Triumph Daytona 675-tråden!

Får väl kränga på handledsmördaren igen då och se om den går som den ska med den.
 
Att tänka på är ju att originalfjädern är anpassad för en fet amerikan med en lika fet brutta bakpå...
Har du justerat in hänget? annars är det en bra början :)

Hittade någon bra guide för att ställa in allt som jag tänkte försöka ta mig igenom :-)
 
Någon som vill ha en instruktionsbok (den vanliga man får med hojen vid nyköp) samt "triumph" och "675" klibbor? Hittade i garaget från min som blev stulen så jag har ingen direkt användning för grejerna längre.
Triumph-loggan i både vit och svart text (2 av varje) i den font som användes 06-08, och ett svart och ett vitt "675", den font som användes till 06-08 även det.
Hämtas i tokholm.
 
Funderar på nästa inköp till cykeln.
Stompgrips är monterat, quickshifter för skojs skull, watsen blinkers besätllda.

Jag är sugen på single seat, korta broms & kopplingshandtag, tail tidy, kraschpuckar/motorkåpor, attack performance fotpinnar, kolfiber "heatshield" och ljuddämparskydd.
Kör en del bana blandat med gata.
Någon som har tips eller input på vad som skall på härnäst? :-)
 
Ska du köpa kolfiber så kolla the.carbon.king på eBay.
Bra priser.
 
Last edited:
Haha vad pinsamt. Det var PP fotpinnarna som tog i svingen på bromssidan när hojen fjädrade så bakbromsen bromsade:död Varför detta var mest påtagligt i högerkurvor låter jag vara osagt.

Är även en fin urgröpning i svingen där muttern nött. Tror ni detta kan ställa till det vid ev besiktning inför banåka osv? 5mm brett, 5mm djupt och 1cm lång skåra ungefär.

När jag tänkte efter kunde det sluta ganska illa:näsblod
 
Haha vad pinsamt. Det var PP fotpinnarna som tog i svingen på bromssidan när hojen fjädrade så bakbromsen bromsade:död Varför detta var mest påtagligt i högerkurvor låter jag vara osagt.

Är även en fin urgröpning i svingen där muttern nött. Tror ni detta kan ställa till det vid ev besiktning inför banåka osv? 5mm brett, 5mm djupt och 1cm lång skåra ungefär.

När jag tänkte efter kunde det sluta ganska illa:näsblod

Haha, just det där har jag också råkat ut för. Även i mitt fall PP-pinnar. Fan att jag inte kom på det...
Har aldrig haft problem på besiktning inför bankörning dock. Mitt är dock något mindre nött.
I värsta, värsta fall kostar en sving inte många kronor på eBay, men det är ju synd att missa en bandag.
Skönt attd et löste sig.
 
Funderar på nästa inköp till cykeln.
Stompgrips är monterat, quickshifter för skojs skull, watsen blinkers besätllda.

Jag är sugen på single seat, korta broms & kopplingshandtag, tail tidy, kraschpuckar/motorkåpor, attack performance fotpinnar, kolfiber "heatshield" och ljuddämparskydd.
Kör en del bana blandat med gata.
Någon som har tips eller input på vad som skall på härnäst? :-)

Ska du köra bana och planerar att klota lite så ska du ha motorkåpsskydd, krashpuckar och helst vikbara handjagare (eller många fasta). Några extra clipons kanske. Annars skulle jag ställa in hänget enligt din vikt (byta fjäder bak).
Hojen saknar egentligen inte mycket från fabrik utom en slirkoppling.
Jag skulle nog skippa allt extra bling bling. Kostar bara en massa pengar, väger och allt som sticker ut brukar ändå gå av. :tummenupp
 
Ska du köra bana och planerar att klota lite så ska du ha motorkåpsskydd, krashpuckar och helst vikbara handjagare (eller många fasta). Några extra clipons kanske. Annars skulle jag ställa in hänget enligt din vikt (byta fjäder bak).
Hojen saknar egentligen inte mycket från fabrik utom en slirkoppling.
Jag skulle nog skippa allt extra bling bling. Kostar bara en massa pengar, väger och allt som sticker ut brukar ändå gå av. :tummenupp

Får nog bli kraschpuckar och motorkåpskydd. Lär väl lägga den på banan när jag jagar din tid på Kinnekulle ;-)
 
Glöm inte växelspaks- och fotbroms-pedaler om du åker med standard vikbara fotpinnar. De åker nämligen direkt... :D

Då har jag en anledning till AP fotpinnar när jag varit i marken en gång då :crash

Några rekomendationer på kraschpuckar och motorkåpskydd då?
 
Last edited:

Brum, brum!!! Snart dags att höra motorsången igen.
Ni får ursäkta min kassa kurvhastighet. Skitdäck opch skitförare. :dummer
 
Blir nog GB-racing bullet, ska vara bättre enligt de på triumph675.
Men så råkade jag hitta woodcrafts motorskydd, galet snygga...! Men dubbla priset.. :S
 
Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig, min bankittade Daytona 675-10 vill inte starta efter vintervilan.

Efter förra säsongen bytte jag till ett annat snabbgashandtag, nya wirar samt plockade ned och lackerade om hela cykeln. Jag provstartade den i höstas och den fungerade utmärkt efter mina ingrepp. Efter det har jag haft den på underhållsladdning under hela julen och idag skulle jag varmköra den för oljebyte.
Dock vill den inte överhuvudtaget starta!

Batteriet är det inget fel på och bensin är i tanken. Men oavsett hur länge man försöker vill den aldrig tända till, den bara står och tuggar. Har sammanlagt försökt få den och tända i flera minuter.
Vi försökte även springa igång den utan lyckas, dock är det inget fel på batteriet så det borde inte hjälpa? Dock ville bakdäcket ville mest glida när vi la i växel, mina däck var hala.


Kan tillägga att allt "extra" är bortkopplat, då cykeln tidigare tävlats med. Finns inga lampor/stör/tändningslås eller liknande.



Har ingen diagnostiserings-verktyg, men när jag startar tändningen blinkar den gula motordioden 3 långsamma och 4 snabba gånger i rad. Vad betyder det?

Några teorier vad det kan vara eller vad jag bör kika på?
I och med att den startade i höstas tycker man det borde fungera nu?

Mvh Martin S

Fick hem min kabel i går och har nu kopplat in mig med Tune Ecu. Den ger mig dessvärre två felkoder:

P0202 Injector 2 ciruit malfunction
P1614 Instrument ID incompatible

Efter lite googlande vet jag fortfarande inte hur jag skall gå vidare med problemen? Som jag tidigare skrev fungerade den bra i höstas, sen har den bara stått förvarad i ett garage. Börjar känna mig stressad då jag bokat många bandagar till maj... Vem ska man vända sig till med sådana här problem?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top