Triumph Daytona 675-tråden!

Då blir det både kraschkåpor och kraschpuckar framöver då :-)
Tackar för svaren!
 
Ok så borde gå igenom då. Om den inte skulle klara ljudnivån, finns det nån dbkiller som passar eller hur gör man enklast då?
 
Ok så borde gå igenom då. Om den inte skulle klara ljudnivån, finns det nån dbkiller som passar eller hur gör man enklast då?

Vad har bilprovningen för dB-gräns?
Jag mätte upp min med TOR till 92dB vid förbifart på maxvarv. Avståndet var ca 15-20m. dB-mätare från jobbets mätlabb så det ska vara bra grejer :)
 
Jag vet inte vad sbp har för db gräns? Någon annan som vet? Och någon som vet vad TOR ger för db vid det varvet som bilprovningen testar vid? Måste ju vara många här som besiktigat med det?
 
Jag vet inte vad sbp har för db gräns? Någon annan som vet? Och någon som vet vad TOR ger för db vid det varvet som bilprovningen testar vid? Måste ju vara många här som besiktigat med det?

Har ingen aning om DB gräns på bilprovningen men min har haft TOR sedan ny och det har aldrig vart några bekymmer. Och då kör jag utan exup och katalysator. Tycker du ska sluta oroa dig över detta och skulle det mot all förmodan bli ett problem så finns det originalsystem på Ebay för inte allt för stora pengar :)
 
Ytterligare en dum fråga kanske. Jag saknar en kraschpuck på högra sidan av motorkåpan. Fästet finns ju men själva kraschpucken är borta. Funkar det att beställa vilka puckar som helst och skruva dit eller är det inte så enkelt?
Tänkte beställa två nya och byta på vänstra sidan också.
 
Beror väl på vilket märke du har. GBracing vet jag har iaf:
http://www.gbracing.eu/Generic-Replacement-Crash-Mushroom-(Left-side).397.html

Annars gör ju en del egna av typ skateboard hjul osv :)


Ytterligare en dum fråga kanske. Jag saknar en kraschpuck på högra sidan av motorkåpan. Fästet finns ju men själva kraschpucken är borta. Funkar det att beställa vilka puckar som helst och skruva dit eller är det inte så enkelt?
Tänkte beställa två nya och byta på vänstra sidan också.
 
Men kan väl inte vara märkesstyrt väl? Ursäkta men jag är ny i mc-världen. Därav idiotfrågorna haha.. men bara det passar i min fästplatta så funkar det antar jag?har en platta som flyttar pucken från kåpan, och bara det passar den gängen ska det väl gå? Frågan är om det är olkka gäng osv på olika puckar?
 
Lägg upp en bild på fästet samt en bild på den befintliga så ska vi säkert kunna hjälpa dig.
I och med att pucken på ena sidan saknas så skulle jag misstänka att din hoj varit omkull.
Kolla hur det ser ut vid styrstoppen!
 
Det ska jag göra när jag får tillgång till den! Den står på lelles för tillfället! Men ska fota och lägga upp när jag hämtar den. Om det inte löser sig innan dess förstås!
Länken till gbracing här ovan liknade min puck väldigt mycket av vad jag kommer ihåg av den iaf!
 
Last edited:
Vid montering av Led-miniblinkers, Behövs det då motstånd eller liknande? Gäller det isf alla Led-blinkers?

Gäller de flesta.
Installerar du dem jag länkat till tidigare från Watsen design så behövs inget motstånd.

Ett annat trick är att byta till ett lastboeroende blinkersrelä.
Då kommer du alltid ha samma blinkhastighet.
Vitsen med vanligt relä är att blinkersen blinkar snabbare om någon blinkerslampa gått sönder.
 
Gjorde en grundlig rengöring idag och bytte olja osv. Så kom jag emot styrdämparen som sitter långt nere under styret, och märkte då att den liksom går att vicka på.. Ska den vara lös på det viset? Kände på insexbulten som den är fäst med, men den går inte att dra åt nåt mer verkar det som.

Någon vänlig själ som vill känna på sin styrdämpare om den ska vara så?
 
Gjorde en grundlig rengöring idag och bytte olja osv. Så kom jag emot styrdämparen som sitter långt nere under styret, och märkte då att den liksom går att vicka på.. Ska den vara lös på det viset? Kände på insexbulten som den är fäst med, men den går inte att dra åt nåt mer verkar det som.

Någon vänlig själ som vill känna på sin styrdämpare om den ska vara så?

Det ska vara så :-)

Sitter monterat i ett ledlager för att kunna röra sig.
 
ok. Säker? Jag menar insexbulten som fäster dämparen i gaffelkronan alltså. Sen är den ju även fäst i änden in mot tanken typ, där rör det sig lite också..
Men just där vid gaffelkronan rör det sig mest. Det ska alltså vara så? Vill bara vara säker att du är med på vad jag menar:gnissla
 
ok. Säker? Jag menar insexbulten som fäster dämparen i gaffelkronan alltså. Sen är den ju även fäst i änden in mot tanken typ, där rör det sig lite också..
Men just där vid gaffelkronan rör det sig mest. Det ska alltså vara så? Vill bara vara säker att du är med på vad jag menar:gnissla

Är säker. Tror jag snart skruvat isär allt som går på en 675'a :)

Kika på länken i signaturen så ser du hur min sett ut
 
ok. Säker? Jag menar insexbulten som fäster dämparen i gaffelkronan alltså. Sen är den ju även fäst i änden in mot tanken typ, där rör det sig lite också..
Men just där vid gaffelkronan rör det sig mest. Det ska alltså vara så? Vill bara vara säker att du är med på vad jag menar:gnissla

Alla styrdämpare (av samma typ) har den infästningen. Annars skulle de inte kunna hantera vinkeländringen som blir när du vrider styret...
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top