Triumph Speed Triple-tråden

Hej,

Skulle slänga på ett nytt bakdäck och måste väl ta av bak hjulet och dra till en däck krängare. Är det svårt att få av bakhjulet?

Eller finns det nån som känner till nån däckkrängarfirma i Göteborg som kan fixa alltihop?

Jag frågade Johans Mc och de ville ha 900 spänn, vilket jag tycker är hutlöst.

Johans Mc. Vilka ockrare! Det tar max 3 min att plocka av hjulet. Har man gjort det tidigare går det ännu snabbare!

Lämnar man fälgen lös till en däckmoj är allt över 300kr för omläggning dyrt. Byter man på en MC firma tar de hutlöst betalt för detta.

Finns det ingen speedtriplebroder i Götelaborrg med ett depåstöd och en 46mm ringnyckel som kan bistå dig mot lämplig muta? :va
 
Hej,

Skulle slänga på ett nytt bakdäck och måste väl ta av bak hjulet och dra till en däck krängare. Är det svårt att få av bakhjulet?

Eller finns det nån som känner till nån däckkrängarfirma i Göteborg som kan fixa alltihop?

Jag frågade Johans Mc och de ville ha 900 spänn, vilket jag tycker är hutlöst.

så här gör jag, the very easy version:
depåstöd, stooor skiftnyckel, av med däcket, in i bilen till gummigubben

skall själv byta däck nu eg. men mitt problem är tiden :huvet

Sen finns det väl en idé om att lära sig själv kränga på fälg, skall ju vara sååå enkelt :tummenupp
 
Fan datan dog så fort jag skickade iväg meddelandet.

Aja det verkar väl inte svårt egentligen. Har inget depåstöd bara. Tänkte trixa ihop nåt själv.
(Håller tummarna)
 
Har provkört nu och jösses vilken skillnad. Bromsen tar direkt, förut tog den inte förens man dragit in greppet ganska långt. Den tar även mycket hårdare. Beläggen är inte inslitna ännu och det känns som lite luft kvar när man står stilla och klämmer på bromsen. Men när man kör känns bromsen perfekt. Mycket bättre än t.ex. min gamla r6a. Ska prova lufta lite mer när jag får ork och tid. grymt nöjd iaf. :tummenupp

:tummenupp Det lät ju riktigt bra börjar själv bli less på den svampiga frambromsen på min triple den tar ju inte förrän man har handtaget mot styret (nästan ialf). Provkörde en gsxr 1000-07 igår fan vilka grymma bromsar om man jämnför mot mina. Var det svårt att få dit allt och få det att fungera?

Kan man fixa till orginal bromsarna på något sett? såg att du skrev att man kan byta kolvar,hjälper det?
 
:tummenupp Det lät ju riktigt bra börjar själv bli less på den svampiga frambromsen på min triple den tar ju inte förrän man har handtaget mot styret (nästan ialf). Provkörde en gsxr 1000-07 igår fan vilka grymma bromsar om man jämnför mot mina. Var det svårt att få dit allt och få det att fungera?

Kan man fixa till orginal bromsarna på något sett? såg att du skrev att man kan byta kolvar,hjälper det?

675kolvar i oken + radial-bromspump (nissin) = grym broms! :yoparty

Det hade säkert blivit tillräckligt bra att bara byta kolvarna men då jobbet med bromspumpen redan var gjort fick den sitta kvar den med.
 
Fan datan dog så fort jag skickade iväg meddelandet.

Aja det verkar väl inte svårt egentligen. Har inget depåstöd bara. Tänkte trixa ihop nåt själv.
(Håller tummarna)
Ett järnrör genom hålet i navcentrumet och något att palla upp mot, pallbockar, en trave bräder eller vad som helt som är stabilt nog. Lite lurigare att få av fälgen då du måste balansera hojen samtidigt men det går.
 
675kolvar i oken + radial-bromspump (nissin) = grym broms! :yoparty

Det hade säkert blivit tillräckligt bra att bara byta kolvarna men då jobbet med bromspumpen redan var gjort fick den sitta kvar den med.

Ok låter ju grymt bra, vad får man ge för nya kolvar och vart kan man köpa det?
 
Nu är iaf hojen besiktad och klar, ska bara köras in. Frågan är vilken tråd man hör hemma i nu när den plötsligt blev en triplekonverterad Daytona istället för en Speed Triple? :lol
 
Det var kul att gazza lite på Mantorp igår. :yoparty

Tyvärr kastade packboxen i vänsterbenet in handuken och pinkade(!) ur sig en massa olja efter sista repan!

Jag som aldrig ens kört på slangen (läs feg) känner mig orättvist behandlad efter knappt 1900mil. :huvet
 

Bifogat

  • IMG_2225.JPG
    IMG_2225.JPG
    43.2 KB · Visningar: 87
Det var kul att gazza lite på Mantorp igår. :yoparty

Tyvärr kastade packboxen i vänsterbenet in handuken och pinkade(!) ur sig en massa olja efter sista repan!

Jag som aldrig ens kört på slangen (läs feg) känner mig orättvist behandlad efter knappt 1900mil. :huvet

Bara att vänja sig...har bytt mina ett antal gånger...första bytet på min va efter en dag på knutstorp å de va me innan man börja kladda på slangen....

Ingen som har en Enkel "kuts" liggande till en -06:a???
Fundera på att såga lite i en för att fälla in ett baklyse....
tror de blir nice:yoparty:yoparty
 
Snart ä det fredag.....

Hojen på Hojshoppen i Laxå för lite kärlek så Speedyn är i form för 2 dagars pisk på Kinnekullering :yoparty
Ska testa nya Metzler M5 nu med flera fegis markeringar i sidorna, Japp nu finns inte bara kyckling randen att beskåda nu ska man kunna ser i vilken grad man är Kyckling...:banana
 
:tummenupp Det lät ju riktigt bra börjar själv bli less på den svampiga frambromsen på min triple den tar ju inte förrän man har handtaget mot styret (nästan ialf). Provkörde en gsxr 1000-07 igår fan vilka grymma bromsar om man jämnför mot mina. Var det svårt att få dit allt och få det att fungera?

Kan man fixa till orginal bromsarna på något sett? såg att du skrev att man kan byta kolvar,hjälper det?

Jag hade en Brembo pump som man kan lufta upptill & det blev skillnad det med:tummenupp
Kanske inte bästa bilden men bromsar gör den ju:tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_0298.jpg
    IMG_0298.jpg
    192.5 KB · Visningar: 118
Betty poserar för mobilkameran enjoy :tuttar :)
 

Bifogat

  • Betty 1.jpg
    Betty 1.jpg
    188.8 KB · Visningar: 97
  • Betty 2.jpg
    Betty 2.jpg
    212.9 KB · Visningar: 109
  • betty reg 2.jpg
    betty reg 2.jpg
    203.1 KB · Visningar: 90
  • KrashPuckar 1.jpg
    KrashPuckar 1.jpg
    188.9 KB · Visningar: 97
  • Slipon 1.jpg
    Slipon 1.jpg
    162.6 KB · Visningar: 103
  • Xenonlights 1.jpg
    Xenonlights 1.jpg
    188.7 KB · Visningar: 91
  • Tailtidy 1.jpg
    Tailtidy 1.jpg
    179.9 KB · Visningar: 97
Veckodos av adrenalin

Så har man precis fått sin veckodos av adrenalin.

Värmdövägen.170 blås och vips så tightar det upp och en bil kastar sig framför. Snabbt ner mot dryga 40 km/h. Bakbromsen fick instinktivt leka med frambromsen. Efter en microsupersekund säger det *poff* och all bromsverkan på bakhjulet försvinner… Hjärtat drar fem frivolter och hjärnan hinner tänka tanken "det här kommer göra ont, fan vad jobbigt att jag har baksnus under läppen". Behövde lite extra gummi mot marken just då - tyckte iallafall jag under den sekunden.

Fasten man är noob så var kroppen lite med sen den gångna helgen på Kinnekulle. Spikar hårdare på frambromsen och inväntar släpp. Kommer som ett brev på posten, börjar pumpa och drar veckans snabbaste motorbromsning i kombo. Motstyr, viker ner mot höger slänt in case of. Som tur var slapp jag blanda gräs och en finbakad General-paj den här gången.

Stannar till och ser att bulten/sprinten som flyttar kraft från fotbromsens "pedal" vidare är borta.

Lärdom 1) Lägg mer pengar på att köra bana
Lärdom 2) Kör snabbare så att du alltid är framför eventuella bilar


Och ja, det här är skrivet med glimen i öget. Eventuella moralpredikare kan hoppa över till www.dagen.se.

20100504-e7y3u59uenca47uc7qejd3cdww.jpg
 
Back
Top