har inte hittat min bruksandvisning än efter höst inställningen. Mvh
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    24.8 KB · Visningar: 69
Tjo började putsa på bågen nu inför sommaren men upptäckte att burken under sadeln va helt tom! Hade korriderats lite runt/i den med.
Är den till stötdämparen?
Hur skall detta åtgärdas?
Har inte hittat min bruksandvisning än efter höst inställningen. Mvh

Du menar den vita behållaren ? Det är expansionkärlet till kylaren. Skruva av sadeln så ser du mer av den. Där ska finnas en Min och Max Markering
 
Re: Triumph Speed Triple tråden

tripleGUBBEN skrev:
Du menar den vita behållaren ? Det är expansionkärlet till kylaren. Skruva av sadeln så ser du mer av den. Där ska finnas en Min och Max Markering

Ja precis! Okej kanske bara tagit slut på kylarvätska då? För i burken är det heltomt, bågen stått i varmgarage hela vintern
 
Jag undrar om en hoj ens går igenom besiktningen UA med en broms som bottnar så.

En snabb fix är att pumpa stillastående med bromsarna så blir de bättre, eller dra ur klossarna och spruta in Bräkleen ( bromsrengöring) på kolvarna och sedan tryck ut kolvarna om det inte finns någon luft i systemet så blir de mycket bättre.

Tjong!
 
En snabb fix är att pumpa stillastående med bromsarna så blir de bättre, eller dra ur klossarna och spruta in Bräkleen ( bromsrengöring) på kolvarna och sedan tryck ut kolvarna om det inte finns någon luft i systemet så blir de mycket bättre.

Tjong!

Tro mig, det blir endast en marginell skillnad om man har en S3 som dras med denna "barnsjukdom". Det kan bli lite bättre men endast under en begränsad tid sen är det gorgonzola i systemet igen tyvärr. Kolvarna måste bytas för att det skall bli en bra och varaktig lösning.

De hade min hoj inne säkert tre ggr på TC linköping innan de gav upp luftnings och smörjningsförsöken. Luften tog slut på mer än ett sätt. :)
 
Re: Triumph Speed Triple tråden

EHEC skrev:
Just den synliga delen bör vara tom, delen under sadeldynan är desto viktigare..

Denna vita behållare som är tom sitter under passagerar cutsen.
Får ta och undersöka mer i dagsljus imorgon. Inga läckor är det iallafall
 
Back
Top