Triumph Daytona 675-tråden!

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Mitt tips är att ringa till Tom på Hojdäck.se
och resonera med honom. Han kan dessutom ge vettiga priser på sulorna.
Själv kör jag Metzler Comp K Slicks o behöver inte bry mig om temperaturen ute.
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Håller på att kika på det där med bakdämpare och det är ju inte direkt lätt att bestämma sig. Alla säger ju att Öhlins är bäst och att allt är bättre än original. Dock så kostar dom ju en slant...
Vet att några kör och har kört på WP men de jag sett har ju nästan samma prislapp som de gula. Någon som testat Nitron? Är det värt 1500:- extra för den hydrauliska förspänningen?

Gaffeln ska få sig en ordentlig genomgång i vinter. Något man med fördel kan byta där förutom olja?

Vart handlar man billigast och bäst? Både i sverige och övriga världen. Kan tillägas att hojen går 100% på bana och att suget att tävla finns där.

Förslag och länkar motages tacksamt :)
 

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Skärgården?
Hoj
675 Track, cbr250
Har själv en 06 så har ej provat personligen. Prata med "enrosabil" han lånade kåpor av mig och skulle prova då passade de ej. Han har även köpt kåpor till sin daytona 09+ så han borde veta.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Nån som tycker att original-regskyltshållaren bara ligger o tar plats i garderoben? Då kan jag ta hand om den åt er... :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
WP är lite känsliga att ställa in, min funkade bra efter instruktioner från en rejsåkare. Hydraulisk förspänning är finfint då hänget ska justeras och höjden alterneras, justerbar höjd en bonus.

I USA pratar man gott om Penske, och Hank provade ju Elka. Även Maxton, Wilbers och Nitron finns dokumenterade men med handen på hjärtat och med service i åtanke är Ohlins ett bra val. Idag hade jag nog prioriterat Öhlins och möjligen Penske om jag skulle handla, kanske Nitron om priset är betydligt mycket lägre. Men bara om fjädern i så fall anpassas innan leverans.

Ibland dyker begagnade TTX upp till försäljning på triumph675.net, har Du kollat där? Köper Du nytt av känt fabrikat ska Du kräva att fjädern är rätt för Din vikt och bankörning.

Lycka till:)
...Alla säger ju att Öhlins är bäst och att allt är bättre än original. Dock så kostar dom ju en slant...
Vet att några kör och har kört på WP men de jag sett har ju nästan samma prislapp som de gula. Någon som testat Nitron? Är det värt 1500:- extra för den hydrauliska förspänningen?

Gaffeln ska få sig en ordentlig genomgång i vinter. Något man med fördel kan byta där förutom olja?

Vart handlar man billigast och bäst? Både i sverige och övriga världen. Kan tillägas att hojen går 100% på bana och att suget att tävla finns där.

Förslag och länkar motages tacksamt :)
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
WP är lite känsliga att ställa in, min funkade bra efter instruktioner från en rejsåkare. Hydraulisk förspänning är finfint då hänget ska justeras och höjden alterneras, justerbar höjd en bonus.

I USA pratar man gott om Penske, och Hank provade ju Elka. Även Maxton, Wilbers och Nitron finns dokumenterade men med handen på hjärtat och med service i åtanke är Ohlins ett bra val. Idag hade jag nog prioriterat Öhlins och möjligen Penske om jag skulle handla, kanske Nitron om priset är betydligt mycket lägre. Men bara om fjädern i så fall anpassas innan leverans.

Ibland dyker begagnade TTX upp till försäljning på triumph675.net, har Du kollat där? Köper Du nytt av känt fabrikat ska Du kräva att fjädern är rätt för Din vikt och bankörning.

Lycka till:)

Brukar kika på Triumph.net ibland men har inte sett något vettigt än. Hur är det med de öhlins ttx som sitter på R modellen?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Riktigt bra skit och the real thing i f t andra fabrikats Öhlinsprylar. Även fram gaffelns insatser är Ohlins äkta prylar så hittar Du något sådant från en vurpad Daytona R kan det vara riktigt bingo. Men har inte Du en pre-09-hoj? Kolla i så fall bara upp att länkage och övre infästning matchar.
Brukar kika på Triumph.net ibland men har inte sett något vettigt än. Hur är det med de öhlins ttx som sitter på R modellen?
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Riktigt bra skit och the real thing i f t andra fabrikats Öhlinsprylar. Även fram gaffelns insatser är Ohlins äkta prylar så hittar Du något sådant från en vurpad Daytona R kan det vara riktigt bingo. Men har inte Du en pre-09-hoj? Kolla i så fall bara upp att länkage och övre infästning matchar.

Det har jag. Min är en -06. Har dock sett att många säljs med hunden osv. så då norde det ku gå att f dit. Har hittat en ttx av gen 1 med ok ganska ok pris. Frågan är om ttx 2 är värd några tusingar till
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Kikade på en 09 idag, 1150 mil med motor som gått 440 mil. Säljaren begär 64k, vad kan tyckas rimligt att gå ner till, 60k?

Har du tid att vänta så blir min till salu igen den 9e aug.
2008 uttagen 2010, ca 1000 mil, fullservad, kraschpuckar, motorskydd, blå, trw-fotpinna, raceväxlat, watsen-design blinkers. 52000 kr

Sen har jag en hel del extraprylar också så som extrafälgar, Svart 08-SE kåpset, arrows slutrör, depåstöd fram och bak. Det ingår inte i priset men kan köpas till förmånligt pris ihop med hojen
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Har lite problem med att min QS har börjat klippa tändningen utan anledning. Har fått tipset att byta tändstift och så jag tänkte testa det. Vad kör ni med för stift? original eller fins det bättre?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptjaa, generation ett är en bra dämpare det också, jag skulle nog ge den en chans om priset är rätt och fjädern i rätt härrad...
Det har jag. Min är en -06. Har dock sett att många säljs med hunden osv. så då norde det ku gå att f dit. Har hittat en ttx av gen 1 med ok ganska ok pris. Frågan är om ttx 2 är värd några tusingar till
Har Du kollat så att inte justerskruven för givarens känslighet inte rallat upp? Ett vanligt strul på den röda givaren...
Har lite problem med att min QS har börjat klippa tändningen utan anledning...
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Har du tid att vänta så blir min till salu igen den 9e aug.
2008 uttagen 2010, ca 1000 mil, fullservad, kraschpuckar, motorskydd, blå, trw-fotpinna, raceväxlat, watsen-design blinkers. 52000 kr

Sen har jag en hel del extraprylar också så som extrafälgar, Svart 08-SE kåpset, arrows slutrör, depåstöd fram och bak. Det ingår inte i priset men kan köpas till förmånligt pris ihop med hojen

Sålde precis min hoj och tror inte jag kan vänta :p
Sen har jag snöat in mig lite på 09 med uppdateringar och QS som bara är plug and play.

Men tack :)
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
har en -10 utagen -11 som jag har haft i 3 mån å nu har jag tröttnat, köpt på johansmc å så klart fullservad och med quickshifter. nån som e sugen? funkar även att byta till nån nc35 + lite cash eller en motard + lite cash eller en ducce av nått slag, gärna en sport classic :p
 
Last edited:

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
har en -10 utagen -11 som jag har haft i 3 mån å nu har jag tröttnat, köpt på johansmc å så klart fullservad och med quickshifter. nån som e sugen? funkar även att byta till nån nc35 + lite cash eller en motard + lite cash eller en ducce av nått slag, gärna en sport classic :p

Släpper du den för 60k så visst, men anar att du vill ha lite mer =)
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Någon som har en bra manual på hur man byter lameller till kopplingen? Har börjat få problem med sliret....
Behövs det några specialverktyg och vad måste köpas?

Edit: manual funnen :)
 
Last edited:

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Köpte mig en svart 2010 som hade gått 420 mil. Hämtade hem den från skåne igår i ösregnet, körde såklart :)
Efter varberg när regnet slutade och det blev barmark fick jag varvat ut lite, helvete vilken maskin!
Ommappad med triumphs effektsystem på, tankväska och skivbromslås fick jag också med.

Vill bara ut å köra nu men vädret är kass! RAWR!
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Någon som kan rekomendera korta broms och kopplingsgrepp? Hur illa är 16 punds grejjerna på ebay? :p
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top