Triumph Speed Triple-tråden

Om du menar MIN andra vurpa så tänker jag protestera. När jag blev påkörd föll jag aldrig omkull (ännu viktigare att poängtera är ju att jag aldrig släppte styret, för ni vet väl alla att "Har man inte släppt styret har man inte vurpat."?) så det räknas inte i mina ögon som en vurpa. :näsblod

Känner mig faktiskt rätt lycklig att det gick så bra som det gick. Är ju inte alltför sällan man läser om folk som kör av vägen lindrigare än vad jag gjorde, och inte ens klarar livhanken.

Måste först säga att det är tråkigt att du har laggt ner hojen :(. Gjorde samma sak med min 1050 för en helg sen. Försäkrings jobbet hos meken går inte fort. De ska titta på den på torsdag, en vecka efter inlämnandet av hoj. Hur gör man för att skynda på regleringen, snacka med regleran och skynda på honom lr vänta glatt till verkstan har kollat vad det kostar ? Så jävla surt då hojen var i sjukt bra skick, 700 mil och silkeslen låda och inget missljud från motorn. Skulle vara intressant att höra hur fort det går för dig Petter
 
Måste först säga att det är tråkigt att du har laggt ner hojen :(. Gjorde samma sak med min 1050 för en helg sen. Försäkrings jobbet hos meken går inte fort. De ska titta på den på torsdag, en vecka efter inlämnandet av hoj. Hur gör man för att skynda på regleringen, snacka med regleran och skynda på honom lr vänta glatt till verkstan har kollat vad det kostar ? Så jävla surt då hojen var i sjukt bra skick, 700 mil och silkeslen låda och inget missljud från motorn. Skulle vara intressant att höra hur fort det går för dig Petter

Har ju förhoppningar om att If ska sköta det snabbt och smidigt. Min cykel blev stulen för knappt 2 år sedan, och då fick jag pengar för den nästan direkt.
Tycker att de skulle kunna försöka göra det så snabbt som möjligt då det är mitt i säsongen och jag gärna vill köra.
Sen ska det bli intressant att se vad den värderas till. Var ju pedantskött utan en enda repa någonstans.

Nåväl, time will tell. Jag kommer skriva här iaf. :)

För övrigt är jag också intresserad av en verkstadshandbok till Triple 1050.
 
Ingen som har en verkstadshandbok till en 1050 -05a??


Titta vad jag hittade:yoparty

Har ju förhoppningar om att If ska sköta det snabbt och smidigt. Min cykel blev stulen för knappt 2 år sedan, och då fick jag pengar för den nästan direkt.
Tycker att de skulle kunna försöka göra det så snabbt som möjligt då det är mitt i säsongen och jag gärna vill köra.
Sen ska det bli intressant att se vad den värderas till. Var ju pedantskött utan en enda repa någonstans.

Nåväl, time will tell. Jag kommer skriva här iaf. :)

För övrigt är jag också intresserad av en verkstadshandbok till Triple 1050.

Beklagar verkligen, hoppas det löser sig snabbt inte kul att vara utan hoj mitt under sässong.

Här hittade jag iaf en verkstadshandbok.
http://www.repairmanualclub.com/?dlid=1097
 
Last edited:
Är det nån som har problem att Speedy vill ha lite olja. Var på en tur i Norge 230 mil och fick i nästan 4 dl efter den. Tycker själv att det låter mycket, men vad vet jag:confused: Åkte med två Harleys och de vill iochförsig ha lite mer:D :D :D

JApp min smörjer åxå utblåset lite.Gasar man lite så går det dl då och då. Men de ä de värt:tummenupp
Kör med liten plusnivå åxå.
 
Såvida din fru inte är en otroligt stor och stark kvinna kanske hon borde överväga street tripeln istället?

- Martin

Ja ganska stark...

Nä men allvarligt måste hon vara otroligt stor och stark för att hantera en S3:a ? Street Triplen i all ära men den är inte så himla olik Er-6 an (ja lite bättre på allt men ingen stor skillnad i körupplevelse). S3:an däremot har ju en grym power som känns ända upp i lillhjärnan :tungan
 

Bifogat

  • 2236312560100210721fJclDn_fs.jpg
    2236312560100210721fJclDn_fs.jpg
    136.2 KB · Visningar: 125
Ja ganska stark...

Nä men allvarligt måste hon vara otroligt stor och stark för att hantera en S3:a ? Street Triplen i all ära men den är inte så himla olik Er-6 an (ja lite bättre på allt men ingen stor skillnad i körupplevelse). S3:an däremot har ju en grym power som känns ända upp i lillhjärnan :tungan

Hej!

Bara hon når ner till marken hyfsat så skall det inte vara några problem tycker jag. S3:an är betydligt mer lätthanterlig än många andra hojar med motsvarade effekt.

Sen har jag för mig att man kan styra powern med handtaget till höger.... :-P

// Johan
 
Last edited:
fukt o tändstift

Hej, det här problemet med fukt i stiften hur yttrar sig det? Det har regnat satan i Karlstad (solstan) och nu idag så tvekar hojjen på 1:an. Drar jag på gasen så fnyser den till och typ hostar innan den drar iväg. Sen märks inget mer på de andra växlarna.... :confused:
 
Hej, det här problemet med fukt i stiften hur yttrar sig det? Det har regnat satan i Karlstad (solstan) och nu idag så tvekar hojjen på 1:an. Drar jag på gasen så fnyser den till och typ hostar innan den drar iväg. Sen märks inget mer på de andra växlarna.... :confused:
Det låter som början på det problemet. På min märktes det bara när man drog på gas vid lite lägre varv då den hostade och hackade. Över 5K i varv fanns inte problemet samt att den gick fint på tomgång. Och det hände bara vid belastning, stod man stilla och varvade till den så hostade den inte.

Segdrar du på högre växel bör den tveka om det är fukt. Testa att lägg dig på låga varv, typ 2000-2500 på trean eller fyran och gasa fullt och se om den drar jämt. Inte ett måste att den tvekar då dock. Säkraste sättet att kolla är att lyfta tanken och kolla stiften.
 
Ja ganska stark...

Nä men allvarligt måste hon vara otroligt stor och stark för att hantera en S3:a ? Street Triplen i all ära men den är inte så himla olik Er-6 an (ja lite bättre på allt men ingen stor skillnad i körupplevelse). S3:an däremot har ju en grym power som känns ända upp i lillhjärnan :tungan


Vill bara poengtera att street triplen och Er-6 är VÄLDIGT olika när det gäller motorn, Tjejen e på jakt efter en street 3 efter att hon testa runt lite hojar, när hon provade Er-6 så hon att den fruktansvärdt tråkig (jag håller med henne fullt)
 
Undrar om någon haft några start problem med sin speed triple? Startmotorn går runt och bränsle kommer det. Men den vill inte hoppa igång. Det är en 06-a
 
Är det nån som har problem att Speedy vill ha lite olja. Var på en tur i Norge 230 mil och fick i nästan 4 dl efter den. Tycker själv att det låter mycket, men vad vet jag:confused: Åkte med två Harleys och de vill iochförsig ha lite mer:D :D :D

jo jag hade också detta problem innan men är itne lika farligt nu konstigt nog för inna kudne jag inte wheela eller så och nu när jag leker hårt med den så drar den fan mindre olja
 
Pratade med If igår och de tyckte jag skulle föra in hojen till en verkstad för kostnadsförslag och eventuell reparation.
Jag påpekade för min skadereglerare att det nog inte skulle löna sig att reparera den, men jag behövde ju fortfarande föra in den för en uppskattning.

På verkstan gick de igenom allt som var trasigt, och idag fick jag uppskattningen:
Ca. 100'000kr. Vet ej om det var arbete medräknat eller ej, hursomhelst räknade de med 20'000kr enbart i arbete.

Så, kommer nog högst antagligen få lösen på hojen. Förhoppningsvis ganska snart så jag kan dra iväg och köpa mig en ny hoj så fort som möjligt. Vill ju inte sitta inne och uggla hela sommaren. :huvet
 
Hej hörni grabbar, jag har tänkt beställa mig ett Mivv Carbon-slipon till min framtida 1050 -05 (har inte köpt någon ännu, men vill ha pipan färdigt tills jag gör det. :P) och undrar, var köper man smidigast/billigast ifrån?

På PJs Parts säljer de den för 427$ (2570kr).
På Carpimoto säljer de den för 345€ (3260kr).

Har aldrig beställt från USA förut, och undrar hur länge det kan ta egentligen?
Carpimoto skickar ju från Italien, så det borde ju gå hyfsat snabbt.
Frakten kan jag tänka mig är aningen dyrare från USA, men 700kr dyrare tror jag inte den är.

Finns det någon i Sverige som säljer Mivv?
 
Hej hörni grabbar, jag har tänkt beställa mig ett Mivv Carbon-slipon till min framtida 1050 -05 (har inte köpt någon ännu, men vill ha pipan färdigt tills jag gör det. :P) och undrar, var köper man smidigast/billigast ifrån?

På PJs Parts säljer de den för 427$ (2570kr).
På Carpimoto säljer de den för 345€ (3260kr).

Har aldrig beställt från USA förut, och undrar hur länge det kan ta egentligen?
Carpimoto skickar ju från Italien, så det borde ju gå hyfsat snabbt.
Frakten kan jag tänka mig är aningen dyrare från USA, men 700kr dyrare tror jag inte den är.

Finns det någon i Sverige som säljer Mivv?

Köpte mitt Mivv carbon från carpimoto, måste säga att jag är mkt nöjd med det och med firman, det tog 5 dagar endast, på din fråga om det finns firmor i sverige som säljer Mivv så e svaret ja, men du får vänta 4veckor, för att det ska beställas just ifrån italien:mad: plus att priset är 4500:- från tex touringbutiken.com som är generalagent i sverige.

ps,från usa får du säkert betala tull, vilket du inte behöver göra från italien ds.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top