Triumph Daytona 675-tråden!

Specialanpassad blinkershållare på gång

Tjenare,

Tänkte bara visa vad jag pysslar med just nu =).

Min skylthållare och blinkers har rätt slappa sladdar så jag tänkte fästa in dem bättre inför besiktningen i sommar.

Jag har 3D-skannat (japp, avancerat skit) bakdelen på hojen och ska rita upp något i 3D och sen 3D-printa (japp, mer avancerat skit!) ett fäste som förhoppningsvis är både snyggt och funktionellt. Återstår att se!

Läs gärna mer här och följ projektet:
http://amid.se/prototyptillverkning-av-sladdhallare-till-motorcykel/

Jag tänkte även se vad ni smarta har för tips på följande problem: frambromsens kontakt till bromsljuset tar inte när man trycker hårt. Alltså, "klicket" kommer igång när man drar lätt i bromsen, men trycker man hårt vid hårdare bromsning så slocknar lampan, men inget "klick" vad jag vet. Finns det något man kan justera eller kolla eller är det nytt som gäller?

Nu ska jag läsa igenom tråden vilka däck som rekommenderas för 95%+ vägkörning :)
 
Tjenare,

Tänkte bara visa vad jag pysslar med just nu =).

Min skylthållare och blinkers har rätt slappa sladdar så jag tänkte fästa in dem bättre inför besiktningen i sommar.

Jag har 3D-skannat (japp, avancerat skit) bakdelen på hojen och ska rita upp något i 3D och sen 3D-printa (japp, mer avancerat skit!) ett fäste som förhoppningsvis är både snyggt och funktionellt. Återstår att se!

Läs gärna mer här och följ projektet:
http://amid.se/prototyptillverkning-av-sladdhallare-till-motorcykel/

Jag tänkte även se vad ni smarta har för tips på följande problem: frambromsens kontakt till bromsljuset tar inte när man trycker hårt. Alltså, "klicket" kommer igång när man drar lätt i bromsen, men trycker man hårt vid hårdare bromsning så slocknar lampan, men inget "klick" vad jag vet. Finns det något man kan justera eller kolla eller är det nytt som gäller?

Nu ska jag läsa igenom tråden vilka däck som rekommenderas för 95%+ vägkörning :)

Hej.

Vad är det för skylthållar du har?
Håller själv på att modda en orginalhållar för att få upp skylten lite.
Men din såg ju riktigt smutt ut.

När det gäller däck så kör jag själv Metzeler M5 och kört 7-800 mil på dem.
Hyfsat mönster kvar dock börjar bakdäcket bli en aningen plat så det är nog snart dags att byta bakdäck.

//Andreas
 
Hojen e uta helskotta elak mot ens ben å rumpa. stekt bacon i stan i princip. inte alls lika kall som zx6ren men jag älskar värme :P. Men en sak stör jag mig på. å det e Gasrullen. Inte nog att gasresponsen känns abrupt så måste man vrida rullen 100 varv innan man kommer till fullgas. E det bara att byta rullen som på andra hojar? kawwan behöver jag bara vrida nån cm å sen tar det stopp... Fattar inte men känns helt mysko med trajjan då jag inte hittar det jag söker på nätet när jag letar efter mektips/moddar till den.

Du skall ha en gasrulle till en Speed Triple 1050. Kostar en hundring cirkus. Finns även artikelnr någonstans i tråden. Spänn även upp vajern så du får bort slacket(men utan att det drar i vajern vid max styrutslag). När du gjort det sätter du dig vid datorn och läser på i tråden vad du behöver för mjukvara och kabel för att byta mapp, så du minskar rycket vid gaspådrag. Allt du behöver veta finns att läsa i tidigare inlägg.
 
Har lite extra prylar till min gamla Daytona som jag tänkte sälja, bla 2 blås, ett TOR och ett Two Brothers M5. Det finns också en extra vindruta (oanvänd) i tonat glas, samt en gelsadel för bättre komfort och grepp. Jag har också en tankväska som aldrig är använd. Finnes även ett lättvikts racing tanklock (icke låsbart) guldfärgat. Om någon är intresserad är det bara att dra iväg ett PM.
 
Last edited:
Jag letar efter en Daytona banhoj. Om ni hör något eller vet någon kan ni väl skicka ett pm.
Inga lik förstås ;)
Gärna med regndäck och annat bling bling.

Fisken
 
De här killen http://www.facebook.com/pages/banhojcom/168890483164514?fref=ts tar hem 675:or företrädelsevis banhojar från UK på beställning. Brukar även ha någon hemma. Supertrevlig kille som själv kör mycket på bandagar här i söder. OBS!!! Pratar endast Engelska

Jo jag vet vem han är. Vi har setts på SSEMSE dagarna. Håller koll på honom....
Funderar på att själv köpa ett objekt från England. Kostar runt 2800 pund och sen 5000 sek resa fram och tillbaka.... kanske, kanske inte :arsele
 
Tjena gott folk. Har precis köpt mig en Daytona 675 -08 så lär väl hänga en del i denna tråd framöver :) Har knappt hunnit köra den än men det lilla jag kört så verkar den va en underbar hoj, min gamla R6:a känns som att åka på en svamp i jämförelse :tungan

Är det nån som har ett original slip-on till salu för en rimlig peng så är jag intresserad. Skicka ett pm eller skriv i tråden isf.
 
Tjena gott folk. Har precis köpt mig en Daytona 675 -08 så lär väl hänga en del i denna tråd framöver :) Har knappt hunnit köra den än men det lilla jag kört så verkar den va en underbar hoj, min gamla R6:a känns som att åka på en svamp i jämförelse :tungan

Är det nån som har ett original slip-on till salu för en rimlig peng så är jag intresserad. Skicka ett pm eller skriv i tråden isf.

Välkommen till denna del av forumet och grattis till en kanonhoj.
Vad har du för slipon just nu?
Varför vill du ha ett original?
 
Tack :)

Just nu sitter Triumphs eget effektsystem på. Anledningen till att jag vill ha ett original är för vissa bandagsarrangörer bara godkänner originalsystem, bl.a på LMS egna körningar på Sviestad
 
Tack :)

Just nu sitter Triumphs eget effektsystem på. Anledningen till att jag vill ha ett original är för vissa bandagsarrangörer bara godkänner originalsystem, bl.a på LMS egna körningar på Sviestad

Jag har ju bara kört med SMC då men inte haft några problem med TOR systemet.
TOR ser ju ganska likt ut orginalsystemet. Finns det e-märkning på TOR?
Måste kolla när jag kommer hem.
Finns det e-märkning så ska bara vara att köra med det.
 
Hojen e uta helskotta elak mot ens ben å rumpa. stekt bacon i stan i princip. inte alls lika kall som zx6ren men jag älskar värme :P. Men en sak stör jag mig på. å det e Gasrullen. Inte nog att gasresponsen känns abrupt så måste man vrida rullen 100 varv innan man kommer till fullgas. E det bara att byta rullen som på andra hojar? kawwan behöver jag bara vrida nån cm å sen tar det stopp... Fattar inte men känns helt mysko med trajjan då jag inte hittar det jag söker på nätet när jag letar efter mektips/moddar till den.

Jag bytte som tidigare tråden nämnt från en ZX6-RR och detta me gaspådraget blir jag inte heller klok på, fan det är ovant. Bra tips här nertill, måste börja med att spänna vajern så man får bort slacken. Måste justera handen varje gång man åker iväg från en stop, känns onödigt, jobbigt och det blir ryckigt. Till andra verkar det vara att updatera softan, den går tycker jag lite småryckigt, speciellt på låga varv.

Ang. TOR så är den inte E-märkt. Jag skulle få en beggat TOR för 60€ men vet inte om jag vill lägga en icke E-märkt slipon på hojen.
 
Jag bytte som tidigare tråden nämnt från en ZX6-RR och detta me gaspådraget blir jag inte heller klok på, fan det är ovant. Bra tips här nertill, måste börja med att spänna vajern så man får bort slacken. Måste justera handen varje gång man åker iväg från en stop, känns onödigt, jobbigt och det blir ryckigt. Till andra verkar det vara att updatera softan, den går tycker jag lite småryckigt, speciellt på låga varv.

Ang. TOR så är den inte E-märkt. Jag skulle få en beggat TOR för 60€ men vet inte om jag vill lägga en icke E-märkt slipon på hojen.

Ok.
Varför vill du inte ha ett utan e-märkning?
Jag har aldrig haft problem med mitt varken från fabror blå, besktningen eller på bana.
Besiktning går genom utan DB-killer och jag kör bana utan DB-killer.
Den enda annledningen skulle då vara om en bandagsarrangör kollar just e-märkningen.
 
Ok.
Varför vill du inte ha ett utan e-märkning?
Jag har aldrig haft problem med mitt varken från fabror blå, besktningen eller på bana.
Besiktning går genom utan DB-killer och jag kör bana utan DB-killer.
Den enda annledningen skulle då vara om en bandagsarrangör kollar just e-märkningen.

Är den värd 60€ enligt dig, eller är t.ex. en slipon från Leo Vince bättre ( i ljud)?
60€ låter billigt enligt mig. DB-killer e ett måste att komma med, bandagar kan ha ganska stränga krav på ljudet.
 
Är den värd 60€ enligt dig, eller är t.ex. en slipon från Leo Vince bättre ( i ljud)?
60€ låter billigt enligt mig. DB-killer e ett måste att komma med, bandagar kan ha ganska stränga krav på ljudet.

Aldrig kört med orginal.
Mitt orginal ligger hemma helt oandvänt. TOR har ingen DB-killer utan du får köpa en universal för ett par hundringar och borra ett hål för skruven.
Ska jag vara ärlig märker jag ingen skillnad om jag kör med eller utan DB-killer.
Andreas slipon ger "bättre" ljud. Vanliga slipon är Arrows och 2Brothers om jag inte misstar mig.
 
Jag har ju bara kört med SMC då men inte haft några problem med TOR systemet.
TOR ser ju ganska likt ut orginalsystemet. Finns det e-märkning på TOR?
Måste kolla när jag kommer hem.
Finns det e-märkning så ska bara vara att köra med det.

E-märkningen har ingen betydelse i detta fallet, LMS t.ex godkänner enbart originalsystem. Detta för att spara tid och att slippa ljudmäta. Är rätt kinkiga ljudregler på Sviestad som jag förstått det.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top