Triumph Daytona 675-tråden!

Relativt nybliven daytonaägare här, men har lite vajsing med den. Hastighetsmätaren glappar ur och blinkar med en etta titt som tätt och bränslemätare + shiftlights verkar inte heller fungera. Har lite vinterpyssel med felsökning. Lärde mig en sak i dagarna i varje fall och det är att byter man batteri, så se upp så det inte är lite för klent amperetal. Gick på samma benämning som originalbatteriet, men det nya visade sig bara vara 5,5Ah och då slog inte ECUn till startmotorn. Bytte till ett Liion istället och nu fungerar den som den ska.

Nu ska man bara komma på vilken slipondämpare man ska köpa hmm....
 
Grattis till ett bra köp

Relativt nybliven daytonaägare här, men har lite vajsing med den. Hastighetsmätaren glappar ur och blinkar med en etta titt som tätt och bränslemätare + shiftlights verkar inte heller fungera. Har lite vinterpyssel med felsökning. Lärde mig en sak i dagarna i varje fall och det är att byter man batteri, så se upp så det inte är lite för klent amperetal. Gick på samma benämning som originalbatteriet, men det nya visade sig bara vara 5,5Ah och då slog inte ECUn till startmotorn. Bytte till ett Liion istället och nu fungerar den som den ska.

Nu ska man bara komma på vilken slipondämpare man ska köpa hmm.

Ja köpte mig ett gpr slipon jävlar vikken skillnad de blev på ljud men googlar man lite så är väl Arrow de bästa men är väl från person till person.
 
ska fixa min regskylstbelysning har ju bytt till gpr men inte satt ditt belysningen har ni några förslag på hur man ska göra de snyggt vart har ni köpt värmebeständig tejp för att linda kabeln Med vänlig hälsning tjompen
 
I helgen blev det lite vård av hoj.
Den känner sig en aningen naken just nu.
Men jösses vad den vill ut och rastas.[
ATTACH=CONFIG]442620[/ATTACH]
 

Bifogat

  • Image uploaded from iOS (2).jpg
    Image uploaded from iOS (2).jpg
    1.7 MB · Visningar: 50
Sugen

Jag börjar bli lite sugen på att byta ut StorTwin:en mot nå't lite lättare.
'har siktat in mig på första generationens (2006-2008) Daytona.

Två frågor dyker då upp:
1. Måste man ha en R eller funkar utanR tillräckligt bra? ('tänker inte köra bana, men jag brukar ha alldeles för bråttom på allmän väg).
2. Försäkringskostnad? (50+, inlåst i eget garage).
 
Jag börjar bli lite sugen på att byta ut StorTwin:en mot nå't lite lättare.
'har siktat in mig på första generationens (2006-2008) Daytona.

Två frågor dyker då upp:
1. Måste man ha en R eller funkar utanR tillräckligt bra? ('tänker inte köra bana, men jag brukar ha alldeles för bråttom på allmän väg).
2. Försäkringskostnad? (50+, inlåst i eget garage).

1. Finns ingen R-version på första generationen. Finns special edition men det var bara färgsättning och inga bättre komponenter.
2. Omöjligt att svara på försäkringskostnad då vi ej vet var du bor. Är själv 43 och bor i centrala Göteborg. Har hojen i låst utrymme. Betalar ca 10k för hel/hel.

Sen är ju ett av de svåra hindren att hitta en cykel att köpa. Verkar som alla håller hårt i sina Daytonas. ;-)
 
Leta upp ett regnummer och prova dig fram på de olika försäkringsbolagens hemsidor.
Det går alldeles utmärkt att köra utan R så länge du ställer in fjädringen efter din vikt och körstil samt köper bromsbelägg som motsvara ditt behov. :tummenupp
 
Tre dagar på Kinnekulle avklarade varav en som flaggvakt och två dagar på banan.
Hemma igen med rasslande hoj. Hörde kraftigt rassel från höger sida av motorn när jag körde av efter pass 6. Kammkedjesträckaren är kass. Rullade lugnt upp till depån och motorn lät förutom rasslet normalt. Är det stor risk att kammkedjan kuggat över?
Meken hare beställt ny sträckare och ska samtidigt som den monteras kolla så kammen står rätt.
Hoppas för allt jag är värd att motorn klarat sig.

Men men det som var positivt var ju att man fick prova polarens Yamaha R6 på söndagen.
Fan den var ju inte dum den hojen heller....
 
Säljer lite överblivna delar till en daytona 675, tillhört en 2007;

Speedohealer SH-V4: 500:-
Bromsbelägg nya snell sinter semi metal 4 st: 100:-
Originalslutburk: 500:-

Någon intresserad?
 
Gött motorn klarade sig.
Något som kunde kostat skjortan blev nu mycket billigare... :banana
Blir det Anderstorp den 1/6. :yoparty
 
Kör en Street Triple R 2010 med, Clip-ons, Daytona kammar (mappad o bänkad), neddrevad, slicks, går bra och kör i princip bara bana med den. Egentligen nöjd men mycket vill ha mer ;)

Fråga. Har börjat fundera på om jag skulle märka stor skillnad på att köra en Daytona 675R istället. Vad säger ni som är indoktrinerade?-)

Ps. Kör mest på Sviestad och jagar den retliga minuten...
 
Hej Daytona ägare!

Jag har en street triple r - 11 som jag skulle vilja göra om till en daytona. Någon som har någon aning om hur man gör det?

Jag har läst på engelska forum att det går. Men att man måste köpa fästen, kåpor och clip-on.
Med tanke på att det är så hög försäkring på sporthojar så kanske det är värt att göra om istället för att bara rakt av köpa en daytona.
Vad tror du?
 
Hej Daytona ägare!

Jag har en street triple r - 11 som jag skulle vilja göra om till en daytona. Någon som har någon aning om hur man gör det?

Jag har läst på engelska forum att det går. Men att man måste köpa fästen, kåpor och clip-on.
Med tanke på att det är så hög försäkring på sporthojar så kanske det är värt att göra om istället för att bara rakt av köpa en daytona.
Vad tror du?
Att få till utseendet går säkert hyffsat. Men det blir lite "320 med M-emblem" enligt mig. Jag Hade satsat på en trafikförsäkrad Daytona.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top