Triumph Speed Triple-tråden

xyx skrev:
2197313 Inte mer än vad Windrifter skrivit på t955i.net, med tillägget att det kan vara värt att kolla tändkurvan också (med försiktighet).

Gjorde ett instick i en tråd på t595.net och frågade PK vad han trodde, hoppas att han orkar svara.

Tändkurvan känns lite no-no, rena grekiskan för mig, har ju precis börjat att fatta bränslemappen :gnissla
 
Lt Jake skrev:
2195094 Ska klargöra att det inte är "MC-Experten nr1" som ligger bakom det här, utan MC-varuhusets verkstad.
Phew, jag blev lite orolig för jag tyckte att MC-Experten lät stabila när jag snackade med dom.

Jag lämnade in en hoj i nyskick, jag ska ha en hoj i nyskick tillbaks. /J.
Absolut! Stå för fan på dig. Jag har aldrig hört på maken, vad är det för jävla tjackpundare som tar hand om ens käraste ägodelar (för brutalt mycket betalt) egentligen?
 
Äntligen en tråd för riktiga pojkar!

Får väl passa på att tacka alla som ställt upp med råd under resans gång!

Skickar lite bilder....

spana in signaturen för fina kolfiberprylar...
 

Bifogat

  • steve1.jpg
    steve1.jpg
    58.3 KB · Visningar: 212
  • steve2.jpg
    steve2.jpg
    66.1 KB · Visningar: 187
Tekniksnack

Kan inte ni (xyx och selin) snacka om era Tuneboy-inställningar i teknik forumet?
 
Stoffe skrev:
2198880 Kan inte ni (xyx och selin) snacka om era Tuneboy-inställningar i teknik forumet?

Jag håller med om att TuneBoy är av teknisk karaktär, men är inte meningen med sånna här trådar just att samla inlägg om hojen ifråga?
Eller ska vi lägga stylinggrejer i stylingforumet, bilder i bildforumet, osv osv?

Onödigt gnäll...
 
Stoffe skrev:
2198880 Kan inte ni (xyx och selin) snacka om era Tuneboy-inställningar i teknik forumet?

Då det berör motorstyrning på just Speed Triple finns det väl igentligen ingen anledning för det?

Kanske ska fråga om ditt crosstyre i Enduroforumet? Samma sak liksom.

Läs inte det du inte vill läsa, eller blocka oss om vi inte tillför nåt.
 
Stoffe skrev:
2154339 Sitter inte crosstyret längre ner så att det blir mer framåtlutad körställning? Vad är det för crosstyre man ska ha isåfall? Tips på märke och modell?

Mvh Kristoffer.
Hej va! jag slängde dit ett Rental typ "80cc". det är liknande som orginal. Jag ville inte ha bredare styre. :D
 
Jahapp

Skulle idag montera mina nya kraschpuckar jag fyndat på Ebay, skitnöjd var jag när jag hämtade dom på posten.

Hem till hojen och börjar släppa på motorfästena, packar upp puckarna och där slutar glädjen, antingen vill han att jag ska borra hål i motorn för att fästa dom med bultarna som fäljde med eller så har han helt enkelt skickat fel. Den vänstra pucken skruvas ju direkt i motorfästet utan mutter på baksidan, orginalbulten fick inte ens plats i hålet på pucken....

Snacka om drygt, tyskjävel. Jag hatar han.

Man orkar ju knappast på skicka aluminium över halva jävla europa för att han är en klåpare, men jag drog iväg ett mail som var lite halvspydigt.

Så här såg dom ut.
 

Bifogat

  • DSC00218.jpg
    DSC00218.jpg
    63.4 KB · Visningar: 147
Nån som har t.ex RG's puckar och vet måtten på bultarna ni fick med? Antar att det är M12 med 1 mm stigning i gängan på vänstersidan? Vore riktigt schysst om ni kunde hjälpa mig att få exakta mått.
 
Last edited:
selin skrev:
2200981 Nån som har t.ex RG's puckar och vet måtten på bultarna ni fick med? Antar att det är M12 med 1 mm stigning i gängan på vänstersidan? Vore riktigt schysst om ni kunde hjälpa mig att få exakta mått.
Jag har RG's på min, men bara de främre och de är båda genomgående med mutter bak. M12 är det iaf, har dock inte måtten rakt av nu.
 
Last edited:
har åxå RG, men inte mått här och nu. kan bli trist att vurpa med puckar i metall...om du nu inte bara hade tänkt att posera...:öl
 
Infamous skrev:
2201243 har åxå RG, men inte mått här och nu. kan bli trist att vurpa med puckar i metall...om du nu inte bara hade tänkt att posera...:öl

Sant, vet om att det finns risk för att knäcka motorfästen osv. Vid en lowsider på vägen så spelar det ju mindre roll om man puckar eller inte.

Är mest för nojjigheten om den skulle tippa el dylikt, sen självklart posing :tuttar
 
selin skrev:
2200981 Nån som har t.ex RG's puckar och vet måtten på bultarna ni fick med? Antar att det är M12 med 1 mm stigning i gängan på vänstersidan? Vore riktigt schysst om ni kunde hjälpa mig att få exakta mått.

Skulle gärna hjälpa dig.. om min hoj inte var fånge hos världens minst kompetenta jävla förbannade klåparfirma..
Ska dit imorgon vid nio-tiden, styra upp saker och ting..

För övrigt tycker jag tråden skall vara öppen för alla inlägg, bara det rör S3.
/J.
 
Lt Jake skrev:
2201471 Skulle gärna hjälpa dig.. om min hoj inte var fånge hos världens minst kompetenta jävla förbannade klåparfirma..
Ska dit imorgon vid nio-tiden, styra upp saker och ting..

För övrigt tycker jag tråden skall vara öppen för alla inlägg, bara det rör S3.
/J.


Förväntar mig en detaljerad rapport efter det. Lycka till!
 
Lt Jake skrev:
2201471 Skulle gärna hjälpa dig.. om min hoj inte var fånge hos världens minst kompetenta jävla förbannade klåparfirma..
Ska dit imorgon vid nio-tiden, styra upp saker och ting..
/J.

Jäkligt trist! Hoppas det ordnar sig.
Jag lade på ett nytt bakdäck hos dom. När jag fick det i handen så fick jag även kommentaren att det är svårt att balansera enkelsvingsfälgar. Jag tittar på det och ser ingen vikt...hmm. Nästa kommentar jag får är "meeen det behövdes inte, det är tillräckligt balanserat"
Jag känner mig rätt tveksam till detta och det som oroade mig var att dessa kommentarer kom i följd.
Har dock inte kännt något, än...

Mvh
CR
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top