Triumph Speed Triple-tråden

Hej alla Triumph fantaster! Jag håller på att bygga en fighter av en Daytona t595 -98 och hade tänkt växla ner den. Har läst mig till att 17-45 i drevning ska funka fint och att det går att köra med original längd på kedjan, Låter det rimligt tycker ni med den drevningen och är det samma drev till Speedtrippeln och Daytona eller är det olika bultdelning? Var handlar man drev till rimliga pengar?
 
Hej alla Triumph fantaster! Jag håller på att bygga en fighter av en Daytona t595 -98 och hade tänkt växla ner den. Har läst mig till att 17-45 i drevning ska funka fint och att det går att köra med original längd på kedjan, Låter det rimligt tycker ni med den drevningen och är det samma drev till Speedtrippeln och Daytona eller är det olika bultdelning? Var handlar man drev till rimliga pengar?

Då jag har dålig koll på Dayorna skulle jag söka på
http://t955i.net
Lycka till och visa gärna bilder på hur det går!
Tjong
 
Kompletterade uppgifter

Jag är anmäld till SMC kurs på Gelleråsen 31/5:
1. Tom@s, Sthlm, S3 -08, Steg 1, mellangruppen, bor Karlskoga hotell
2. Triple Kungen, Örebro S3 -05 Steg 4 mellan gruppen , bor hemma
3. Kwasten, Göteborg, S3 -02, Steg 4, mellangruppen, bor Lunedets camping
4. Gnaget, Falun, S3 -06 Steg 1 mellangruppen Karlskoga Hotell
5. Maximilia, Sthlm, St3 -08, Steg 1, medium rare, Karlskoga Hotel
6. Magnif B, Sthlm, S3 -08, Steg 1, medium rare, Karlskoga Hotel
7. illebror, Gbg, S3 -04, Steg 4, Sjäv i röd grupp? :( , Lunedet camping
8. Cliffan, Sthlm, S3 -05
9. Trajamaja, Leksand på S3 -06, Steg 2, mellan. Bor i sovsäck, förhoppningsvis i tält.
10. 3CL Svenshögen, strax norr GBG, S3 -03
11. Shooter, Sthlm, S3 -03, Steg 1, mellangruppen, bor Karlskoga hotell
12. Mejner, Sthlm, St3 -09
13. sTf_paPs, Sthlm, S3 -06, Steg2, mellangruppen, bor i sovsäck under pressenning
14. Niklas, Sthlm, S3 -06, Steg 2, medium rare, sover fömodligen i tankväskan.
 
Då jag har dålig koll på Dayorna skulle jag söka på
http://t955i.net
Lycka till och visa gärna bilder på hur det går!
Tjong

Tackar, hittade inte så mycket, finns inte direkt några svenska länkar, men jag ska kolla vidare lite där och se.

Här är aktuell status, mer finns att läsa på länken nedan: kliv in och ge lite respons!
 

Bifogat

  • IMG_0018.jpg
    IMG_0018.jpg
    212.1 KB · Visningar: 119
Kompletterade uppgifter

Jag är anmäld till SMC kurs på Gelleråsen 31/5:
1. Tom@s, Sthlm, S3 -08, Steg 1, mellangruppen, bor Karlskoga hotell
2. Triple Kungen, Örebro S3 -05 Steg 4 mellan gruppen , bor hemma
3. Kwasten, Göteborg, S3 -02, Steg 4, mellangruppen, bor Lunedets camping
4. Gnaget, Falun, S3 -06 Steg 1 mellangruppen Karlskoga Hotell
5. Maximilia, Sthlm, St3 -08, Steg 1, medium rare, Karlskoga Hotel
6. Magnif B, Sthlm, S3 -08, Steg 1, medium rare, Karlskoga Hotel
7. illebror, Gbg, S3 -04, Steg 4, Sjäv i röd grupp? :( , Lunedet camping
8. Cliffan, Sthlm, S3 -05
9. Trajamaja, Leksand på S3 -06, Steg 2, mellan. Bor i sovsäck, förhoppningsvis i tält.
10. 3CL Svenshögen, strax norr GBG, S3 -03
11. Shooter, Sthlm, S3 -03, Steg 1, mellangruppen, bor Karlskoga hotell
12. Mejner, Sthlm, St3 -09
13. sTf_paPs, Sthlm, S3 -06, Steg2, mellangruppen, bor i sovsäck under pressenning
14. Niklas, Sthlm, S3 -06, Steg 2, medium rare, sover fömodligen i tankväskan.

Du kan simma lungt.
Oavsett vilken grupp du väljer, kommer jag se till att hamna i den... :hihi
 
Hej, jag har kikat lite i tråden men inte hittat det jag söker.
Funderar på att införskaffa en S3:a till sommaren. -05 eller nyare är av intresse. Fast vill ju självklart provköra en först.

Det jag undrar är hur den är på långfärder. Tänkte mest på att det varken är kåpor eller ruta på den. Det finns ju en liten vindavvisare att köpa till. Blir det mycket skillnad med den eller är den bara för utseendets skull. Hur är komforten när man kör långt?
Har förstått att det är en otrolig maskin i.o.m chassit och radtrean. Fast det jag bävar för är långkörningarna.
Vad säger ni stolta triumphägare?
 
Hej, jag har kikat lite i tråden men inte hittat det jag söker.
Funderar på att införskaffa en S3:a till sommaren. -05 eller nyare är av intresse. Fast vill ju självklart provköra en först.

Det jag undrar är hur den är på långfärder. Tänkte mest på att det varken är kåpor eller ruta på den. Det finns ju en liten vindavvisare att köpa till. Blir det mycket skillnad med den eller är den bara för utseendets skull. Hur är komforten när man kör långt?
Har förstått att det är en otrolig maskin i.o.m chassit och radtrean. Fast det jag bävar för är långkörningarna.
Vad säger ni stolta triumphägare?

Det går att köra både långt och fort utan att bli trött på en s3a! Det jobbigaste är krampen i mungiporna då man inte kan låta bli att åka omkring med ett leende. :D

// mvh Johan
 
Hej, jag har kikat lite i tråden men inte hittat det jag söker.
Funderar på att införskaffa en S3:a till sommaren. -05 eller nyare är av intresse. Fast vill ju självklart provköra en först.

Det jag undrar är hur den är på långfärder. Tänkte mest på att det varken är kåpor eller ruta på den. Det finns ju en liten vindavvisare att köpa till. Blir det mycket skillnad med den eller är den bara för utseendets skull. Hur är komforten när man kör långt?
Har förstått att det är en otrolig maskin i.o.m chassit och radtrean. Fast det jag bävar för är långkörningarna.
Vad säger ni stolta triumphägare?

Blir lite mindre motvind med rutan, men inte någon otrolig skillnad. Farten är nog den faktor som spelar in mest är farten. Personligen tycker jag det inte är någon tjusning i farter över 130... men att ligga och marscha i 110-120 är inget större problem.

Hur långt är långt, hur fort är fort och vad har man för hjälm...alt spelar roll. Men en förbannat rolig hoj att köra. Hade en Tiger 1050 förut (samma motor) och tycker denna är mkt roligare. Fast Tigern lämpade sig mer för höga hastigheter/långkörningar.
 
Hej, jag har kikat lite i tråden men inte hittat det jag söker.
Funderar på att införskaffa en S3:a till sommaren. -05 eller nyare är av intresse. Fast vill ju självklart provköra en först.

Det jag undrar är hur den är på långfärder. Tänkte mest på att det varken är kåpor eller ruta på den. Det finns ju en liten vindavvisare att köpa till. Blir det mycket skillnad med den eller är den bara för utseendets skull. Hur är komforten när man kör långt?
Har förstått att det är en otrolig maskin i.o.m chassit och radtrean. Fast det jag bävar för är långkörningarna.
Vad säger ni stolta triumphägare?

Har en vit S3-06 som har gått ca 900 mil i mycket fint skick som är till salu pga av nya projekt. Den är extra utrustad med flyscreen, barends backspeglar,tankpad,belly pan, Triumphs egna effektslipon och är kortad baktill. Original delarna följer givetvis med. Ursäkta att jag använder tråden för säljuppdrag men syns bäst här, så är det bara. Pris 79000 kr. Om intresse finns pm mig för mer info, bilder finns i mitt garage.
 
Last edited:
Hej, jag har kikat lite i tråden men inte hittat det jag söker.
Funderar på att införskaffa en S3:a till sommaren. -05 eller nyare är av intresse. Fast vill ju självklart provköra en först.

Det jag undrar är hur den är på långfärder. Tänkte mest på att det varken är kåpor eller ruta på den. Det finns ju en liten vindavvisare att köpa till. Blir det mycket skillnad med den eller är den bara för utseendets skull. Hur är komforten när man kör långt?
Har förstått att det är en otrolig maskin i.o.m chassit och radtrean. Fast det jag bävar för är långkörningarna.
Vad säger ni stolta triumphägare?

Inga problem med långkörningar men det beror på hur man är som person. Har marschat i dubbla hastighet mot skyltad hastighet. 10 mil utan problem, fast lika bekvämt som med en kåphoj är det inte. Man vänjer sig :D
 
Det jag undrar är hur den är på långfärder. Tänkte mest på att det varken är kåpor eller ruta på den. Det finns ju en liten vindavvisare att köpa till. Blir det mycket skillnad med den eller är den bara för utseendets skull. Hur är komforten när man kör långt?
Har förstått att det är en otrolig maskin i.o.m chassit och radtrean. Fast det jag bävar för är långkörningarna.
Vad säger ni stolta triumphägare?

Långturer är inte några problem har varit ute på flera toktouring på 30 - 40 mil och det funkar bra. Jag har inte någon extra plast fram då jag tycker om min donna naken:tuttar Dock märkte jag att en bra tyst hjälm gör skillnad om man åker långt. OK räckvidd mellan tankningar 22 - 25 mil om man är inspirerad i sin körning det finns bra tankväskor och annat åxå till om man vill.
Men en riktig knutte sticker in tandborsten i styränden och åker:hihi
Hade´ å lycka till.
 
..........Fast det jag bävar för är långkörningarna.
Vad säger ni stolta triumphägare?

Medelhastighet 176 km/tim i ca 14 mil (1 tankstopp), då kände man av lite mjölksyra i nacken (givetvis på bana). I motorvägs fart har jag kört 45+45 mil på en dag, inga probs och jag är ändå 50+ :tummenupp Så långturer är inga problem


...........Men en riktig knutte sticker in tandborsten i styränden och åker..........


True-True :yoparty
 
Last edited:
Tack för alla svar! Det låter som en bra hoj att köpa.
Det där med hjälmen är jag mycket väl medveten om. Har en riktig skithjälm nu. Kanon passform och sitter skönt, men det blir mycket turbulens i vissa vinklar mot vinden. Skitdrygt. Ska skaffa ny till sommaren.

Självklart är ni alla subjektiva nöjda triumphägare, men svårt att få bra saker från pessimister. Om jag nu ska köpa en hoj (jag hör av mig till dig Yxa) vad ska jag tänka på? Något speciellt som varit ett vanligt eller allvarligt problem?
 
Tack för alla svar! Det låter som en bra hoj att köpa.
Något speciellt som varit ett vanligt eller allvarligt problem?

Yo! paPs! Fyll i här nu, eller ngn annan för den delen... Inget allvarligt, men KAN bli nåt att åtgärda om det inte är gjort när du handlar... Nåt med tändhattarna. Man kan få byta dem...
 
har ett par orginal fotpinnar över för höger sidan om det skulel vara någon som behöver efter en marksyning
 
Yo! paPs! Fyll i här nu, eller ngn annan för den delen... Inget allvarligt, men KAN bli nåt att åtgärda om det inte är gjort när du handlar... Nåt med tändhattarna. Man kan få byta dem...

Ehhh........#2856.......kan det va något ?:rolleyes:
 
Tackar, hittade inte så mycket, finns inte direkt några svenska länkar, men jag ska kolla vidare lite där och se.

Här är aktuell status, mer finns att läsa på länken nedan: kliv in och ge lite respons!

Tja.. 45drevet ska finnas ngnstan vet jag.. prövade på Sulas i uppsala han skulle fixa de till mig men ringde aldrig och nu e hojen såld så hoppas du får ett till slut;)
 
Hej alla Speed Triple åkare. Ursäkta att jag kommer in o stör i er tråd, men jag letar med ljus o lykta :) efter ett par begagnade dubbelstrålkastare till en sådan.
Jag ska inte ha dom till en Triumph :rodnar Utan till mitt Yamaha XJR Bygge.
Så om det är någon som har ett par liggande så PM:a, Maila: hapemj@telia.com
eller ring på 070-5426178.

Mvh Håkan Pettersson
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top