Triumph Daytona 675-tråden!

Menar mest att det skulle va snyggt att få upp skylten lite, sen smeta ditt ett par miniblinkers

Finns ju massa "tail tidy" osv på ebay och på länken ovanför till nilssonsmc.. men vill ju helst slippa att göra några ingrepp så att säga. Finns det skylthållare som passar direkt så att säga? Vill helst slippa dra kablar och grejer, vill ha nåt som bara är att smacka dit. Visst kan man säkert bygga själv och så, men känner mig osäker på eldragning osv.
Så enkelt ska det vara! Iaf tills man blivit varm i kläderna och känner att man kan börja pilla lite mer.
Men är inte där än!

Jag hade en "tail tidy" från R&G som passade både original- och TOR-blåset.
 
Vart någonstans hittar jag kinakåpor eller racekåpor till Daytonan, 2010 års modell?
 
Då hade man hämtat lite kolfiber till hojen idag.
 

Bifogat

  • IMG_1076.jpg
    IMG_1076.jpg
    239.8 KB · Visningar: 70
Hur mycket meck är det att montera dit kraschkåpor? Krävs det andra fästen och/eller stag för att lösa det?
Eller ska jag bara skaffa kraschpuckar?

Jag vill ha något för att iaf minska eventuell skada om jag lägger den på en bandag.
 
Hur mycket meck är det att montera dit kraschkåpor? Krävs det andra fästen och/eller stag för att lösa det?
Eller ska jag bara skaffa kraschpuckar?

Jag vill ha något för att iaf minska eventuell skada om jag lägger den på en bandag.

Om du köper kraschkåpor som är förborrade av t.ex polidom, bikeplast, works med flera är det bara att skruva dit i originalfästena. Annars får man borra hålen och passa in dom själv. Kraschpuckar är alltid en bra investering men det räddar inte kåpor, fotpinnar, tank mm från skador ändå så köp båda om du har råd. Annars köp BRA kraschpuckar först då det kan rädda t.ex motorkåpor från att få oönskade hål... Så tycker jag ?
 
Om du inte har kraschpuckar eller motorskydd så kommer motorn att ta I om du lägger omkull.
Dom här inte direct billiga, men kostar troligen mindre än att krascha utan dom.
http://www.gbracing.eu/675%252FST-675-STOCK-Motorcycle-Protection-Bundle.-6mm-Paddock-Stand.354.html
OBS, kolla om dina bobbiner skall vara 6 eller 8 mm. Finns till 8 mm också

Hur mycket meck är det att montera dit kraschkåpor? Krävs det andra fästen och/eller stag för att lösa det?
Eller ska jag bara skaffa kraschpuckar?

Jag vill ha något för att iaf minska eventuell skada om jag lägger den på en bandag.
 
Någon som har en bra guide för hur man plockar bort kåporna? Tänkte snart byta oljan och filtret och samtidigt.rengöra bakom kåporna. Är det svårt att få bort all plast?
 
Stora sidokåporna.
Ta bort ifyllnadspanelerna vid styret, en skruv mitt i panelen och den översta vid sidan av framlyset.

Plocka ifyllnadskåporna på insidan vid kylaren, 3 spärrskruvar på var sida.

Finns 4 spärrskruvar mitt under hojen, 2 framför bakdäcket och 2 strax efter framräckte. Dessa håller ihop de två sidokåporna.

Sedan har du ytterligare en skruv framme vid framlyset. Lossa den och plocka de resterande 3 skruvarna på sidokåpan så kan du ta bort hela sidokåpan. Lossa blinkerskablarna så kan du ställa undan den. Samma sak på andra sidan av hojen.

Done.
 
Finns en grymt bra guide på Triumph675.net
Den innehåller bilder och en del andra tips.
 
Köpte själv av Greven. Toppen kvalité! Jag skulle egentligen köpt av polidom som också fått bra kritik och har mycket bra passform. Men tyvärr fick han inte fram dom i tid :(
 
köpte nyss min daytona med tor slipon. Ska besiktiga den nu i vår, men tror ni det blir några problem att besiktiga med tor sliponet?
Fick inte originalet med på köpet. Så vad finns det att göra om den inte går igenom?
Ju billigare desto bättre. Vill ju inte behöva köpa ett original och sätta dit endast för besiktningen liksom...
 
Har besiktigat min två gånger med TOR slipon.
Det har aldrig varit något problem.
 
Hej, jag har köpt en Daytona 675 2007, motor bytt 09, för bana endast (ska ta licens i vår) och ny på forumet.
Han som jag köpte den av tipsade mig att värmeväxlaren (heat exchanger/oil cooler) är en svag punkt på cykeln, speciellt om du kör bana.
Tipsade mig att JHS har en eftermarknads som används i bl.a. Street Triple Cupen i Tyskland http://www.jhsracingstore.co.uk/PBSCCatalog.asp?CatID=1591273
Har någon erfarenhet av problem med värmeväxlaren, är denna att rekommendera, prisvärd och hur avancerat är det att byta..?
Tacksam för tips
 
Har aldrig hört talas om det problemet och inte sett några sådana tendneser på min hoj. Den har gått en del bana I relativt högt tempo

Hej, jag har köpt en Daytona 675 2007, motor bytt 09, för bana endast (ska ta licens i vår) och ny på forumet.
Han som jag köpte den av tipsade mig att värmeväxlaren (heat exchanger/oil cooler) är en svag punkt på cykeln, speciellt om du kör bana.
Tipsade mig att JHS har en eftermarknads som används i bl.a. Street Triple Cupen i Tyskland http://www.jhsracingstore.co.uk/PBSCCatalog.asp?CatID=1591273
Har någon erfarenhet av problem med värmeväxlaren, är denna att rekommendera, prisvärd och hur avancerat är det att byta..?
Tacksam för tips
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top