Triumph Speed Triple-tråden


Kutsen på bilden, är den original? Den ser lägre ut än dom som triumph säljer till 04:or? Den lägre ser bättre ut i mitt tycke... Kanske plockade från en äldre triple?

Tackar,
//M

Cutsen på bilden är orginal ja. Jag fick med en sån som standard på min när jag köpte den.

De högre cutsarna användes -02 samt på Daytona-modellerna om jag minns rätt.
 

Hmmm, säger ni att den "lägre" kutsen är original till 04a? 03 och äldre är den högre? Märkligt att dom ändrade stuket för en årsmodell. 05 är ju andra bullar... :rolleyes:

Hur som helst, personligen gillar jag den lägre bättre, ska se om jag hittar en! Tackar för förtydligandet! :tummenupp
 
Funkar den lägre 04-cutsen även till 02- och 03-or? Jag tänkte lyxa till med en cuts till våren och det kanske är snyggare med en lägre?
 
Tjena.. Jag går i funderingar kring att skaffa mej en tripple, tycker 07 an e grymt läcker med arrow titanium pipan på.
Men ja undrar ju förstås om det är en hoj man leker med dagarna i ända efter som ja är ett stort barn o gillar o köra mest på ett hjul i taget:D .. eller håller dom kanske inte för sån körning? Är det nån skillnad på 05, 06, och 07 orna?
 
Tjena.. Jag går i funderingar kring att skaffa mej en tripple, tycker 07 an e grymt läcker med arrow titanium pipan på.
Men ja undrar ju förstås om det är en hoj man leker med dagarna i ända efter som ja är ett stort barn o gillar o köra mest på ett hjul i taget:D .. eller håller dom kanske inte för sån körning? Är det nån skillnad på 05, 06, och 07 orna?

Håller antagligen lika bra som vilken annan hoj som helst för den sortens körning. Dvs, det är ju inte vad hojen är konstruerad för i första hand, men håller du koll på saker och ting så kommer du väl undan med att byta packboxar och lite lager då och då.
Personligen tycker jag dock hojen svänger bättre med 2 hjul i backen :tungan

Nåväl, enda skillnaden jag är medveten om mellan 05, 06 och 07 är att den 06 fick en aning större oljekylare. Annars är det bara färger.
 
Tjena.. Jag går i funderingar kring att skaffa mej en tripple, tycker 07 an e grymt läcker med arrow titanium pipan på.
Men ja undrar ju förstås om det är en hoj man leker med dagarna i ända efter som ja är ett stort barn o gillar o köra mest på ett hjul i taget:D .. eller håller dom kanske inte för sån körning? Är det nån skillnad på 05, 06, och 07 orna?

Du har ju Kevin Carmichel

http://www.youtube.com/watch?v=qHLAU9Tojc0
http://www.youtube.com/watch?v=7lDmNe1c1EE&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=hZl8U9COwcw&mode=related&search=

och det verkar ju funka
 
Last edited:
1. Tjena.. Jag går i funderingar kring att skaffa mej en tripple, tycker 07 an e grymt läcker med arrow titanium pipan på.

2. Men ja undrar ju förstås om det är en hoj man leker med dagarna i ända efter som ja är ett stort barn o gillar o köra mest på ett hjul i taget:D .. eller håller dom kanske inte för sån körning?

3. Är det nån skillnad på 05, 06, och 07 orna?

1. Tjöp!

2. Jepp, dagarna i ända, dra av ~10år (minst) av din verkliga ålder och ja den är byggd för ändamålet (moppefuckohoj för "vuxna")!

3. Nej!

:tummenupp
 
Tjena.. Jag går i funderingar kring att skaffa mej en tripple, tycker 07 an e grymt läcker med arrow titanium pipan på.
Men ja undrar ju förstås om det är en hoj man leker med dagarna i ända efter som ja är ett stort barn o gillar o köra mest på ett hjul i taget:D .. eller håller dom kanske inte för sån körning? Är det nån skillnad på 05, 06, och 07 orna?

Det låter coolt också. Men Men det är ett helsystem helt i titan 2900$ såg jag det för i USA.

http://www.arrow.it/img_news/Speed_triple_sound.mp3
 
Last edited:
Cutsen på bilden är orginal ja. Jag fick med en sån som standard på min när jag köpte den.

De högre cutsarna användes -02 samt på Daytona-modellerna om jag minns rätt.

Någon som vet på rak arm var de lägre kutsarna finns att köpa? Hittar bara den högre varianten (enl. bild). Får kanske ringa runt och leta lite.
 
Någon som vet på rak arm var de lägre kutsarna finns att köpa? Hittar bara den högre varianten (enl. bild). Får kanske ringa runt och leta lite.

Min gissning är att du får en låg om du köper en ny idag. Men det är nog värt att kolla upp först :)
 
Aha.. Nu blev man ju inte mindre sugen precis, måste provköra en snarast så ja kan ja känna om de blir lite trajja bus i sommar :) .. Skulle egentligen vilja bygga om en retta till fighter men dom e ju så satans dyra o försäkra så trajjan verkar ju va ett bra alternativ, dessutom e nog trajjan snyggare tycker ja:tummenupp ...
Kan man få lite mer kusar i dom på ett enkelt o inte allt för dyrt vis? Typ power commander eller så?
 
Yep, finns färdiga mappar o mata in via "Tuneboy". Man får köpa en sladd med mjukvara + en licens till ECUn. Har ingen själv, än, men e sugen på å skaffa en...


Kan man få lite mer kusar i dom på ett enkelt o inte allt för dyrt vis? Typ power commander eller så?
 
Ni som har Zard eller nåt annat system med bara en dämpare istället för originalets två. Hur skiljer sig ljudet? Jag har Triumphs egna trimpottor men jag måste säga att jag är lite besviken på ljudet. I mitt tycke var det bättre på min gamla Sprint RS 00:a :confused: Lite dovare och mulligare så att säga. Jag kommer nog att byta system i sommar i vilket fall, för i mitt tycke är det snyggare med enkelsystemet, men jag vill ju åt ljudet också.

Effekten spelar mindre roll, Triplen har mer än jag behärskar i alla fall. :tungan
 
Ni som har Zard eller nåt annat system med bara en dämpare istället för originalets två. Hur skiljer sig ljudet? :tungan

Väntar med spänning på en Zard pipa på posten! och enligt andra forum så får man ett ganska snärtigt ljud,( hur förklarar man ljud?) själv tror jag inte det blir mulligare med en kortare pipa.

Kolla in på www.gpr.it så har de lagt upp ett gäng bilder/ljud ifrån olika system, det kanske ger en bättre idé.

Jag går mer på att den är snygg och ger en viss ökning av effekten.

Hade´
 
Smurfade runt lite och hittade den här: http://www.british-customs.com/stor...essories/triumph-speed-triple-1050-m4-exhaust. Måste säga att jag blev lite sugen, men det är svårt att välja titan eller kolfiber, kanske båda? :lol

ex02-018-a.jpg

EX02-018-b.jpg


Är det nån som har handlat av dem och har input?
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top