Triumph Daytona 675-tråden!

Någon vänlig själ som vet vilken storlek det är på torxen till bromsskivorna (tx40?) samt storleken på insex (17mm?) till främre hjulaxel?

Sitter på jobbet och skall handla det på vägen hem så har ingen möjlighet att kolla upp detta.

Edit: 17mm insex verkar det vara efter jag googlat lite lätt:tungan

Så frågan är vilken torxstrlk det är till skivorna?

Edit2: Tx40 it is:)
 
Last edited:
Glömmer mellan varven om man behöver montera bort framhjulet på Daytonan för att byta bromsbelägg fram, någon som vet?

Kommer som vanligt ha dåligt med tid o byta dom så ville ta höjd för lite extra tidsåtgång om hjulet behöver monteras bort också :rodnar
 
Glömmer mellan varven om man behöver montera bort framhjulet på Daytonan för att byta bromsbelägg fram, någon som vet?

Kommer som vanligt ha dåligt med tid o byta dom så ville ta höjd för lite extra tidsåtgång om hjulet behöver monteras bort också :rodnar

Bara att skruva av oken och sedan byta belägg.
Framhjulet kan sitta på hela tiden.

//Andreas
 
På alla hojar och bilar med fasta ok som jag bytt på har jag aldrig monterat bort varken ok eller hjul. Det är ju bara bort med sprinten och trycka in kolvarna och byta belägg.
 
Någon mer från denna tråd som ska till Knudan den 7-8/7?
Hoppas själv att mitt ögonbryn som jag spräckte igår under squashmatchen med kollegan läkt så man får på sig hjälmen.
Just nu sitter där tre stygn och fyra tejpbitar.
Men men stygnen ryker på onsdag så det ska nog vara lugnt.
 
Hej grabbar.
Min hoj har uselt batteri, står parkerad i kallt garage under 8 timmar. Den startar sedan inte och lampan för motorns styrsystem börjar lysa. Hur är detta möjligt när den bara stått still? Bytte batteri imorse och den startar direkt men lampan lyser fortfarande. Detta har hänt en gång förut då jag hade kasst batteri, då kopplade jag ur batteriet och satte i det igen och lampan slocknar. Någon som vet vad problemet är? :confused:
Är det inget svårare fel släcks felkoden (och motorlampan) efter tre värmecykler. För att veta vad som händer och vilked kod som trilskas förjer Du rådet från d96angl. Lycka till :)
 
Är det inget svårare fel släcks felkoden (och motorlampan) efter tre värmecykler. För att veta vad som händer och vilked kod som trilskas förjer Du rådet från d96angl. Lycka till :)

När vi vet mer om vad som strular så ger vi gärna råd om vad som behöver göras.
Roffe_s brukar vara hjälten när vi kommit så långt. :tummenupp
 
Någon mer från denna tråd som ska till Knudan den 7-8/7?
Hoppas själv att mitt ögonbryn som jag spräckte igår under squashmatchen med kollegan läkt så man får på sig hjälmen.
Just nu sitter där tre stygn och fyra tejpbitar.
Men men stygnen ryker på onsdag så det ska nog vara lugnt.

Jag och två polare ska, kör från Malmö och bor i stuga på området. Jag kör Street Triple och inte Daytona men brukar kolla här då och då.

Ses där, kom och säg hej jag har vit Street Triple R 2013! Ska du köra båda dagarna?
 
Jag och två polare ska, kör från Malmö och bor i stuga på området. Jag kör Street Triple och inte Daytona men brukar kolla här då och då.

Ses där, kom och säg hej jag har vit Street Triple R 2013! Ska du köra båda dagarna?

Ska köra båda dagarna i blå grupp steg 4.
Kommer som det ser ut sova hos frugans släkt i Bjärred.
 
Byte förra säsongen till vita ledlampor på positionsljusen.
Nu har en gått sönder och sånt kan ju hända.
Men kan det orsaka att säkringen gick samtidigt?
Hade ingen 5 ampers säkring liggandes men testade med en 10 ampers och då lös resterande lampor.
 
Någon som testa "Flux plates"?

www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=104066

Känns dock som något man kanske kan tillverka själv :va
Naturligtvis undertecknad:rodnar Jag har nog dom kvar, de är från Flux andra batch och med "original" höjd.

De utgör ett stort fett plus för landsvägsåkning samt KNIX och banåka upp till motsvarande snabb grupp, komforten är märkbart bättre.

Minuset kommer vid trailbrake eller broms långt in i kurva/mot APEX, då den förändrade geometrin gör att baken lyfter lite mer än med originallänkaget och därmed hamnar lite för mycket vikt på framhjulet. Låt oss säga att det utgör en begränsande faktor när Du jagar tider under 1.17 ner mot 1.15 på Karlskoga, bara för att ha någon form av referens?

Så - för en mestadels gatåkare med originaldämparen överväger de positiva egenskaperna. För folk med racingambitioner skulle jag kanske rekommendera en bättre bakstötdämpare i stället och trixa med annat i stället.

Vill Du eller någon annan köpa mina Fluxplattor är det bara att PM:a, jag är inte dyr... :)
 
Tack för ett grymt svar som vanligt!! :Bugar

Eftersom jag uteslutande kör bana med min Daytona så avstår jag nog Fluxplattor :)
Dock är jag ju inte 1.15 snabb än men har ambitioner på att komma dit snart.

Naturligtvis undertecknad:rodnar Jag har nog dom kvar, de är från Flux andra batch och med "original" höjd.

De utgör ett stort fett plus för landsvägsåkning samt KNIX och banåka upp till motsvarande snabb grupp, komforten är märkbart bättre.

Minuset kommer vid trailbrake eller broms långt in i kurva/mot APEX, då den förändrade geometrin gör att baken lyfter lite mer än med originallänkaget och därmed hamnar lite för mycket vikt på framhjulet. Låt oss säga att det utgör en begränsande faktor när Du jagar tider under 1.17 ner mot 1.15 på Karlskoga, bara för att ha någon form av referens?

Så - för en mestadels gatåkare med originaldämparen överväger de positiva egenskaperna. För folk med racingambitioner skulle jag kanske rekommendera en bättre bakstötdämpare i stället och trixa med annat i stället.

Vill Du eller någon annan köpa mina Fluxplattor är det bara att PM:a, jag är inte dyr... :)
 
Upptäckte ett mindre charmigt problem med min 675a nyss. Skulle byta batteri till ett Lithium. Men det går inte att få av sadeln....vrider nyckeln så långt det går men ändå släpper inte låset sadeln. Någon som har något tips?
 
Upptäckte ett mindre charmigt problem med min 675a nyss. Skulle byta batteri till ett Lithium. Men det går inte att få av sadeln....vrider nyckeln så långt det går men ändå släpper inte låset sadeln. Någon som har något tips?

Lyft i bakkant på sadeln så kan du komma åtspärren som öppnar sadeln.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top