Old Badger
SportHojsentusiast
Kan rekommendera MDS!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
God jul på er kamrater fann va tarmen suger efter att få köra hoj igen.
vart skall man köpa nytt batteri ni som har handlat mitt e kaput
God jul på er kamrater fann va tarmen suger efter att få köra hoj igen.
vart skall man köpa nytt batteri ni som har handlat mitt e kaput
Relativt nybliven daytonaägare här, men har lite vajsing med den. Hastighetsmätaren glappar ur och blinkar med en etta titt som tätt och bränslemätare + shiftlights verkar inte heller fungera. Har lite vinterpyssel med felsökning. Lärde mig en sak i dagarna i varje fall och det är att byter man batteri, så se upp så det inte är lite för klent amperetal. Gick på samma benämning som originalbatteriet, men det nya visade sig bara vara 5,5Ah och då slog inte ECUn till startmotorn. Bytte till ett Liion istället och nu fungerar den som den ska.
Nu ska man bara komma på vilken slipondämpare man ska köpa hmm.
Ja köpte mig ett gpr slipon jävlar vikken skillnad de blev på ljud men googlar man lite så är väl Arrow de bästa men är väl från person till person.
Jag börjar bli lite sugen på att byta ut StorTwin:en mot nå't lite lättare.
'har siktat in mig på första generationens (2006-2008) Daytona.
Två frågor dyker då upp:
1. Måste man ha en R eller funkar utanR tillräckligt bra? ('tänker inte köra bana, men jag brukar ha alldeles för bråttom på allmän väg).
2. Försäkringskostnad? (50+, inlåst i eget garage).
Den jag tycker är snyggast är den här: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/triu/triumph_daytona_675 se 08.htm1. Finns ingen R-version på första generationen. Finns special edition men det var bara färgsättning och inga bättre komponenter...
Det står här till vänster <-....Omöjligt att svara på försäkringskostnad då vi ej vet var du bor...
Att få till utseendet går säkert hyffsat. Men det blir lite "320 med M-emblem" enligt mig. Jag Hade satsat på en trafikförsäkrad Daytona.Hej Daytona ägare!
Jag har en street triple r - 11 som jag skulle vilja göra om till en daytona. Någon som har någon aning om hur man gör det?
Jag har läst på engelska forum att det går. Men att man måste köpa fästen, kåpor och clip-on.
Med tanke på att det är så hög försäkring på sporthojar så kanske det är värt att göra om istället för att bara rakt av köpa en daytona.
Vad tror du?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |