Triumph Daytona 675-tråden!

app..app..var det Feltemaolja du hãllde i?
Där har vi problemet :mattias

Jag bara skojar...
Följ anvisningarna i länken som du fått innan. Fanns dessutom både stator och reg att köpa i den andra länken ovan, men låt oss hoppas att det är batteriet bara.
Fast att CEL:en lyser låter som det faktiskt är något mer. Jag håller tummarnarna iaf.
Håll oss uppdaterade...
 
Har haft batteriet på laddning över natten och testade nyss att starta. De första försöken klickade det bara till som om att batteriet skulle vara nästan tomt men så på försök 3 så hoppade den igång och laddningen fungerade (14V). Men motorlampan lyste. Lät den gå på tomgång i någon minut och då slocknade lampan. Har kört den en kortvända i kylan och den verkar fungera som den ska nu. Konstigt detta. Får hålla tummarna för att det funkar nu.

app..app..var det Feltemaolja du hãllde i?
Där har vi problemet :mattias

Jag bara skojar...
Följ anvisningarna i länken som du fått innan. Fanns dessutom både stator och reg att köpa i den andra länken ovan, men låt oss hoppas att det är batteriet bara.
Fast att CEL:en lyser låter som det faktiskt är något mer. Jag håller tummarnarna iaf.
Håll oss uppdaterade...
 
vilka batterier kör ni till daytonan? Tror mitt håller på att ge upp. Går hem och laddar det fullt men vägrar ge någon kraft, pallar knappt dra runt blinkersen utan att man kört en liten runda med hojen.
 
Har haft batteriet på laddning över natten och testade nyss att starta. De första försöken klickade det bara till som om att batteriet skulle vara nästan tomt men så på försök 3 så hoppade den igång och laddningen fungerade (14V). Men motorlampan lyste. Lät den gå på tomgång i någon minut och då slocknade lampan. Har kört den en kortvända i kylan och den verkar fungera som den ska nu. Konstigt detta. Får hålla tummarna för att det funkar nu.

Det där klickandet hade jag på min när startrelät var trasigt.
 
Någon som känner till några krashpuckar som ej kräver borrning i kåpan?
Vore ju inte fel om de ligger bra i pris med.

Undrar även om det funkar att köra med TOR system på SMC kurs utan db-killer?
Om jag måste sätta in DB-killer var hittar jag en som passar TOR systemet då och gärna en där jag ej behöver borra i ljuddämparen?
Är det lättare att montera orginalsystemet istället?
Hojen är mappad med TOR och vad händer om jag sätter på orginalsystemet då? Kan hojen ta skada av det?

Mvh
Andreas
 
Någon som känner till några krashpuckar som ej kräver borrning i kåpan?
Vore ju inte fel om de ligger bra i pris med.

Undrar även om det funkar att köra med TOR system på SMC kurs utan db-killer?
Om jag måste sätta in DB-killer var hittar jag en som passar TOR systemet då och gärna en där jag ej behöver borra i ljuddämparen?
Är det lättare att montera orginalsystemet istället?
Hojen är mappad med TOR och vad händer om jag sätter på orginalsystemet då? Kan hojen ta skada av det?

Mvh
Andreas


Skicka ett PM till mig, jag vet var man kan hitta puckar du vill ha.
 
Någon som känner till några krashpuckar som ej kräver borrning i kåpan?
Vore ju inte fel om de ligger bra i pris med.

Undrar även om det funkar att köra med TOR system på SMC kurs utan db-killer?
Om jag måste sätta in DB-killer var hittar jag en som passar TOR systemet då och gärna en där jag ej behöver borra i ljuddämparen?
Är det lättare att montera orginalsystemet istället?
Hojen är mappad med TOR och vad händer om jag sätter på orginalsystemet då? Kan hojen ta skada av det?

Mvh
Andreas

http://www.gbracing.eu/ har krashpuckar man inte behöver borra i kåpan. En kompis hade sånna på sin Daytona när han gick omkull på en KNIX och de skyddade bra. Tror även att flera i tråden är nöjda med dom.

Har kört med TOR systemet med SMC utan att få några klagomål.
 
Tack för snabba svar.
Nu till nästa fråga då.

På vägen hem från jobet idag så märker jag att det gnisslar till lite från frambromsen precis innan jag stannar.
Bromsen i sig känns helt och vad jag kan höra hörs det inget konstigt förutom precis innan hojen strannar.
Ä rdet något med klossarna? Kollade när jag hem och jag tycker de ser ok ut. Inte som nya men inte slut heller. Skulle säga att det är kanske 4-5 mm kvar på belägget. Kan det bero på att det är skitväder och blött? Kan jag fått skit på skivorna, kört genom vägarbeten hela veckan. De bygger liksom om leden som går till jobbet så det är några kilometer med en massa skit på vägbanan. Kan det räcka med att göra rent skivorna?
Bör man byta klossar?
Om så är fallet vad ska man ha för klossar till gatköra som även skulle kunna funka på en SMC kurs eller två?
Funkar följande? SBS Street Excel 782HS

Mvh
Andreas
 
Ljudet kan mycket väl bero på att det är blött. Är skivorna skitiga så rengör dom. När det gäller belägg så kör jag med original och det funkar alldeles utmärkt på kurser också. Det finns säkert bättre belägg än original, har för mig att Lotek skrivit om det ganska myligen och skulle bli förvånad om inte Roffe skrivit om det
 
Ljudet kan mycket väl bero på att det är blött. Är skivorna skitiga så rengör dom. När det gäller belägg så kör jag med original och det funkar alldeles utmärkt på kurser också. Det finns säkert bättre belägg än original, har för mig att Lotek skrivit om det ganska myligen och skulle bli förvånad om inte Roffe skrivit om det

Ja du det var ju kallt och dyngblött.. Så jag gör rent skivorna i morgon och hoppas på att det vara vätan.
Kör också med orginal för tillfället.
Hittade beläggen ovan för under 600 kr hem i brevlådan för alla fyra beläggen.
 
Eftersom jag inte kan låta bli att lägga mig i då :gnissla

TOR utan DB-killer går inte under 95 dB. Exakta siffror ger jag mig inte på eftersom det handlar om hur det kalibreras, väder och så mycket annat, men nej, det går iaf inte.
Sen påverkar naturligtvis typ av luftfilter också (insugsljud på fullvarv är inte att leka med heller).
Min dB-killer köpte jag nog här. Kan inte minnas att jag borrade :va det finns väl ett litet hål där man kan sätta skruven, annars var det så enkelt att jag glömt det...gammal och trött så jag kan ha fel. Däremot fick jag fila en del på dB-killern för att den skulle passa ordentligt.

Hej Riddick..long time no see :hej

Vad gäller belägg så köp vanliga gatbelägg. Jag har själv en Trackvariant, vilket är långt ifrån Racebelägg (hur mycket jag än önskar att jag vore så snabb, så kan jag inte hålla värme i sådana :crash) men så kör jag inte gata alls med den hojen heller. 4-5 mm är inga problem, då har du en hel del kvar att slita på. Men att ha lite reservdelar liggande är aldrig fel :ekorre

GB-Racing är helt ok. De har klarat sig hyggligt när jag testat...:smasha
Men köp fullt set till naven också..det gör nytta. Tro mig.
Hade jag haft råd, Woodcraft-kåpskydd, men de är dyra på riktigt.
 
Last edited:
Gick ner till hojen och provbromsade lite med lätt rull. Gnisslade som fan.
Köpte Motuls P2 Brake Cleaner idag och rockade loss på hojen.
Allt gnissel borta nu. Får se om det återkommer.
Kontrollerade beläggen igen och nu kunde jag tydligt se ränderna i beläggen när jag använde en lampa att lysa med.

Men som Lotek säger så kanske man ska köpa på sig en uppsättning belägg.
Lotek vad tror du om de SBS street beläggen jag nämnde tidigare i tråden?
Under halva priset mot ett par orginlabelägg.
Hittade dem för ca 515 kr på Ebay och då pratar vi om alla 4 beläggen..
 
Last edited:
Mmm.. det var länge sedan. Det är ju bara till att dyka upp någon gång.
Det är inte jag som gömmer mig på baksidan av Sverige :tungan

Knutstorp 20/5????

Hmm, jag har försökt förklara många gånger för damen att hon bor på Sveriges baksida, men hon köper inte riktigt resonemanget...:rolleyes:

Hade varit trevligt, men jag är redan bokad på Kinnekulle 19-20/5.
Har du något mer/annat bokat? Anderstorp den 1/5 kanske kunde vara något, jag kör för Blekinge där (är bara steg 1-3, men iaf).
Men jag har funderat på att prova med SSEMSE på Knudan faktiskt.
PM:a så vi kan synka ihop något.
 
Gick ner till hojen och provbromsade lite med lätt rull. Gnisslade som fan.
Köpte Motuls P2 Brake Cleaner idag och rockade loss på hojen.
Allt gnissel borta nu. Får se om det återkommer.
Kontrollerade beläggen igen och nu kunde jag tydligt se ränderna i beläggen när jag använde en lampa att lysa med.

Men som Lotek säger så kanske man ska köpa på sig en uppsättning belägg.
Lotek vad tror du om de SBS street beläggen jag nämnde tidigare i tråden?
Under halva priset mot ett par orginlabelägg.
Hittade dem för ca 515 kr på Ebay och då pratar vi om alla 4 beläggen..

Jag har bara hört gott om SBS Street. Det är vad jag haft liggande i reserv innan dessutom. Men se till att du får rätt, det skiljer mellan 06-08 och 09-12.

Ränderna? Du menar slitagevarnarna, alltså de djupa skårorna i beläggen? De är väldigt svåra att se tycker jag och dessutom sliter det naturligtvis hårdast på insidan där det är ännu svårare att se ordentligt....
 
Jag har bara hört gott om SBS Street. Det är vad jag haft liggande i reserv innan dessutom. Men se till att du får rätt, det skiljer mellan 06-08 och 09-12.

Ränderna? Du menar slitagevarnarna, alltså de djupa skårorna i beläggen? De är väldigt svåra att se tycker jag och dessutom sliter det naturligtvis hårdast på insidan där det är ännu svårare att se ordentligt....

Då blir det nog ett köp av SBS Sreet beläggen för att ha liggandes vid behov.
Kollades givetvis på yttre beläggen och vad jag ser var det gott om slitagevarnarskåror kvar.
Ska se vad man kan se på insidan.

Vad är din uppfattning slits det dubbelt så fort på insidan eller snabbare?

Mvh
Andreas
 
Då blir det nog ett köp av SBS Sreet beläggen för att ha liggandes vid behov.
Kollades givetvis på yttre beläggen och vad jag ser var det gott om slitagevarnarskåror kvar.
Ska se vad man kan se på insidan.

Vad är din uppfattning slits det dubbelt så fort på insidan eller snabbare?

Mvh
Andreas

Det var ju inte lätt att säga..kolla istället och/eller mät.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top