Magnif Bastard
nästan perfekt
Används koppling då snajdarn drar upp den, eller är det enbart gas? Sittande eller stående? (Sittande gissar jag...)
Koppling (tror jag)... Ståendes (vet jag)...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Används koppling då snajdarn drar upp den, eller är det enbart gas? Sittande eller stående? (Sittande gissar jag...)
Har visserligen en 04a men vad jag vet så är det samma på senare modeller. Lång debatt i denna tråd men vad jag kom fram till så funkar 17/44 med säkerhet. Jag kör med det och är toknöjd. Du har ju redan lite mer pulver i din (jfrt med min) så jag skulle rekommendera att prova att byta ett av dreven först. Byte fram är billigast, byte bak minst risk för eventuellt slitage...
Fick snabbt svar. Bakram 97-01 ska passa en 97a...![]()
Någon som monterat clipon styre på sin triple?
BIld..?
Någon som monterat clipon styre på sin triple?
BIld..?
Apapap, förstör inte den fina hojen med clip-on![]()
Mest nyfiken på hur den ser ut med clipon..
Håller däremot på att lacka en flyscreen.
Men jag har lite beslutsångest, flysreenen passar nämligen inte så bra ihop med det upphöjda fatbar styret..
Så antingen så skiter jag i att montera kåpan eller så ryker styret.
![]()
Jag skulle behållt styret, men det är jag det. Du hittade rätt färgkod iaf?
Hur går det med Tuneboyen?
Var och provkörde en Street Triple för någon vecka sedan, och mina åsikter:
Tyckte den var väldigt smidig, nätt och lättmanövrerad. Billig i inköp och billig i förs. är ju inte alls dumt heller. Dock gillar jag inte att effekten ligger så högt upp i registret. Tycker Speedens karaktär är närmast perfekt, mycket drag på låga varv, men rejält med skjut även upp i registret. Låg man vid en 3-4k på Streeten och vred fullt så drog det inte alls iväg som jag var van med min Speed.
Mnjoo..kanske... svårt att vara helt opartisk, men vi har ju båda hästarna i stallet, eftersom min fru kör en street & jag en speedy. De 4st enligt mig största skillnaderna är:
1. Effekt & vrid. Street 108 hp, Speedy 131 hp. Här vinner speedy så klart, street är tamare, men om du jämför mot motsvarande 600-klass radfyror tycker jag (och alla motorjournalister också tydligen) att motorn i trajjan är klart överlägsen.
2. Hanterbarhet. Här vinner streety'n lika självklart. Otroligt kvick och lätthanterad, speedy känns tung och klumpig i jämförelse. Stor skillnad i bromsverkan dock, här vinner speedy överlägset med sina radialmonterade brembosar (nästan fööör bra...). Jag tycker streetyn känns lite "liten" (är 184cm), men det är nog mest en vanesak. Finns +190cm som kör street & är nöjda så...
3. Inköpspris. 80 k för en street är löjligt billigt, och enligt vad jag hört är det den hoj som återföräljare har sämst marginal på, eftersom man vill få ut den med en konkurenskraftigt prislapp. En av orsakerna till att de också "prutat" lite på bromsar & inställningsmöjligheter (jämfört med speedy).
4. Försäkring (i sthlm, If märkesförsäkring). Ca. 5.000 kr/år helförsäkrat för streety och 11.500 kr/år för speedy. Har du 2st Triumph i hushållet får du 50 % på den billigare försäkringen, så vi betalar bara 2.500 kr/år för streetan.
Hoppas det går bra & lycka till!![]()
Nu när förs. bolaget ska lösa in min hoj så har jag tänkt plocka bort min extrautrustning och försöka sälja den separat då jag inte kommer få mera pengar från bolaget för extrat.
Så, om någon är intresserad av något av följande, säg till och skicka ett bud på det: (Alla delar passar Speed Triple 955i '02-'04)
-Wilbers progressiva racingfjädrar fram. Använda ca. 300km. Nypris: ca. 1200kr
-Trident Stainless Oval Slipon. Använt ca. 2000km. Nypris: ca. 3200kr.
-Triumph original sidomonterade packväskor. Nypris: ca. 2500kr.
-Drev: 17/43. Använda ca. 2000km. Nypris: ca. 500kr.
-TOR-pipa. Nypris: ca. 3590kr
-BMC sportfilter. Använt ca. 2000km. Nypris: ca. 500kr.
-Grabrail + passagerarcuts som passar. Nypris: ca. 2800kr.
-Skadad ensitscuts (röd) som går att reparera. Nypris: ca. 2300kr.
-Drev: 17/43. Använda ca. 2000km. Nypris: ca. 500kr.
monterade crash puckar idag från R&G front + middel. Men en sak som jag reagera på eller så har jag monterat dom fel var att fron inte alls gick lika långt ut som midd ett par av puckarna har ju en kant elelr utjutnade på den sidan som ska vara in mot hojen och dom andra är helt gjämna kan jag ha monterat dom fel eller är jag helt ute och cyklar nu samt att på vänster sidan middel så var det omöjligt att använda alumminium spacern som följer med. någon annan som kör med dom som kanske kan hjälpa mig lite här ?
upptäckte idag när jag var ute och körde att när jag blinkade höger var frekvensen snabbare än normalt. Jag har kollat blinkerslamporna, både fram och bak båda fungerar. När jag blinkar vänster, blinkar det med normal frekvens. Har ni något tips. Kan det vara blinkersrelät som fått ett tuppjuck och måste bytas?
tack för tipset, har du artikelnr på det du köpte?
Tänkte smygannonsera lite.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=19386
Hittade den där, kanske är nåt för dig?
Om du gjort som det står i monteringsanvisningen så funkar dom perfekt, jag har testat
Ni som tycker att speedys låda är lite trixig iband. Nu har jag 2 heta tips. Det andra upptäckte jag idag.
1. Oljenivån 1-2mm över maxsträcket
2. Justera ner växelarmen lite. På min har det från fabrik varit så att när jag växlat upp så har armen tagit i fotpinsfästet innan ändläget i lådan nås. Ganska ordentlig eftersom det blivit ett ordentligt tryckmärke. Efter justering så att det är lådan som når ändläge så funkar mina växlar betydligt lättare. Det behövs tydligen mer än 3200mil för att "köra in" växelarmen![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |