Triumph Daytona 675-tråden!

Mitt tips är att ringa till Tom på Hojdäck.se
och resonera med honom. Han kan dessutom ge vettiga priser på sulorna.
Själv kör jag Metzler Comp K Slicks o behöver inte bry mig om temperaturen ute.
 
Håller på att kika på det där med bakdämpare och det är ju inte direkt lätt att bestämma sig. Alla säger ju att Öhlins är bäst och att allt är bättre än original. Dock så kostar dom ju en slant...
Vet att några kör och har kört på WP men de jag sett har ju nästan samma prislapp som de gula. Någon som testat Nitron? Är det värt 1500:- extra för den hydrauliska förspänningen?

Gaffeln ska få sig en ordentlig genomgång i vinter. Något man med fördel kan byta där förutom olja?

Vart handlar man billigast och bäst? Både i sverige och övriga världen. Kan tillägas att hojen går 100% på bana och att suget att tävla finns där.

Förslag och länkar motages tacksamt :)
 
Har själv en 06 så har ej provat personligen. Prata med "enrosabil" han lånade kåpor av mig och skulle prova då passade de ej. Han har även köpt kåpor till sin daytona 09+ så han borde veta.
 
Nån som tycker att original-regskyltshållaren bara ligger o tar plats i garderoben? Då kan jag ta hand om den åt er... :)
 
WP är lite känsliga att ställa in, min funkade bra efter instruktioner från en rejsåkare. Hydraulisk förspänning är finfint då hänget ska justeras och höjden alterneras, justerbar höjd en bonus.

I USA pratar man gott om Penske, och Hank provade ju Elka. Även Maxton, Wilbers och Nitron finns dokumenterade men med handen på hjärtat och med service i åtanke är Ohlins ett bra val. Idag hade jag nog prioriterat Öhlins och möjligen Penske om jag skulle handla, kanske Nitron om priset är betydligt mycket lägre. Men bara om fjädern i så fall anpassas innan leverans.

Ibland dyker begagnade TTX upp till försäljning på triumph675.net, har Du kollat där? Köper Du nytt av känt fabrikat ska Du kräva att fjädern är rätt för Din vikt och bankörning.

Lycka till:)
...Alla säger ju att Öhlins är bäst och att allt är bättre än original. Dock så kostar dom ju en slant...
Vet att några kör och har kört på WP men de jag sett har ju nästan samma prislapp som de gula. Någon som testat Nitron? Är det värt 1500:- extra för den hydrauliska förspänningen?

Gaffeln ska få sig en ordentlig genomgång i vinter. Något man med fördel kan byta där förutom olja?

Vart handlar man billigast och bäst? Både i sverige och övriga världen. Kan tillägas att hojen går 100% på bana och att suget att tävla finns där.

Förslag och länkar motages tacksamt :)
 
WP är lite känsliga att ställa in, min funkade bra efter instruktioner från en rejsåkare. Hydraulisk förspänning är finfint då hänget ska justeras och höjden alterneras, justerbar höjd en bonus.

I USA pratar man gott om Penske, och Hank provade ju Elka. Även Maxton, Wilbers och Nitron finns dokumenterade men med handen på hjärtat och med service i åtanke är Ohlins ett bra val. Idag hade jag nog prioriterat Öhlins och möjligen Penske om jag skulle handla, kanske Nitron om priset är betydligt mycket lägre. Men bara om fjädern i så fall anpassas innan leverans.

Ibland dyker begagnade TTX upp till försäljning på triumph675.net, har Du kollat där? Köper Du nytt av känt fabrikat ska Du kräva att fjädern är rätt för Din vikt och bankörning.

Lycka till:)

Brukar kika på Triumph.net ibland men har inte sett något vettigt än. Hur är det med de öhlins ttx som sitter på R modellen?
 
Riktigt bra skit och the real thing i f t andra fabrikats Öhlinsprylar. Även fram gaffelns insatser är Ohlins äkta prylar så hittar Du något sådant från en vurpad Daytona R kan det vara riktigt bingo. Men har inte Du en pre-09-hoj? Kolla i så fall bara upp att länkage och övre infästning matchar.
Brukar kika på Triumph.net ibland men har inte sett något vettigt än. Hur är det med de öhlins ttx som sitter på R modellen?
 
Riktigt bra skit och the real thing i f t andra fabrikats Öhlinsprylar. Även fram gaffelns insatser är Ohlins äkta prylar så hittar Du något sådant från en vurpad Daytona R kan det vara riktigt bingo. Men har inte Du en pre-09-hoj? Kolla i så fall bara upp att länkage och övre infästning matchar.

Det har jag. Min är en -06. Har dock sett att många säljs med hunden osv. så då norde det ku gå att f dit. Har hittat en ttx av gen 1 med ok ganska ok pris. Frågan är om ttx 2 är värd några tusingar till
 
Kikade på en 09 idag, 1150 mil med motor som gått 440 mil. Säljaren begär 64k, vad kan tyckas rimligt att gå ner till, 60k?

Har du tid att vänta så blir min till salu igen den 9e aug.
2008 uttagen 2010, ca 1000 mil, fullservad, kraschpuckar, motorskydd, blå, trw-fotpinna, raceväxlat, watsen-design blinkers. 52000 kr

Sen har jag en hel del extraprylar också så som extrafälgar, Svart 08-SE kåpset, arrows slutrör, depåstöd fram och bak. Det ingår inte i priset men kan köpas till förmånligt pris ihop med hojen
 
Har lite problem med att min QS har börjat klippa tändningen utan anledning. Har fått tipset att byta tändstift och så jag tänkte testa det. Vad kör ni med för stift? original eller fins det bättre?
 
Ptjaa, generation ett är en bra dämpare det också, jag skulle nog ge den en chans om priset är rätt och fjädern i rätt härrad...
Det har jag. Min är en -06. Har dock sett att många säljs med hunden osv. så då norde det ku gå att f dit. Har hittat en ttx av gen 1 med ok ganska ok pris. Frågan är om ttx 2 är värd några tusingar till
Har Du kollat så att inte justerskruven för givarens känslighet inte rallat upp? Ett vanligt strul på den röda givaren...
Har lite problem med att min QS har börjat klippa tändningen utan anledning...
 
Har du tid att vänta så blir min till salu igen den 9e aug.
2008 uttagen 2010, ca 1000 mil, fullservad, kraschpuckar, motorskydd, blå, trw-fotpinna, raceväxlat, watsen-design blinkers. 52000 kr

Sen har jag en hel del extraprylar också så som extrafälgar, Svart 08-SE kåpset, arrows slutrör, depåstöd fram och bak. Det ingår inte i priset men kan köpas till förmånligt pris ihop med hojen

Sålde precis min hoj och tror inte jag kan vänta :p
Sen har jag snöat in mig lite på 09 med uppdateringar och QS som bara är plug and play.

Men tack :)
 
har en -10 utagen -11 som jag har haft i 3 mån å nu har jag tröttnat, köpt på johansmc å så klart fullservad och med quickshifter. nån som e sugen? funkar även att byta till nån nc35 + lite cash eller en motard + lite cash eller en ducce av nått slag, gärna en sport classic :P
 
Last edited:
har en -10 utagen -11 som jag har haft i 3 mån å nu har jag tröttnat, köpt på johansmc å så klart fullservad och med quickshifter. nån som e sugen? funkar även att byta till nån nc35 + lite cash eller en motard + lite cash eller en ducce av nått slag, gärna en sport classic :P

Släpper du den för 60k så visst, men anar att du vill ha lite mer =)
 
Någon som har en bra manual på hur man byter lameller till kopplingen? Har börjat få problem med sliret....
Behövs det några specialverktyg och vad måste köpas?

Edit: manual funnen :)
 
Last edited:
Köpte mig en svart 2010 som hade gått 420 mil. Hämtade hem den från skåne igår i ösregnet, körde såklart :)
Efter varberg när regnet slutade och det blev barmark fick jag varvat ut lite, helvete vilken maskin!
Ommappad med triumphs effektsystem på, tankväska och skivbromslås fick jag också med.

Vill bara ut å köra nu men vädret är kass! RAWR!
 
Någon som kan rekomendera korta broms och kopplingsgrepp? Hur illa är 16 punds grejjerna på ebay? :p
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top