Hagbard skrev:2159940En bild i alla fall. Har dock både orginal lyse och styre på igen.
Gillade lyktorna skarpt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hagbard skrev:2159940En bild i alla fall. Har dock både orginal lyse och styre på igen.
sgtpepper skrev:2160017Hagbard och TM: låter bra, då ska jag också testa MC-Experten, ombyte förnöjer säger de ju och min sista (jävligt dyra) service på Freewheel lämnade inte en känsla av uppsluppen glädje om man säger så.
TM skrev:2160098Du har inte funderat på att börja serva din hoj själv? Jag skulle nog överväga det iaf om jag hade en så "gammal"hoj (ingen garantitid som kräver stämplar från en auktoriserad verkstad). Jag tittade lite på detta i Haynes-manualen på min gamla Tiger 900 och i servicemanualen till S3/Daytona 955i 02-04 (jag har den senare som .pdf), kan säga att själva mätningen av ventilspelet verkade busenkel (bara kolla med bladmått). Behövdes det bytas ut några shims så blev det förstås lite mer jobb, men min erfarenhet av Tigern så var det inte ofta som shimsen behövdes bytas ut.
Thermal skrev:2158344Kanonsida det där, fungerar det bra att beställa därifrån? Snabb leverans?
Vafan säger du pojk! Den är inte gammal!!TM skrev:2160098Du har inte funderat på att börja serva din hoj själv? Jag skulle nog överväga det iaf om jag hade en så "gammal"
sgtpepper skrev:2161017Vafan säger du pojk! Den är inte gammal!!
Nä, allvarligt talat så gör jag gärna allmänt underhåll som olje- och filterbyte och byte av drivpaket och sånt som inte känns allt för avancerat men inte kompletta servicar. Min XR650 servar jag själv, men den känns inte så dyr att göra fel på och så har jag en reservmotor till den "if the shit hits the fan".
Det jag just nu behöver är en kontroll för att kolla mina tändkurvor och kanske mappa om, den går lite bluddrigt på låga varv. Så då behöver jag antingen en verkstad med orginal-Gameboy:en, eller en egen TuneBoy och en sådan har jag inte för tillfället.
Gör det! Kör du med den nya USB-baserade varianten eller den äldre som använder serieporten? Vad kostade hela paketet inkl. frakt för dig i SEK?selin skrev:2162459
Återkommer med resultat.
sgtpepper skrev:2163220Gör det! Kör du med den nya USB-baserade varianten eller den äldre som använder serieporten? Vad kostade hela paketet inkl. frakt för dig i SEK?
selin skrev:2162459Kan rekommendera Tuneboy, men om jag ska vara helt ärlig så har jag inte vågat pillat nåt änHar laborerat med lite olika mappar bara.
Har fått den att gå riktigt bra nu känns det som. Ska bromsa den på fredag, mest för A/F, men samtidigt är det ju kul att se vad man har på bakhjulet.
Men visst fan känner man sig ball när grannarna går förbi och man har kabeln inkopplad![]()
Återkommer med resultat.
xyx skrev:2163322Ska bli kul att se din kurva. Särkskilt A/F värdena.
Har själv tuneboy och har mest labbat lite.
Kör på en något utjämnad 10159-map.
Är nog bra att feta till den lite, flytta fram tändningen mariginellt samt lyfta varvstoppet lite.
selin skrev:2163551Kör med 10130PKTour som jag laddat ner från t595.net. Provade med PKPower först som tydligen ge mer effekt på topp, men Tour-mappen känns betydligt behagligare, drar fint hela vägen.
Hoppas verkligen att A/F är på en acceptabel nivå, blev ju lite fundersam när Lt.Jake hade bromsat sin, men då har ju han ett extremt kort system. Dock hur ballt som helst![]()
Vore kul att se din mapp! Visst heter du Emil på t955i.net ?
Stoffe skrev:2164317Jag funderar på att byta till ett crosstyre men jag undrar om det är så stor skillnad mot original. Jag har ju den nya modellen -05. Är det någon som har erfarenhet av vad det blir för skillnad om man byter?
//"Stoffe"
selin skrev:2164358Hur långt är ett snöre? Som jag skrev tidigare tycker JAG att Triplen blir bättre av ett crosstyre. Men det finns ju hundratals olika böjar att välja på, alla kanske inte passar just din körställning.
Stoffe skrev:2164393
Jag tycker även att min fladdrar lite väl mycket i styret när jag kör över ojämnheter. Nån som har medicin för detta? Vad kör ni andra med för inställning på framfjädringen?
//"Stoffe"
selin skrev:2164440En idé är ju att ta med dig en mejsel och prova dig fram?
Här finns det lite tips på inställningar att leka med.Stoffe skrev:2164393Jag tycker även att min fladdrar lite väl mycket i styret när jag kör över ojämnheter. Nån som har medicin för detta? Vad kör ni andra med för inställning på framfjädringen?
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |