Triumph Speed Triple-tråden

grattis då tjänade du 295 kr genom att beställa från tyskland efter att ha använt mig och min firma som bollplank och frågepanel för dina otaliga frågor om Zardsystemen :mad: ...

Njae. Lite mer måste jag allt ha tjänat. Du ville ha ca 4.395 utan frakt ;)

Sen att jag frågade dig en del frågor ang vilket blås det är som gäller kan vara ett resultat av att informationen på sidan inte är solklar.

Ta det inte personligt. Jag såg en möjlghet att spara lite pengar och jag tog den.

- Martin
 
Då var det gjort. Lyckades inte hålla mig längre. Ett tag höll jag på att köpa Mivv men sen lyssnade jag igenom några filmer och Zarden hade lite djupare brum.

4.100 sek med frakt från Ebay i Tyskland.

http://cgi.ebay.de/Zard-Slip-On-Aus...VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247

Jag är nöjd :)

- Martin

Grattis! Ja du kommer inte bli missnöjd med ljudet! Det ska visst inte vara några problem att besiktiga med db-killern i heller, enligt killen jag köpte hojen av, någon mer som har samma erfarenhet?

En till fråga, min hoj är mappad med db-killern i, och den ramlade ur när jag var och körde en sväng.. jag märkte det snabbt så det var bara att vända om och plocka upp insatsen, men låsringen hittade jag inte. Nu till saken, behöver jag mappa om för att köra vidare utan insats? Hojen går rent och bra så som den är nu, ingen svartrök eller flammor som jag sett på en del youtube videos.

Ni som kör med flyscreen, är det någon större skillnad på vind-draget? eller är det bara på utseendet den gör skillnad?

/Christian
 
Ni som kör med flyscreen, är det någon större skillnad på vind-draget? eller är det bara på utseendet den gör skillnad?

När man ligger runt 200 blås och kramar tanken så gör den en viss skillnad. Men annars är den mer dekorativ :)

- Martin
 
ok en hundring till .. marknaden är fri , javisst - men då tar man reda på vad man behöver av den man ska handla av på ebay - inte av den som svarar bäst på frågorna här hemma i sverige... jaja
Njae. Lite mer måste jag allt ha tjänat. Du ville ha ca 4.395 utan frakt ;)

Sen att jag frågade dig en del frågor ang vilket blås det är som gäller kan vara ett resultat av att informationen på sidan inte är solklar.

Ta det inte personligt. Jag såg en möjlghet att spara lite pengar och jag tog den.

- Martin
 
En till fråga, min hoj är mappad med db-killern i, och den ramlade ur när jag var och körde en sväng.. jag märkte det snabbt så det var bara att vända om och plocka upp insatsen, men låsringen hittade jag inte. Nu till saken, behöver jag mappa om för att köra vidare utan insats? Hojen går rent och bra så som den är nu, ingen svartrök eller flammor som jag sett på en del youtube videos.
/Christian

Nej du måste inte, det är bara att köra och va glad!
 
är det någon här med arrow eller annan lågmonterad ljuddämpare som vet
om man behöver plocka av den när man ska ta av bakhjulet??
 
Ni som kör med flyscreen, är det någon större skillnad på vind-draget? eller är det bara på utseendet den gör skillnad?

/Christian

Jo då det gör en hel del med flyscreen faktiskt, även i låga farter märker man en betydlig förbättring,:tuttar :tuttar :tuttar sen att den är apsnygg är ju bara ett plus.
 
Jo då det gör en hel del med flyscreen faktiskt, även i låga farter märker man en betydlig förbättring,:tuttar :tuttar :tuttar sen att den är apsnygg är ju bara ett plus.

Kanon, då blir det en sådan plus en bellypan från British customs, köpte rim-tape från ebay med, en röd å en vit uppsättning, 95:- hem till dörren. Let the pimpin' begin :D

Edit: Någon som använder dessa blinkare?

http://www.british-customs.com/triu...nal-triumph-motorcycles-c-82-p-1-pr-1498.html

och dessa speglar? bättre sikt än original?

http://www.british-customs.com/bar-end-mirror-black-anodized-triumph-motorcycles-pr-16632.html
 
Last edited:
ok en hundring till .. marknaden är fri , javisst - men då tar man reda på vad man behöver av den man ska handla av på ebay - inte av den som svarar bäst på frågorna här hemma i sverige... jaja

Med den inställningen till affärer så kommer du bli ledsen många gånger i livet.

Se det som pre-sales. Du värvade nästan en kund som i sin tur kanske sprider ordet vidare dessutom så var jag även intresserad av en tail tidy som jag ännu inte införskaffat.

- Martin


Testade dessa för ett par dagar sedan men de sticker ut exakt lika mycket som originalet. Mao så ser jag mest mina egna axlar. Så du kan lägga pengarna på något bättre. Jag rekommenderar ett par runda bar end som sticker ut.

http://www.british-customs.com/crg-...ror-triumph-motorcycles-c-14-p-1-pr-1548.html

- Martin
 
Last edited:
Kan meddela att jag sent omsider har plockat ihop hojen igen. Funkade bra med 108 kedja, kan nog kliva upp nån kugg till bak om man nu skulle vilja det.
...
Det mest positiva med ny kedja är att ryckigheten försvann, den går mycket jämnare nu.

Aha, låter bra, tackar för rapporten! :) Dock ska jag som sagt försöka med drev 17/44 med 106 kedja. Fick 44 drevet nu i veckan så det blir till att mecka dit det i helgen som kommer :)

"ryckigheten försvann"... fattar jag inte, vad skulle det kunna göra för skillnad? förutsatt att kdejan var rätt spänd innan...
 
"ryckigheten försvann"... fattar jag inte, vad skulle det kunna göra för skillnad? förutsatt att kdejan var rätt spänd innan...
Slitaget på drev och kedja ger ett glapp som kan kännas som ett litet ryck vid av/påslag på gas. Det kommer så successivt så att ofta märker man det först när det försvinner. I mitt fall så hade jag noterat det i höstas men tog för givet att det var insprutningen som var "av och på-ig". Nu så är den mycket mjukare. Mitt drivpaket hade nästan 2300 mil på sig och det syntes på framdrevet.
 
Avgasknallarna, slangen, rondeller, snäva kurvor, nedlägg.... är det bara jag som fånflinar innanför hjälmen? ....och det är bara maj!
 
är det någon här med arrow eller annan lågmonterad ljuddämpare som vet
om man behöver plocka av den när man ska ta av bakhjulet??

kan meddela att man inte behöver plocka bort ljuddämparen vid demontering av bakhjul. man måste dock släppa lite på fästena.
 
Hallå gott folk!

Tänkte skaffa mig ett par R&G crashpuckar och läste deras skumma instruktioner om monteringen "Skruva Bulten med 40 NM alt. skruva bulten tills den sitter fast och sen lite till???" Hur noga ede med dessa 40 NM eller vågar man göra som alt. metoden?

En till fråga...vafan hittar man verktyg för att få upp bultarna?

Kanske nån schysst triple ägare här i GBG kan låna ut verktyg eller rentav hjälpa mig?
 
Hallå gott folk!

Tänkte skaffa mig ett par R&G crashpuckar och läste deras skumma instruktioner om monteringen "Skruva Bulten med 40 NM alt. skruva bulten tills den sitter fast och sen lite till???" Hur noga ede med dessa 40 NM eller vågar man göra som alt. metoden?

En till fråga...vafan hittar man verktyg för att få upp bultarna?

Kanske nån schysst triple ägare här i GBG kan låna ut verktyg eller rentav hjälpa mig?

"hylsa" för 1/2" skaft finns på Jula.
 
"hylsa" för 1/2" skaft finns på Jula.

Men det är ju väl ingen vanlig hylsa? Det e ju nån stärn-formad grej.

EDIT: TORX-nyckel ede...såg det på Julas hemsida

Tack för hjälpen!

Får se om man hittar en billig momentnyckel nånstans.
 
Last edited:
Back
Top