Triumph Daytona 675-tråden!

Tänkte köpa upp mig på lite olja. Min tanke var Motul 300V 10w40. Vad kör ni på för olja?
Vad jag inte kan reda ut är vilken sorts oljefilter jag ska ha.
 
Tänkte köpa upp mig på lite olja. Min tanke var Motul 300V 10w40. Vad kör ni på för olja?
Vad jag inte kan reda ut är vilken sorts oljefilter jag ska ha.

20 liters Q8 SBK Racing 10-50 (JASO MA2). Täta byten så duger den oljan fint. Sen är det lite bättre pris på den än 1 eller 4 litersdunkar med vad man nu tror är bäst. Filtret skall heta ngt med -204, både K&N och andra märken jag provat har ungefär samma beteckning.

(För övrigt, enl instr.boken skall hojen ha åtminstone JASO MA)
 
Last edited:
Hejsan!

Jag har en D675 -07 som strular lite med laddningen.. Misstänker laddregulatorn eftersom jag är inne på mitt andra batteri som ger upp nu. Ska mäta upp regulatorn nästa helg för att vara på säkra sidan.
Så till frågan så undrar jag var man bäst beställer en ny regulator?

Tack på förhand. / Mattias
 
Hmm, TankTredz från Texas, USA, till Svedala på 2 1/2 arbetsdag...inte så illa.
Dessutom en hundratrettiolapp billigare....

Laddreg..tja, jag säger såhär. Jag har inte provat att handla där och du kan åka på Tull och moms, men den här rekommenderas på Triumph675.net iaf... Så du får själv avgöra.
 
Last edited:
är det någon här som kört 190 bak?

Har några dunlop slicks på g då 120 fram och 190 bak.

Vad tror ni?

:va
 
Jag har också inhandlat ett stycke D675 nyligen.
Beställde ett Arrow Slip-on från England för 4100 med frakt 4450kr. Det stog på bron i idag. Vill bara tipsa om en juste firma som jag hittade på e-bay.
TOTAL TRIUMPH
TAUNTON
Dom svarar direkt på mail-frågor även sent på kvällen.:)
 
är det någon här som kört 190 bak?

Har några dunlop slicks på g då 120 fram och 190 bak.

Vad tror ni?

:va

Japp, har för mig att jag läst att det går utmärkt rent utrymmesmässigt iaf. Inte provat själv. Däremot var det väl lite annorlunda att köra den tror jag. Kolla som vanligt in triumph675.net också..där finns mycket info.

Jag har också inhandlat ett stycke D675 nyligen.
Beställde ett Arrow Slip-on från England för 4100 med frakt 4450kr. Det stog på bron i idag. Vill bara tipsa om en juste firma som jag hittade på e-bay.
TOTAL TRIUMPH
TAUNTON
Dom svarar direkt på mail-frågor även sent på kvällen.:)

Men välkommen till Thè och Scones världen:hej. Du kommer att tycka om hojen :tummenupp
 
Tjena då var det dags för besiktning, undrar om det är någon som besiktigat sin Daytona med TOR-slipon på? Tror ni jag måste byta till originalet för att klara db. osv?
 
Vaknade idag och såg 1 DM snö på marken, mådde riktigt dåligt då jag tänkte att jag skulle köra hoj hela helgen...Om det är någon som är sugen på att ut o köra lite runt sthlm någon dag så droppa gärna ett PM, vore kul att köra med andra som har daytona så man får se hur dålig man faktiskt är på att köra hoj :tummenupp
 
Vaknade idag och såg 1 DM snö på marken, mådde riktigt dåligt då jag tänkte att jag skulle köra hoj hela helgen...Om det är någon som är sugen på att ut o köra lite runt sthlm någon dag så droppa gärna ett PM, vore kul att köra med andra som har daytona så man får se hur dålig man faktiskt är på att köra hoj :tummenupp

Mmm, smhi lovade +10 och sol... snacka om att besvikelsen var stor när man vaknade. Försökte somna om och hoppas på att det var en dröm.
 
Vaknade idag och såg 1 DM snö på marken, mådde riktigt dåligt då jag tänkte att jag skulle köra hoj hela helgen...Om det är någon som är sugen på att ut o köra lite runt sthlm någon dag så droppa gärna ett PM, vore kul att köra med andra som har daytona så man får se hur dålig man faktiskt är på att köra hoj :tummenupp

Hej.

Jag besiktigade med TOR utan DB killer förra säsongen.
Inga probelm alls de mätte inte ens ljudet på den.
Dock har jag gjort en högst amatörmässig mätning i garaget och iPhonen och den visad att hojen låg precis på gräsen.

//Andreas
 
Hejsan alla,

Startade upp hojen för året och som vanligt var det strul med batteriet. Startade upp den med hjälp av ett startbatteri och då lyste motorlampan. Tar jag bort starthjälpen så dör motorn så det verkar som om laddningen inte fungerar som det ska. Motorn låter som vanligt. Har bytt oljan idag med innan startförsöket och motorn har gått varm med starhjälpen på. Vart ska jag börja leta??? :huvet

edit: hat nu mätt lite och med ett bilbatteri som starthjälp och motorn igång så är det 14.5V. Tar man bort extra batteriet så visar det ca 10.2V med motorn igång. Måste vara något fel på laddregulatorn. Hur nu en sådan kan gå sönder över en vinter.. Någon som vet vart den sitter och vad en ny kan tänkas kosta?

Edit 2: Någon som vet hur man enklast plockar bort triumphs skitlarm från h-vete!?
 
Last edited:
åhh, vad vi har haft de bra! min lilla svarta Daytona o ja! Igår va vi ute på en härlig tur uppe på Hallandsåsen, slingriga vägar ut till Torekov för ett hamburgerstopp, sedan södersidan av åsen till Hjärnarp, för att avsluta med slingriga (läs berg-och-dalbana) vägar hem igen :) 16 mil avklarades, känns lite i ryggen idag, men de e de lätt värt!!

/ ville bara skriva av mig lite / tack, hej! / Daniel
 
Hejsan alla,

Startade upp hojen för året och som vanligt var det strul med batteriet. Startade upp den med hjälp av ett startbatteri och då lyste motorlampan. Tar jag bort starthjälpen så dör motorn så det verkar som om laddningen inte fungerar som det ska. Motorn låter som vanligt. Har bytt oljan idag med innan startförsöket och motorn har gått varm med starhjälpen på. Vart ska jag börja leta??? :huvet

edit: hat nu mätt lite och med ett bilbatteri som starthjälp och motorn igång så är det 14.5V. Tar man bort extra batteriet så visar det ca 10.2V med motorn igång. Måste vara något fel på laddregulatorn. Hur nu en sådan kan gå sönder över en vinter.. Någon som vet vart den sitter och vad en ny kan tänkas kosta?
Om det är en -09:a och framåt så sitter laddningsregulatorn på insidan av högra kåpan, bakom blinkersen. Har för mig att den är placerad i hjulhuset på modellerna fram till -09.

Som vi tidigare kunnat konstatera i tråden så är det dyra prylar.
Lotek tipsade om denna sidan: http://www.regulatorrectifier.com/catalog/2006-2009-Triumph-Daytona-675-Regulator-Rectifier-MOSFET
 
Länk till några mätvärden hittar Du här: http://www.sporthoj.com/forum/showt...-675-tråden!&p=5294320&viewfull=1#post5294320. Det som är skumt är att den dör direkt när Du kopplar från batteriet. Det innebär förmodligen att den inte laddar alls, vilket kan indikera annat problem. Annars hittar Du den kompletta felsökningstråden här.

Har Du möjlighet att kolla laddvärdena har Du en god start.

Lycka till:)

Edit - såg att Du redan mätt. Kolla den fullständiga tråden innan Du köper prylar, det är inte ovanligt att det är statorn i stället. Men då är det i vart fall inte så enkelt som batteriet. Lycka till:)

EDIT 2 - Vänta nu!!?? Säger Du att Du får 14.5V med hjälpbatteriet kopplat och motorn igång? Då laddar ju möget och det kan mycket väl vara Ditt batteri som har någon cell borta!! Kan Du inte prova ladda mc-batteriet och mäta spänningen efter en natt? Eller låna ett friskt och nyladdat mc-batteri av någon och kolla hur det då funkar?

Behöver Du ett nytt batteri säljer Tudor ett vettigt alternativ som passar i låddan.

EDIT 3 - Du plockar bort alarmet och monterar en plugg med byglingar i anslutningen enligt denna tråd.

...Startade upp hojen för året och som vanligt var det strul med batteriet. Startade upp den med hjälp av ett startbatteri och då lyste motorlampan. Tar jag bort starthjälpen så dör motorn så det verkar som om laddningen inte fungerar som det ska. Motorn låter som vanligt. Har bytt oljan idag med innan startförsöket och motorn har gått varm med starhjälpen på. Vart ska jag börja leta??? :huvet

edit: hat nu mätt lite och med ett bilbatteri som starthjälp och motorn igång så är det 14.5V. Tar man bort extra batteriet så visar det ca 10.2V med motorn igång. Måste vara något fel på laddregulatorn. Hur nu en sådan kan gå sönder över en vinter.. Någon som vet vart den sitter och vad en ny kan tänkas kosta?
 
Last edited:
första rundan avklarad för denna gång, gick som en kanon från början till slut =)!! Dock så tror jag att det är något fel med mina blinkers, när jag körde igång hojen och gjorde en säkerhetskontroll så blinkade inte blinkersen utan de gav ett fast sken. Efter att jag kört 10-15 min så började det helt plötsligt fungera, har haft detta problem tidigare också, precis när man sätter på den så vägrar blinkers gå igång, någon som haft samma problem?
 
Hejsan alla,

Startade upp hojen för året och som vanligt var det strul med batteriet. Startade upp den med hjälp av ett startbatteri och då lyste motorlampan. Tar jag bort starthjälpen så dör motorn så det verkar som om laddningen inte fungerar som det ska. Motorn låter som vanligt. Har bytt oljan idag med innan startförsöket och motorn har gått varm med starhjälpen på. Vart ska jag börja leta??? :huvet

edit: hat nu mätt lite och med ett bilbatteri som starthjälp och motorn igång så är det 14.5V. Tar man bort extra batteriet så visar det ca 10.2V med motorn igång. Måste vara något fel på laddregulatorn. Hur nu en sådan kan gå sönder över en vinter.. Någon som vet vart den sitter och vad en ny kan tänkas kosta?

Edit 2: Någon som vet hur man enklast plockar bort triumphs skitlarm från h-vete!?

Har du hafthojen ståendes med larm på hela vintern?
I så fall är batteriet vara tomt somen urdrucken öl.
Blivit varnad för att skaffa larm just pga att det suger ur batteriet.
Om batteriet är det enda problem du har låter jag vara osagt men jag tror i alla fall att ditt är stendött.

Vil du så är det billugaste nog att testa ett från biltema. Hört både ris och ros om deras batterier.

Mvh
Andreas
 
Ska läsa igenom det ni länkade till.
Har haft batteriet borta från hojen under vintern. Köpte ett nytt förra sommaren.
Det som gör att jag misstänker regulatorn är att när jag med motorn igång mäter spänningen på kablarna till batteriet med batteriet borta, så laddar den bara 10.8V. Och sen lyser motorlampan hela tiden. Knepigt detta då den fungerade så fint så i höstas. Nu böt jag bara olja och skulle starta för året...:(
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top