Triumph Daytona 675-tråden!

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -08
Tanken är god, men att få den att se ut som en Honda vore ju tragiskt...:tungan

Fast jag har ju den nyare varianten så den kanske klarar sig ändå, skall kolla tempen på den vid tillfälle. Har tänkt göra det många gånger, men det är så mycket man ska och måste...

Jag monterade min på insidan av kåpan fram, bredvid framgaffeln, så nu blåser det ordentligt på den :D
 

Henriksson_87

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2011
Ort
Överkalix
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Funderar på att montera justerbara fotpinnar på daytonan eftersom jag är ganska lång (194cm). :rock
Vilka har ni testat med för- och nackdelar?
Är det triumph/arrow som är bäst?
Såg att grevens säljer PPtuning med raceväxel, någon som testat detta?
Andra alternativ som är bättre?
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Jag har provat pp-tuning, funkade utmärkt.
Har numera trw-pinnar på och inte hunnit prova dom speciellt mycket men dom verkar funka bra också.
Båda raceväxlade. Tänk på att du måste byte kåpan som sitter över främre drevet om du skaffar raceväxlat i och med att länkaget går annorlunda
 

Bifogat

  • Hojen 004 (Custom).jpg
    Hojen 004 (Custom).jpg
    117.9 KB · Visningar: 109

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Henriksson_87 behöver inte byta drevkåpa då en tidigare ägare av hans hoj har moddat den för att passa raceväxlat...
PPtuning är det bästa tipset tycker jag!
 

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -08
Jag har provat pp-tuning, funkade utmärkt.
Har numera trw-pinnar på och inte hunnit prova dom speciellt mycket men dom verkar funka bra också.
Båda raceväxlade. Tänk på att du måste byte kåpan som sitter över främre drevet om du skaffar raceväxlat i och med att länkaget går annorlunda

Aaah, just det. Sån kåpa måste jag köpa! Tog bort originalet helt när jag bytte.

Kör också pp-tuning, raceväxlat. Funkar utmärk även för korta människor :)
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Om man inte orkar modda och pyssla kan man ju köpa Gilles. Greven säljer bl.a. (Jag har och är nöjd)
Har man för mycket pengar kan man köpa Sato. Slipper man också modda.
De här vet jag inget om alls..men de ser rätt snygga ut.
Alla tre går med lite handgrepp att skifta mellan normal och race utan att köpa extra delar.

Pinnarna fungerar för korta människor ja, men vi som är vertikalt handikappade har ju problem med hela 675:an. Börjar tro att jag borde köra Minimoto istället så jag kan få vettigt knästöd i tanken :3freak
 
Last edited:

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Jepp var på TC i Landskrona i dag. Kom hem igen med en ny regulator. Fick monterat på en sådan med aluminium platta. Konstigt att det inte redan fanns på min då det är en 2010..... Gick i alla fall på goodwill från Triumph (konstigt annars tycker jag 100 mil och 6 månader). Ett kanon jobb av Stig i Landskrona för övrigt!
Fick även installerat en quickshifter (vad fan nu jag ska med en sådan till... ännu en födelsedagspresent) och en snabb gas rulle.
Det var en helt annan hoj på vägen hem igen (den har nog laddat dåligt hela tiden), ja jävlar vad det gick :banana
Gasrullen var lite läskig först men ack så skön! Varför är inte det standard? Borde vara det!
QS var ju apkul :yoparty även om just nu inte jag behöver den (namnet snigeln är mitt mellannamn). Så borde den införskaffas enbart för att sjukt kul och att ljudet får man stå päls av :Bugar

Tack alla ni som kom med tips och råd ang mitt problem. Jag tackar och :Bugar

kör försiktigt.

@Maverick. Jag har försökt få in DB killern igen. Helt omöjligt känns det som. Kommer säkert snart ta i sönder något.
Tror du att du kan slänga ett getöga på SVT?

mvh

Fisken
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Låter bra, men hur fungerar dessa för oss som är +190cm?

Tja, för er det är fel på åt andra hållet, går det iaf på mina Gilles att flytta bakåt vilket borde ge lite mer utrymme. Fast inte särskilt mycket. Finns tabeller hos de flesta tillverkarna som visar i cm vad du har för flyttmån, relativt original. Just PPTuning vet jag däremot inte.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
@Maverick. Jag har försökt få in DB killern igen. Helt omöjligt känns det som. Kommer säkert snart ta i sönder något.
Tror du att du kan slänga ett getöga på SVT?

mvh

Fisken
Ska inte köra men vi lär ses ändå ;)
Försök med lite 5-56 på kanterna och skaffa en gummiklubba att knacka med.
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Pålle...
Här är en direktlänk. Tyvärr blev jag vansinnigt sugen på bakramen de har också...men jag vill nog inte veta vad de tar för en sådan :gnissla
Glöm inte att du kan få antingen för kraschkåpor eller för originalkåpor med backspeglar, så fråga om pris på rätt sort. Tar en vecka eller mindre att få hem det. Använd PayPal..är enklast så.

För övrigt..Var hittar man TankTreadz?? Någon som vet?
Kan liksom inte hitta någon vettig återförsäljare :va
 
Last edited:

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
För övrigt..Var hittar man TankTreadz?? Någon som vet?
Kan liksom inte hitta någon vettig återförsäljare :va

Varför TankTreadz? Jag provade dom och slet av dom efter någon vecka.
Jag vet att det är individuellt, men Stomp gripz har mycket bättre grepp tycker jag. Sliter skinnställ i och för sig men det är det värt
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Varför TankTreadz? Jag provade dom och slet av dom efter någon vecka.
Jag vet att det är individuellt, men Stomp gripz har mycket bättre grepp tycker jag. Sliter skinnställ i och för sig men det är det värt

Jo, jag har också hört att de slits fort och illa, men Stomps är sista utvägen (eller en bättre anpassad tank kanske? fast då rymmer den väl inte mer än en tre-fyra liter)
Där jag sliter på Techspec:en är ca en decimeter under utvikningen i tanken för övrigt:4skrika
Jag får inte tillräckligt fäste med Techspec...jag ger upp på dem så jag tänkte prova mig fram.
Ricco hävdar att TankTreadz är bra, men att man får byta rätt ofta. Det kan jag leva med.
Funkar inte de heller får jag väl köpa Stomps vare sig jag vill eller inte...:zpy
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Varför TankTreadz? Jag provade dom och slet av dom efter någon vecka.
Jag vet att det är individuellt, men Stomp gripz har mycket bättre grepp tycker jag. Sliter skinnställ i och för sig men det är det värt


Jag bytte från Tanktredz till ny hoj med stomps.. Byter tillbaka nu, Stomps var helt värdelöst om du frågar mig. Inte bara får man bra grepp vid typ bromsningar, man ofrivilligt "fastnar" när man ska glida från sida till sida!
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Jag bytte från Tanktredz till ny hoj med stomps.. Byter tillbaka nu, Stomps var helt värdelöst om du frågar mig. Inte bara får man bra grepp vid typ bromsningar, man ofrivilligt "fastnar" när man ska glida från sida till sida!

Jag kör med snakeskins/techspec gripsters. Provat stomps men är klart mer nöjd med förstnämnda då dessa inte käkar upp stället. Känns nästan som att lägga benen mot suddgummi i greppet när man klämmer åt med knäna.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag kör med snakeskins/techspec gripsters. Provat stomps men är klart mer nöjd med förstnämnda då dessa inte käkar upp stället. Känns nästan som att lägga benen mot suddgummi i greppet när man klämmer åt med knäna.

Gripsters eller Tanktredz känns lite som same same.. Jag bryr mig inte så mkt om stället, men jag har typ spendex på insidan av knät och stompgrips gör fan ont att knipa mot.
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Jag köpte mina TankTredz hos Racerepairs i Uppsala.......
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top