Triumph scrambler

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Efter mycket velande fram och tillbaka så stannade chokladhjulet på en Triumph scrambler 1200 xc.
Jag har gillat modellen sen den kom, men tyckt att den var för dyr.
Nu blev det iaf en fullsmetad sån och jag hoppas och tror att det kan vara den perfekta mixen.
Snygg och användbar till både vardagsåkning och längre resor.

Och en egen tråd behöver den så klart.
 
Efter mycket velande fram och tillbaka så stannade chokladhjulet på en Triumph scrambler 1200 xc.
Jag har gillat modellen sen den kom, men tyckt att den var för dyr.
Nu blev det iaf en fullsmetad sån och jag hoppas och tror att det kan vara den perfekta mixen.
Snygg och användbar till både vardagsåkning och längre resor.

Och en egen tråd behöver den så klart.
Grattis till hojvalet. Mycket trevlig maskin. Slog till på en XE i fjol och är riktigt nöjd. Oväntat kurvhungrig. Med avgas, filter och boosterplug från https://www.tecbikeparts.com/ försvann dom tråkiga lågvarvsdipparna. Ljudet blev också beroendeframkallande.
Dock ska lågvarvsegenskaperna ha blivit bättre med Euro-5 vad jag förstår.
 
Tackar!
Ja XE´n är ju snäppet coolare, men med min längd så passade XC bättre.
Tack för tipset, ska genast kika lite på sidan.
Vad blev det för system?
 
Det som dom har på Tecbikeparts. Klart prisvärt samt enorm viktbesparing.
Köpte det främst för att få ned temperaturen från katalysatorn som kan vara besvärande, varma sommardagar i stadstrafik. Gav oväntat trevligt ljud som bonus :D
Känns som om man har perfekt maskin för allt nu. Förutom långfärdsåka. Där behövs det, enligt min uppfattning, bättre dyna samt någon form av ruta. Det är svårt att hitta något som är snyggt och samtidigt ger bra skydd.
Funderar på denna Givi 140A
Screenshot from 2022-03-16 08-08-55.png
 
Jag tänker att den ska funka för långturer också, men min erfarenhet av hojar med vindskydd är att man då får leva med turbulensen vilket jag tycker är mycket jobbigare än vind i bröstet.

Det blir en fyradagars till Norge i juni, så jag får väl göra en ordentlig utvärdering efter det .

Hur som helst ska det bli sjukt skoj att köra denna maskin.
 
Lite nyfiken på denna "scrambler", dvs XE modellen.
Egentligen är den emot mina principer, då en sådan ska vara lättare.

Men kan inte låta bli att snegla på denna ändå.
1200cc parallelltwin och riktiga fjädring med tillhörande markfrigång..
Stuket faller mig i smaken också.
De börjar komma på begmarknaden.
2019 hade barnsjukdomar har ja läst till mig.

Sen verkar en del haft problem med överhettning.
Många fall verkar bero på allt skit som flyger upp i kylaren, sådant
går ju att åtgärda.
Men går den snålt och blir varm också?
Nån som ECU tune'at och få den att inte bli så het?
Katten bidrar ju en del, men sådant går som bekant också att åtgärda.
 
Den ser ut att vara väldigt grusbus -vänlig för sin storlek och vikt.
 
  • Gilla
Reaktioner: TCE
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top