Triumph Daytona 675-tråden!

Har löst gåtan!

Ringde if som sa att den varit stulen. Hojcenter har sedan köpt hojen och bytt ut tändningslåset förmodligen, och eventuellt nåt annat också. Pratade med en kille där som var väldigt hjälpsam, och sa att det inte skulle vara några problem med den alls!.

Känns bra faktiskt. Sen vet man ju inte hur den körts av dom som snodde den, men o andra sidan vet man ju inte hur någon hoj körts innan..

Med lite flyt så kunde de som snodde den inte köra alls :) De flesta hojar av den här kalibern har väl körts "rätt" hårt vid ett eller annat tillfälle, det är ju liksom det de är till för :tummenupp Du kan vara lugn.
 
Hämtade ut motorcykeln från vinterförvaringen för att montera min QS.
Det här med MC alltså.. Det är inte vettigt hur skoj det är! :3freak:kär


Monterade QS ikväll också, tog uppskattningsvis 1,5h. Var inte nöjd med kabeldragningen riktigt så gjorde om det några gånger.
 
Last edited:
Har någon koll på hur jag hittar vad färgen på min cykel heter..?
Svart 2010 med guldfälgar om den heter phantom black eller gloss black? Eller vart på cykeln jag skulle kunna se det?
 
En liten undran..

Ska beställa kraschpuckar till motorn och tänkte välja ett lite billigare alternativ, Men det verkar som att vissa puckar är olika längd på höger resprektive vänster sida, medans andra puckar kan vara lika långa på båda sidorna..

Ta tillexempel dessa:
http://www.ebay.com/itm/Frame-Slide...Parts_Accessories&hash=item5d39c55d22&vxp=mtr

Medans dessa har samma längd:
http://www.ebay.com/itm/Triumph-Day...Parts_Accessories&hash=item5afb121c84&vxp=mtr


Finns det något jag missat?
 
En liten undran..

Ska beställa kraschpuckar till motorn och tänkte välja ett lite billigare alternativ, Men det verkar som att vissa puckar är olika längd på höger resprektive vänster sida, medans andra puckar kan vara lika långa på båda sidorna..

Ta tillexempel dessa:
http://www.ebay.com/itm/Frame-Slide...Parts_Accessories&hash=item5d39c55d22&vxp=mtr

Medans dessa har samma längd:
http://www.ebay.com/itm/Triumph-Day...Parts_Accessories&hash=item5afb121c84&vxp=mtr

Jag hade nog personligen satsat redan testade och dokumenterade krashpuckar typ r&g eller T3. Det finns flera trådar på internationella forum där just kina puckar inte hållit måttet... Fast vi har väl några här på forumet som motbevisar den tesen förstås...

Jag har hela GB racings bundle och den höll ;)
 
Jag hade nog personligen satsat redan testade och dokumenterade krashpuckar typ r&g eller T3. Det finns flera trådar på internationella forum där just kina puckar inte hållit måttet... Fast vi har väl några här på forumet som motbevisar den tesen förstås...

Jag har hela GB racings bundle och den höll ;)

Håller med i detta! Jag har testat någon gång med GB puckar samt motorskydd i kolfiber och det har räddat min hoj såhär länge.
 
Håller med i detta! Jag har testat någon gång med GB puckar samt motorskydd i kolfiber och det har räddat min hoj såhär länge.

Håller med. Testat billig skit och de höll inte.
Dock mycket låg hastighet så hojen kostade bara 24kkr att reparera.
Skönt att motpartens försäkring tog den kostnaden.
 
ImageUploadedByTapatalk1394052328.761056.jpgImageUploadedByTapatalk1394052315.512199.jpgImageUploadedByTapatalk1394052355.224440.jpg

Vad händer det för skoj med era 675'or inför våren 2014 då? Själv håller jag på med ett nytt avgassystem i ett försök att få ner ljudet under 95db utan att förlora för mycket effekt :-)

Edit: Ett par bilder på hur det blev. Hoppas det är tyst nog!!
9e8eseru.jpg
7e4ehyvu.jpg
2y4yzasy.jpg
daza3upe.jpg
 
Last edited:
Tjenare! Dags för mig att börja förbereda mig inför vårens körningar! Är lite intresserad av att sätta på ett slipon för lite mer tyngd och styrka i ljudet. Är lite besviken på ljudnivån i orginalsystemet (eller så är min hjälm för jävla isolerad...)

Har tittat på denna:
http://www.ebay.com/itm/Akrapovic-Street-Legal-Slip-On-Exhaust-Titanium-Triumph-Daytona-675-2006-2012-/331133486035?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&fits=Make%3ATriumph&hash=item4d191803d3&vxp=mtr

Funderar dock på hur det fungerar rent praktiskt. Vad jag förstår så kan Akrapovic systemet monteras direkt på min 2006:a utan några större svårigheter eller extra adaptrar/tillbehör?

Sen undrar jag om någon har erfarenhet av dessa system? Låter de bra även med insatsen i? (har ju prövoperiod och vill inte hamna i trubbel) Får man ens mer volym i ljudet med insatsen i eller är den där "bara" för besiktningen?

Tacksam för hjälp :fyllisar
 
Tjenare! Dags för mig att börja förbereda mig inför vårens körningar! Är lite intresserad av att sätta på ett slipon för lite mer tyngd och styrka i ljudet. Är lite besviken på ljudnivån i orginalsystemet (eller så är min hjälm för jävla isolerad...)

Har tittat på denna:
http://www.ebay.com/itm/Akrapovic-Street-Legal-Slip-On-Exhaust-Titanium-Triumph-Daytona-675-2006-2012-/331133486035?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&fits=Make%3ATriumph&hash=item4d191803d3&vxp=mtr

Funderar dock på hur det fungerar rent praktiskt. Vad jag förstår så kan Akrapovic systemet monteras direkt på min 2006:a utan några större svårigheter eller extra adaptrar/tillbehör?

Sen undrar jag om någon har erfarenhet av dessa system? Låter de bra även med insatsen i? (har ju prövoperiod och vill inte hamna i trubbel) Får man ens mer volym i ljudet med insatsen i eller är den där "bara" för besiktningen?

Tacksam för hjälp :fyllisar

Tjena!

Ja, alla slipon kan du montera på utan problem. Kan _eventuellt_ behöva byta map i ECU:n men bara om du upplever att hojen går illa.

Jag har en sån här: http://www.ebay.com/itm/NEW-GENUINE...N-EXHAUST-WAS-749-99-NOW-629-99-/300945628622

De låter som satan utan dB-killer och något mer än orginal med.
Men du kan ju inte bli av med lappen bara för att cykeln låter mycket, så oroa dig inte.
I värsta fall får du besikta om.

Kom ihåg att du åker på tull & moms om du plockar hem grejerna från Staterna. Ca 25% extra.
Leta efter slipons i England istället.
 
Tjena!

Ja, alla slipon kan du montera på utan problem. Kan _eventuellt_ behöva byta map i ECU:n men bara om du upplever att hojen går illa.

Jag har en sån här: http://www.ebay.com/itm/NEW-GENUINE...N-EXHAUST-WAS-749-99-NOW-629-99-/300945628622

De låter som satan utan dB-killer och något mer än orginal med.
Men du kan ju inte bli av med lappen bara för att cykeln låter mycket, så oroa dig inte.
I värsta fall får du besikta om.

Kom ihåg att du åker på tull & moms om du plockar hem grejerna från Staterna. Ca 25% extra.
Leta efter slipons i England istället.


Tack för tipset! Har kollat lite på Arrows med, som du säger blir den billigare att få tag på via UK.
Låter bra att det låter extra även med DB-killern. Blir nog en sådan!

Men jag är rätt nojig för ljudet. Det är ju lätt att sakta ner om man har hittat en fin väg och släpper loss lite extra. Men att stänga av motorn och glida förbi en poliskontroll är kanske inte lika lätt när man inte vill väsnas för mycket ;).

Men som du säger så borde det väl egentligen bli en ombesiktning med max en bot som följd. Det är ju inte så att jag kommer köra fram och tillbaka i centrum och varva ;).
 
Tack för tipset! Har kollat lite på Arrows med, som du säger blir den billigare att få tag på via UK.
Låter bra att det låter extra även med DB-killern. Blir nog en sådan!

Men jag är rätt nojig för ljudet. Det är ju lätt att sakta ner om man har hittat en fin väg och släpper loss lite extra. Men att stänga av motorn och glida förbi en poliskontroll är kanske inte lika lätt när man inte vill väsnas för mycket ;).

Men som du säger så borde det väl egentligen bli en ombesiktning med max en bot som följd. Det är ju inte så att jag kommer köra fram och tillbaka i centrum och varva ;).

Jag har nog bara kört med mitt utan dB-killer på gata. Även förbi och framför snuten flera ggr utan att bli stoppad. Låter inte jättemycket om man inte vrider på.
_Om_ man vrider på så är det nog ingen som missar att det kommer en hoj.
Jag har dessutom tagit bort katalysatorn och avgasventilen.
Brukar dock alltid bli svartflaggad på bana och får åka in och skruva i killern ;-)
 
Tackar!
Köpte den på Bactor:tummenupp och är i glasfiber. Den är förstärkt i änden med kolfiber. Kommer från Bikeplast precis som kåporna och kåpstaget. Den var inte dyr utan som allt annat till hojar.... Prisvärd :)
 
Jag tänkte byta till miniblinkers runt om på min daytona -08
Vad behöver jag för att fästa dom? Adapterplatta? Och vilken modell isf?
Någon som har några bilder eller tips på vilken sorts adapterplatta som behövs.
Jag har original skylthållaren bak och där är ju ett gängat hål som blinkersen sitter skruvad i, och sen ett större hål bredvid där kabeln går in. Fram har jag inte kollat än, men ni som bytt, vad behövs?

Tänkte bara köpa typ något sånt här:
http://www.ebay.com/itm/4x-Universa...its=Model:Daytona&hash=item3f31f5a678&vxp=mtr
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top