Triumph Daytona 675-tråden!

När jag monterat mitt Arrows slipon så får jag ett mellanrum mellan sliponet och gummit som sitter på nummerplåtshållaren, se bilder.
Hur har ni som kör med Arrows slipon löst detta?
Lagt extra gummi mellan hållarne och befintligt gummi eller helt enkelt tagit bort gummit?

IMG_1238.jpgIMG_1239.jpg
 
Längesedan man besökte sporthojs bästaste tråd.
Nå vilka skall till Gotland denna helg?:yoparty
 
Tack Hoffmeister 2... Men lite knäpp att polerna sitter på fel sida... Men det måste gå, om sadel tillåter. Trött på batterier som inte klarar mer än 2-3 år ?
 
Tack Hoffmeister 2... Men lite knäpp att polerna sitter på fel sida... Men det måste gå, om sadel tillåter. Trött på batterier som inte klarar mer än 2-3 år ?

Hur ser kablarna ut på din? På min så är pluskabeln jättelång, och minuskabeln jättekort... Skulle aldrig få dit ett batteri som har pluspolen på vänstra sidan så att säga. Kolla bilden här nedan. Hur ser det ut på din? Är min modifierad på något vis? Minuskabeln (svarta) är ju kort och går inte heller att dra i då den är rätt stum där den sitter...

IMAG0088.jpg
 
konstigt.. Min pluskabel är ju aplång som du kan se, medans minuskabeln är kort.. Och din är tvärtom.. Fattar inte:va
 
Köpa db killer?
Hittade en på hondacenter för ett par hundra som gick att montera i TOR dämparen.
Räckte med att borrats hål för skruven.
Kan ta bild på den i morgon kväll.

Det får du gärna göra :)
Håller som mest på att klura ut hur jag ska lösa detta utan att strypa för mycket. Har klarat mig hittills på onsdagsträningarna samt på racet i söndags men misstänker att jag ligger över och inte kommer klara Linköping om två veckor
 
Tänkte att detta var rätt tråd för att slänga ut lite frågor!
Jag vill köpa en begagnad daytona i prisklassen runt 50-60k som gått mellan 2000-3000mil. Vad är det man ska kolla efter? Vanliga problem mm. alla tips uppskattas!
 
Det får du gärna göra :)
Håller som mest på att klura ut hur jag ska lösa detta utan att strypa för mycket. Har klarat mig hittills på onsdagsträningarna samt på racet i söndags men misstänker att jag ligger över och inte kommer klara Linköping om två veckor

Såhär ser den db-killer ut som jag köpte.
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    239.2 KB · Visningar: 65
  • image.jpg
    image.jpg
    236.5 KB · Visningar: 67
Tänkte att detta var rätt tråd för att slänga ut lite frågor!
Jag vill köpa en begagnad daytona i prisklassen runt 50-60k som gått mellan 2000-3000mil. Vad är det man ska kolla efter? Vanliga problem mm. alla tips uppskattas!

Laddregulatorn ska vara bytt på återkallelse.
Kolla bromsskivorna fram. Tidiga modeller så kunde de slå sig.
Orginalbatteri = stundande byte av batteri.
Kolla styrstoppen. Är de borta så har hojen varit i backen och det kan finnas sprickor i ramen där de ska sitta.
En del exemplar kan dra mycket olja. Tidiga modeller ska man ligga på maxnivå.

Det är nog det jag kommer på för tillfället.

Övrigt är ju att kolla så att servicarna är gjorda som de ska. Dyr service vid 2000 mil. Är den gjord på en hoj med 2000 mil på mätaren så är det ju fördelaktigt. Johans MC begärde 6700kr för den när jag skulle göra min.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top