Triumph Daytona 675-tråden!

Hej! Har köpt en D675 precis, dock har den blivit sänkt av en tidigare ägare. Jag skulle vilja återställa höjden på den så jag undrar om nån här kanske sitter på en original länk så kallad ”dogbone” som dom kan tänka sig sälja?
Mvh Alex
 
Vill tipsa om att Lackman kan blanda Tornadoröd på sprayburk. Färgkod är Standox CM och färgen i min burk blev likadan som original efter att ha lagt klarlack ovanpå.
 
Funderar på att byta bromspumpen för frambromsen då jag inte är riktigt nöjd med hur fritt framhjulet rullar efter jag renoverat oken.
Tycker fortfarande att bromsen ligger an lite för mycket.
Tänker då att det kanske är dags att renovera huvudcylindern eller byta hela pumpen.
Något jag bör tänka på vid köp av pump?
Kan jag montera vilken pump jag vill?
Vad rekommenderas i så fall?
Kan jag montera en brembopump för senare Daytonamodell på min 07’a?
 
Last edited:
Funderar på att byta bromspumpen för frambromsen då jag inte är riktigt nöjd med hur fritt framhjulet rullar efter jag renoverat oken.
Tycker fortfarande att bromsen ligger an lite för mycket.
Tänker då att det kanske är dags att renovera huvudcylindern eller byta hela pumpen.
Något jag bör tänka på vid köp av pump?
Kan jag montera vilken pump jag vill?
Vad rekommenderas i så fall?
Kan jag montera en brembopump för senare Daytonamodell på min 07’a?
Ja du kan använda bromspump/huvudcylinder från valfri hoj med samma dimension på cliponen (i princip alla sporthojar). Bara välja nåt från en nyare hoj som inte gått så långt.
 
Ja du kan använda bromspump/huvudcylinder från valfri hoj med samma dimension på cliponen (i princip alla sporthojar). Bara välja nåt från en nyare hoj som inte gått så långt.
Tack.
Ska jag se om jag hittar en renoveringssats eller om man kanske ska gå på en brembopump istället.
 
Tack.
Ska jag se om jag hittar en renoveringssats eller om man kanske ska gå på en brembopump istället.
Finns på EBay från England för runt 600kr (finns för ca 2000kr med och då ingår nya kolvar som sällan behöver bytas) inkl frakt, men då tillkommer väl moms å tull numera ?‍♂️
 
Tack.
Ska jag se om jag hittar en renoveringssats eller om man kanske ska gå på en brembopump istället.
Jag har köpt delar från Sprint Manufacturing tidigare utan att vara missnöjd. Hur det fungerar nu efter Brexit vet jag inte...

1633948117877.png
 
Finns på EBay från England för runt 600kr (finns för ca 2000kr med och då ingår nya kolvar som sällan behöver bytas) inkl frakt, men då tillkommer väl moms å tull numera ?‍♂️
Haha, vet inte varför men jag kollade ju lite för oken ? Aja, inget att se, gå vidare!
 
har bra relation med min lokal handlare så har bett dem komma med ett pris om de tar hem ett kit till mig.
Ska bli intressant att se vilket pris de kan ge.
 
Blev billigare att handla lokalt i Sverige än att beställa från UK.
Får vänta en vecka på delarna men det är det värt.
Tror inte jag fått dem snabbare från UK också stöttar man den lokala handlaren.
 
Köpte denna skönhet i våras! Fick några mil på den på gata men sedan provade jag den på bana och den var hur rolig som helst att köra. Nu blir det banhoj av den så jag köpte lite prylar för det som ska lackas och monteras i vinter..
 

Bifogat

  • 244768800_583962426376352_6272213683475870735_n.jpg
    244768800_583962426376352_6272213683475870735_n.jpg
    135.1 KB · Visningar: 51
  • 244705027_237402595075218_689223520819892499_n.jpg
    244705027_237402595075218_689223520819892499_n.jpg
    81.8 KB · Visningar: 52
Någon som sett en Daytona 765?
Om man skulle råka springa på en och köpbegäret slår in. Är den då värd uppgraderingen?
 
Någon som sett en Daytona 765?
Om man skulle råka springa på en och köpbegäret slår in. Är den då värd uppgraderingen?
Ptjaa, ett tips kan vara att PM:a trådskaparen för denna tråd för 1.5 decennium sedan. Förstår jag det rätt är han väl uppdaterad i saken…?
 
Skulle göra en varmkörning av Daytonan. Den var ovillig att starta. När den ändock startat, var den ovillig att gå och stannade efter en kort stund. Vid nytt startförsök gick det inte alls. Bensinmätaren visade tomt.
Jag väntade en stund och vred ånya på nyckeln. Den botade-om och lät riktigt och bensinen visade halv tank som den skulle. Motorn small igång precis som vanligt och lät som vanligt, MEN check-engine-lampan lyser nu!
Vad är det som händer?
 
Last edited:
Skulle göra en varmkörning av Daytonan. Den var ovillig att starta. När den ändock startat, var den ovillig att gå och stannade efter en kort stund. Vid nytt startförsök gick det inte alls. Bensinmätaren visade tomt.
Jag väntade en stund och vred ånya på nyckeln. Den botade-om och lät riktigt och bensinen visade halv tank som den skulle. Motorn small igång precis som vanligt och lät som vanligt, MEN check-engine-lampan lyser nu!
Vad är det som händer?
Ladda batteriet om du inte gjort det, fick en hel hög med konstiga fel på min med lite dåligt laddat batteri
 
Skulle göra en varmkörning av Daytonan. Den var ovillig att starta. När den ändock startat, var den ovillig att gå och stannade efter en kort stund. Vid nytt startförsök gick det inte alls. Bensinmätaren visade tomt.
Jag väntade en stund och vred ånya på nyckeln. Den botade-om och lät riktigt och bensinen visade halv tank som den skulle. Motorn small igång precis som vanligt och lät som vanligt, MEN check-engine-lampan lyser nu!
Vad är det som händer?

Ladda batteriet om du inte gjort det, fick en hel hög med konstiga fel på min med lite dåligt laddat batteri
Hmmm....det är fulladdat.
Kopplade ur det i hopp om att släcka check-engine men den lyste så fint, när jag startade efteråt.
 
Hej. Börjar planera hojköp inför våren och just nu ser daytonan mest intressant ut. Har idag en street rs-20 så vet att jag gillar karaktären i den 3-cylindriga motorn. Tänkte försöka få tid att köra lite bana, och tycker min nuvarande hoj är för fin att kasta i lecakulorna. Står ju säkert i tråden men om nån kan redogöra om det finns årsmodeller som ska undvikas. När gjordes uppdateringar/facelift? Vanliga problem? Nån form av prisindikation( finns bara 1 till salu just nu).

Tacksam om någon vill ta sig tid att svara.
 
Skulle göra en varmkörning av Daytonan. Den var ovillig att starta. När den ändock startat, var den ovillig att gå och stannade efter en kort stund. Vid nytt startförsök gick det inte alls. Bensinmätaren visade tomt.
Jag väntade en stund och vred ånya på nyckeln. Den botade-om och lät riktigt och bensinen visade halv tank som den skulle. Motorn small igång precis som vanligt och lät som vanligt, MEN check-engine-lampan lyser nu!
Vad är det som händer?
Om motorlampan lyser så ska man kunna få en felkod från ECUn? Det borde hjälpa dig att felsöka. Köp en OBD adapter och läs av felkoden med TuneECU kanske?

Du får gärna skriva en liten guide för oss andra sedan ;)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top