Triumph rocket III

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nån som har provkört Triumphs 2,3-litersglidare? Den lär åtminstone ha vrid så det räcker :)

Att den väger som två sporthojar ligger dock inte på pluskontot...

122_0311_triumph03_z.jpg

*host* :felämne *host* :tungan
Varför har man byggt en traktor med två hjul? Måste vara opraktiskt... förstår inte det där.

vågen skrev:
Varför har man byggt en traktor med två hjul? Måste vara opraktiskt... förstår inte det där.
Vad som är "sport" kan givetvis diskuteras, men denna maskin är allt såpass extrem, på sitt sätt, så att den den passar in i allmänna MC-forumet.

vågen skrev:

För att alla gamla återfallsknuttar har möjlighet att köpa den största glidaren de får ta på! Men man ju fråga sig om de har vett nog att ta en avrostning innan de börjar köra med besten! Precis när VTX1800 så provkörde jag en sådan! Redan där förstod jag att ja aldrig kommer köpa en sån tung glidare. Är det inte dags att införa backväxel på dessa för man ser ju hur tungt det är för några som har de största glidarna. :D

Just ja! Sorry jag har inte provkört den. Men jag ska träna på att lägga en massa kilon på trampcykel och känna hur balansen blir innan jag provar Rocket

Last edited:
Personligen förstår jag inte alls den där kubikhysterin som verkar råda i vissa kretsar...

1100cc alt 1300cc är helt ok men över det så börjar hojarna bli jäkligt tunga!

vågen skrev:
Varför har man byggt en traktor med två hjul?
Du menar som Ducati Monsters? Ja det kan man ju undra... :p ;)

Jag skulle gärna provköra en Rocket, läste ett test av den och där framgick det att den var förvånansvärt smidig för sin storlek, vilket man kanske ska ta med en nypa salt innan man testat själv, men med det där vridmomentet så måste det ju vara en upplevelse.

Nacka skrev:
Personligen förstår jag inte alls den där kubikhysterin som verkar råda i vissa kretsar...
Tror inte det är kubiken i sig som "folk" vill åt, utan snarare vridet. Vikten är en bieffekt.

Dra den 0-100 med era "Rettor", "Gixar" och "Ducar" (plastraketer) :arsele

------ :krama ------

Last edited:
motardnisse skrev:
För att alla gamla återfallsknuttar har möjlighet att köpa den största glidaren de får ta på! Men man ju fråga sig om de har vett nog att ta en avrostning innan de börjar köra med besten! Precis när VTX1800 så provkörde jag en sådan! Redan där förstod jag att ja aldrig kommer köpa en sån tung glidare. Är det inte dags att införa backväxel på dessa för man ser ju hur tungt det är för några som har de största glidarna. :D

Just ja! Sorry jag har inte provkört den. Men jag ska träna på att lägga en massa kilon på trampcykel och känna hur balansen blir innan jag provar Rocket

GoldWing med flera har back.....

Tony Tiger skrev:
Dra den 0-100 med era "Rettor", "Gixar" och "Ducar" (plastraketer) :arsele

------ :krama ------
Varför bara till hundra? Är det toppfarten på din?

Bingo skrev:
Varför bara till hundra? Är det toppfarten på din?

Det vore mer intressant att se vad en KTM 625 gör 0-100...

5 sec? Om man inte slänger i moster Olga i en cykelkorg på den :7peta

triple skrev:
Det vore mer intressant att se vad en KTM 625 gör 0-100...

5 sec? Om man inte slänger i moster Olga i en cykelkorg på den :7peta

:rofl :rofl :rofl Skoj....

5 sec gör den med moster Olga och hennes tax peppe. :tummenupp

Något effektmonster är det kanske inte... 142 hk vid 5,75 krpm orginal. Vridet på 200 Nm vid 2,5 krpm kan nog å andra sidan få moster Olga att skita på sig.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti