Triumph MC väljer LF för sin märkesförsäkring

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 1050
Länsförsäkringar Sak är från och med den 1 maj 2014 ny försäkringsgivare för Triumphs märkesförsäkring. Försäkringen, som gäller både gamla och nya motorcyklar, kan tecknas av Triumph-återförsäljare, via märkesförsäkringens kundtjänst eller via webplatsen www.triumphforsakring.se.

Räknade på min Tiger 1050 och hamnade på 4500kr för en helförsäkring. Helt ok, idag betalar jag 4600kr för en halv hos bilsport och MC. Bara läsa igenom villkor och självrisker innan man ev. byter.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag skickade in en ansökan till min Speed triple. Återkommer med info.
 

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Ganska handikappad webbtjänst. Det gick inte att få en enda prisuppgift på Daytona 675 förutom en som är 25kW-reggad, vilket är ganska ointressant för mig.

Undrar vad som krävs för att man ska kunna se priset direkt på webben. Alla (10?) jag testade kan ju omöjligen vara högriskade (import etc).
 

pipan_

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Ort
Gävleborg
Hoj
Kawasaki z-750 Såld, Daytona 675 -09 Såld, Aprilia Tuono 1100 Factory
Har precis pratat med Triumph om försäkringen som dom erbjuder och premien läg riktigt bra till men sen kom pungsparken, 25 000 i självrisk på min Daytona 675...:gråta
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Har precis pratat med Triumph om försäkringen som dom erbjuder och premien läg riktigt bra till men sen kom pungsparken, 25 000 i självrisk på min Daytona 675...:gråta
Mmm, jag tror det blir priset att betala för att få en hyfsad premie på en sporthoj - att så lite plast kostar så mycket pengar innebär ju att många maskiner går till inlösen trots relativt små skador. De verkar ser detta som en försäkran om att sporthojsåkare verkligen gör vad de kan för att minska risken för vurpa - den lägre premien finansierar väl inom inte allt för många år en självrisk om olyckan skulle vara framme. Och om man inte avser att vurpa var och varannan säsong...

Men det låter saftigt när man ser siffran.
 

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Har precis pratat med Triumph om försäkringen som dom erbjuder och premien läg riktigt bra till men sen kom pungsparken, 25 000 i självrisk på min Daytona 675...:gråta

Hur bra låg de? 25kW-daytonan kostade under 3000 per helår för mig (man, 30 år gammal, körkort i ett år, bor i Malmö).
Ligger fulleffektsvarianten ens i närheten är den ju ändå värt att överväga. 25000 i självrisk skulle ju kunna periodiseras u så att man faktiskt tjänar på försäkringen redan efter ett skadefritt år.
Jag finner det rimligare att betala hög självrisk och ordentligt låg premie än en ständigt hög premie tills dess att skiten träffar fläkten.
Men det är nog för att den största risken för att något händer mig inte kommer från vansinnesfärder utan snarare från "shit happens-events". Har man en kalkylerad tid mellan crasher som är tätare än 2 år blir det ju dock helt annorlunda.
 

pipan_

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Ort
Gävleborg
Hoj
Kawasaki z-750 Såld, Daytona 675 -09 Såld, Aprilia Tuono 1100 Factory
Hur bra låg de? 25kW-daytonan kostade under 3000 per helår för mig (man, 30 år gammal, körkort i ett år, bor i Malmö).
Ligger fulleffektsvarianten ens i närheten är den ju ändå värt att överväga. 25000 i självrisk skulle ju kunna periodiseras u så att man faktiskt tjänar på försäkringen redan efter ett skadefritt år.
Jag finner det rimligare att betala hög självrisk och ordentligt låg premie än en ständigt hög premie tills dess att skiten träffar fläkten.
Men det är nog för att den största risken för att något händer mig inte kommer från vansinnesfärder utan snarare från "shit happens-events". Har man en kalkylerad tid mellan crasher som är tätare än 2 år blir det ju dock helt annorlunda.

jadu den låg under strax under 3k för mig (man 30) som bor i en håla.
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Street Triple, centrala gbg.. 4600.. Betalar 11000-något hos Bilsport&Mc..

Fan.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Drygt 5400:- för min Street triple R -12 var ju inte blodigt. Självrisk på vagnskada uppgiven till 5000:- kan jag leva med.

Får se om det blir byte framöver.
 

pipan_

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Ort
Gävleborg
Hoj
Kawasaki z-750 Såld, Daytona 675 -09 Såld, Aprilia Tuono 1100 Factory
Drygt 5400:- för min Street triple R -12 var ju inte blodigt. Självrisk på vagnskada uppgiven till 5000:- kan jag leva med.

Får se om det blir byte framöver.

Så stog det för mig på hemsidan med, men när jag ringde och pratade med dom så sa hon att självrisken var 25000... så ett samtal rekommenderas eftersom sidan inte verkar vara uppdaterad med modell specefik självrisk.
 

soap

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2005,Triumph speed triple
Skickade in min förfrågan idag... Ska bli kul å se hur dom mäter sig mot Svedea...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Så stog det för mig på hemsidan med, men när jag ringde och pratade med dom så sa hon att självrisken var 25000... så ett samtal rekommenderas eftersom sidan inte verkar vara uppdaterad med modell specefik självrisk.

Attans!

Jag kollade ju bara medelst mitt registreringsnummer på hemsidan. Nåväl, får se när det blir dags att byta vad som gäller där och då.

Tack för upplysningen!
 

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 1050
Så stog det för mig på hemsidan med, men när jag ringde och pratade med dom så sa hon att självrisken var 25000... så ett samtal rekommenderas eftersom sidan inte verkar vara uppdaterad med modell specefik självrisk.

Kolla vilket villkor/förköpsinformation som ligger på hemsidan. Det skall vara det som står där som gäller om du tecknar försäkringen via nätet. Ta ett par skärmdumpar för att gardera dig. LF kan aldrig komma i efterhand och säga att något annat gäller om det inte tydligt framgår på hemsidan. Står det sjr 5000kr på hemsidan för vagn så är det 5000kr som gäller.
 

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Kolla vilket villkor/förköpsinformation som ligger på hemsidan. Det skall vara det som står där som gäller om du tecknar försäkringen via nätet. Ta ett par skärmdumpar för att gardera dig. LF kan aldrig komma i efterhand och säga att något annat gäller om det inte tydligt framgår på hemsidan. Står det sjr 5000kr på hemsidan för vagn så är det 5000kr som gäller.

Det står i förköpsinformationen att "Daytonamodeller som är yngre än 10 år är självrisken 25000kr" för både stöld och vagnskada istället för de vanliga 3000kr resp. 5000kr.

Sååå... Dags att börja spana efter 2006:eek:r som kan bli riktigt billiga att äga om två år? :D
 

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 1050
Det står i förköpsinformationen att "Daytonamodeller som är yngre än 10 år är självrisken 25000kr" för både stöld och vagnskada istället för de vanliga 3000kr resp. 5000kr.

Sååå... Dags att börja spana efter 2006:eek:r som kan bli riktigt billiga att äga om två år? :D

Förklarar saken :)
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Street triple -10
8000 Hel/hel
Man, 23 år

Blir lagom tills nästa år då det troligtvis är dags för uppdatering :)
 

Norstrom1

Ny medlem
Gick med
11 May 2013
Ort
Södertälje
Hoj
Street triple
Street triple -10
Man, 27 år.
Betalade hel ca 11 500 kr på If
Nu med länsförsäkringar 5200 kr för hel
 

Str3 R

Guest
Hmmm, lite misstänkt billigt för min Str3 R, undrar om man får hjälp när man behöver den. Men frestande billigt är det så jag har skickat en del frågor till dem. Jag har ju två Triumph försäkrade i vad som förr var Triumph märkesförsäkring hos If, där har jag 50% rabatt på den billigare Trajjan i premie. Har LF 50% rabatt också kan det vara värt att byta för min del, sparar en hel del slantar då.

Tack för tips Kalle_kanel! :tummenupp
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
3200 kr hel/hel för min Street Triple 2009. 5000 kr vagnskada. Man 40+.
Tyckte det var billigt som jag har nu via Bilsport&MC för ca 5500 kr/år?

Hmmm....försäkringen gäller ju årsvis så jag får väl inga cash tillbaka av Bilsport om jag skulle byta nu? Inte ens om jag ställer av den några dagar? Är det bara vid ägarbyte som jag kan kräva cash tillbaka?
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top