Triumph Speed Triple-tråden

Eftersom jag just fått min Triple tänkte jag kolla med er mer erfarna Tripleägare - Flyscreen är det något att skaffa? Jag menar gör den någon nytta, eller är det mest en utseende pryttel (och när det gäller just utseendet går väl åsikterna isär om vad som är snyggast - med eller utan)? :D

Jag har inte testat sjäv men tester man läst säger att den gör stor skillnad. Jag funderar på att skaffa en men kan inte bestämma mig för om jag skall ha en carbon eller en blå.
 
Jag har inte testat sjäv men tester man läst säger att den gör stor skillnad. Jag funderar på att skaffa en men kan inte bestämma mig för om jag skall ha en carbon eller en blå.

Jag kör nog blå - carbon iofs snyggt, men den blå färgen är go och blir nog bra även på flyscreenen. :tummenupp
 
Jag kör nog blå - carbon iofs snyggt, men den blå färgen är go och blir nog bra även på flyscreenen. :tummenupp

Klart du ska ha en flyscreen! tycker det gör endel med vinden, flyttar vinddraget 40cm upp från bröstet skulle jag tro! ungefär! :)

Karbon har jag hört lägger på sådär 10 hästar på topp, fast det kanske bara är en skröna :yoparty
 
Last edited:
Klart du ska ha en flyscreen! tycker det gör endel med vinden, flyttar vinddraget 40cm upp från bröstet skulle jag tro! ungefär! :)

Karbon har jag hört lägger på sådär 10 hästar på topp, fast det kanske bara är en skröna :yoparty

40cm upp från bröstet??? menar du då halsen/huvet?

eller hur lång är du / var börjar bröstet? :confused::)
 
40cm upp från bröstet??? menar du då halsen/huvet?

eller hur lång är du / var börjar bröstet? :confused::)

jag tänker solarplexius och upp! jag är ganska kort (172 typ) så när jag åker sitter jag ganska framåtlutad! men sträcker jag på mej så ja, vinddraget kanske strax över visiret. men altså, några underverk gör ju inte flyscreenen, men det gör skillnad! en klar förbättring faktiskt!
 
Eftersom jag just fått min Triple tänkte jag kolla med er mer erfarna Tripleägare - Flyscreen är det något att skaffa? Jag menar gör den någon nytta, eller är det mest en utseende pryttel (och när det gäller just utseendet går väl åsikterna isär om vad som är snyggast - med eller utan)? :D

Flyscreen?
 
Remus Power Cone= speed triple

Finns det någon som kör med remus power cone på sin speedtriple 1050?
 
Klart du ska ha en flyscreen! tycker det gör endel med vinden, flyttar vinddraget 40cm upp från bröstet skulle jag tro! ungefär! :)

Karbon har jag hört lägger på sådär 10 hästar på topp, fast det kanske bara är en skröna :yoparty

Jo, att det är en skröna får man nog anta - om det inte sitter en extra motor i förstås :D Men jag kör nog flyscreen ändå, även om jag med mina 188 cm får vinden lite annorlunda än du. Sånt är livet :tummenupp
 
Men jag kör nog flyscreen ändå, även om jag med mina 188 cm får vinden lite annorlunda än du. Sånt är livet :tummenupp

Kanske kan man justera vinkeln så att den pressar luften lite högre. Är själv lite intresserad av att få bort lite flugskit och luft från hjälmen/jackan så rapportera när du har fått grejerna på plats.:tummenupp

Är dock helt klart kluven om jag tycker att den adderar någon i skönhet till hojen eller ej...
 
Är dock helt klart kluven om jag tycker att den adderar någon i skönhet till hojen eller ej...

Håller med dig om detta, eftersom den tar bort lite av det naket råa. Den variant som är till -05 och framåt är dock betydligt snyggare än de tidigare flugskärmarna...:) Jag rapporterar när jag fått (och sedan fått fast) den. :yoparty
 
Håller med dig om detta, eftersom den tar bort lite av det naket råa. Den variant som är till -05 och framåt är dock betydligt snyggare än de tidigare flugskärmarna...:) Jag rapporterar när jag fått (och sedan fått fast) den. :yoparty

Om jag inte minns helt fel kan man vrida hela instrumenteringen utan att man vrider lamporna. Och eftersom flyscreenen sitter "på" instrumenteringen följer ju den med så att säja. Dock är justerings vinkeln inte så vid, kanske en eller två centimeter på sin höjd kan du säkert vrida ner den utan att flyscreenen tar i lamporna.
 
faannn!

Kommer inte få tillbaka bågen förrän om tidigast en månad. Funderar på att köpa en gammal båge att gasa runt på i sommar dock. Sämtsa tänkbara tid på året att gå i backen...

Om ramen är krokig blir det lösen av hela bågen. Kommer man få ut marknadsvärde eller det man gav för den? vad tror ni?
 
Kommer inte få tillbaka bågen förrän om tidigast en månad. Funderar på att köpa en gammal båge att gasa runt på i sommar dock. Sämtsa tänkbara tid på året att gå i backen...

Om ramen är krokig blir det lösen av hela bågen. Kommer man få ut marknadsvärde eller det man gav för den? vad tror ni?

Fuck :huvet
Jobbigt läge!! Skaffa en annan hoj medan du väntar för fan...nå'n billig som är lätt att sälja vidare sen.

Du lär få ut marknadsvärdet dvs så att du kan köpa en likvärdig...tillköpt lull-lull tror jag man kan glömma ersättning för tyvärr.
Har en känsla av att försäkringsbolagens känsla för marknadsvärde och likvärdig hoj skiljer sig en del från vad marknaden tycker dock.
 
Last edited:
Jag fick marknadsvärdet + Triumph lull-lull - självrisk. Jag hade ett samtal per telefon med handläggaren där vi kollade på likvärdiga hojar på blocket. Riktigt seriöst inget tjafs ingen långbänk. Jag var nöjd.
 
Jag fick marknadsvärdet + Triumph lull-lull - självrisk. Jag hade ett samtal per telefon med handläggaren där vi kollade på likvärdiga hojar på blocket. Riktigt seriöst inget tjafs ingen långbänk. Jag var nöjd.

Cool, tack för infon, ja vi får se vad som händer efter semestern, vilket som :huvet
 
Såja, nu har man kört bana med sin Speedy (sporthoj steg 1 på Svistad) grymt kul. Det blev 66.. mil totalt. 23 mil dit 23 mil hem och 20 mil på banan. Mycke nyttigt. Kan varmt rekommenderas.
 
Back
Top